  • 1. Data: 2013-08-13 15:25:26
    Temat: Jak polozyc dysperbit
    Od: Majka <k...@g...com>

    Szopa cieknie. Wszystko mokre po każdym deszczu, rower, taczka, żal kosiarki
    spalinowej, droga była.
    Dach szopy jest płaski, jednospadowy, spadek około 10%, 6*4 metry.
    Dach został zrobiony tylko "do połowy":
    położono papę spodniego krycia, przybita papiakami, na tym koniec.

    Najtańsze rozwiązanie wydaje mi się pokryć to dwukrotnie dysperbitem, z posypką na
    koniec.

    Jak wykonać malowanie dysperbitem od strony technicznej?
    - dach oczyszczę z kurzu i piachu
    - dzień bez opadów
    - druga warstwa po wyschnięciu pierwszej
    - na mory dysperbit drugiej warstwy posypka papowa
    - o czym zapomniałam?

    Co jeszcze, jakieś wskazówki?

    Czym nakładać? Mogę pędzlem "ławką"? Lub wałkiem - pędzel lub wałek wydają mi się
    wygodniejsze. Boję się, że nakładanie szczotą ryżową będzie ciężkie i niewygodne.

    Czy starać się nakładać pasami z góry na dół zgodnie ze spadem?
    A może pasy w poziomie, poprzecznie do kierunku spadu? Od dołu wtedy, czy od góry?

    Podkreślam: to tylko szopa, nie chcę w to ładować nie wiadomo ile pieniędzy (dekarz
    wycenił położenie papy wierzchniej, materiał + praca = 1400zł).

    Majka

  • 2. Data: 2013-08-13 15:41:35
    Temat: Re: Jak polozyc dysperbit
    Od: margol <g...@w...pl>

    W dniu 2013-08-13 15:25, Majka pisze:
> [...]
    >
    > Najtańsze rozwiązanie wydaje mi się pokryć to dwukrotnie dysperbitem, z posypką na

    Ja nie polecam takiego rozwiązania, wg mnie albo nadal będzie ciekło
    alba zaraz zacznie znowu.
    Lepiej położyć samemu drugą warstwę zwykłej papy na lepik,
    koszt nie wiele większy, a na pewno dłużej wytrzyma.
    3 rolki papy to 150-200 zł + tradycyjny lepik na gorąco (nie wiem ile)

    mg

  • 3. Data: 2013-08-13 16:23:01
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-13 15:25, Majka pisze:

    > Podkreślam: to tylko szopa, nie chcę w to ładować nie wiadomo ile pieniędzy (dekarz
    wycenił położenie papy wierzchniej, materiał + praca = 1400zł).
    Przerabiałem Dysperbit. Wytrzymało do zimy a w zimie zaczęło kapać.
    Tragedia, bo nic się nie da zrobić przez kilka miesięcy i trzeba
    patrzeć, jak moknie. Kup 2 rolki najtańszej papy termozgrzewalnej,
    wypożycz palnik i za 2 godziny gotowe. Papa max 10 zł/m, to daje 300 zł
    razem z zakładkami.
    Spadek 10% powoduje, że po paru latach, jak dach siądzie, to są tam
    miejsca bez spływu i przeciekać musi, o ile nie dasz przyzwoitej papy.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-08-13 21:42:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Majka wrote:
    > Szopa cieknie. Wszystko mokre po każdym deszczu, rower, taczka, żal
    > kosiarki spalinowej, droga była.
    > Dach szopy jest płaski, jednospadowy, spadek około 10%, 6*4 metry.
    > Dach został zrobiony tylko "do połowy":

    http://www.onduline.net.pl/?onduline-2x0-95m-plyty-f
    aliste,79

    wyjdzie ci jakieś 600 złotych + wkręty z podkładką gumową...

    na drewutni już 3 sezon lezy i jest OK.

  • 5. Data: 2013-08-14 07:54:15
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Majka napisał(a):
> [...]
    > położono papę spodniego krycia, przybita papiakami, na tym koniec.
    >
    > Najtańsze rozwiązanie wydaje mi się pokryć to dwukrotnie dysperbitem,

    Zapomnij!
    Margol i Jacek podpowiadają najlepiej, a i ja się dołączę, gdyż byłem w
    sytuacji identycznej z twoją. Po każdej zimie musiałem poprawiać nową
    warstwą mazidła, a i tak nie miałem gwarancji, że będzie OK.
    Skończyło się na najtańszej papie wierzchniego krycia łapanej na lepik
    na zimno.
    Zawsze pewnie, zawsze sucho! ;)
    --
    zbigi

  • 6. Data: 2013-08-24 10:52:04
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-08-13 16:23, Jacek pisze:

    > Przerabiałem Dysperbit. Wytrzymało do zimy a w zimie zaczęło kapać.
    > Tragedia, bo nic się nie da zrobić przez kilka miesięcy i trzeba
    > patrzeć, jak moknie.

    no dobra, a co powiecie na budynek z końca lat '80, niewielki spad
    (kilka %) stara papa do wy
    miany. Jak się do tego zabrać - zrywać starą, później podkładową i
    nawierzchniową (na gorąco), warto kupić grubszą nawierzchniową (5,2) czy
    wystarczy 4,2? a może nie zrywać starej warstwy?

    Łukasz

  • 7. Data: 2013-08-24 16:00:00
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-24 10:52, ddddddd pisze:
> [...]
    > nawierzchniową (na gorąco), warto kupić grubszą nawierzchniową (5,2) czy
    > wystarczy 4,2? a może nie zrywać starej warstwy?
    Jako długoletni męczennik płaskich dachów z papy powiem tyle:

    jeżeli starej papy są 2-3 warstwy i jest to w miarę równe, to zostawić,
    jeżeli jest nalepione więcej warstw albo są jakieś "schody" czy inne
    nierówności, to zerwać w cholerę.
    Papa podkładowa może być byle jaka, ale na wierzch warto kupić jaką
    dobrą. Ja mam jeden dach dwuspadowy pokryty dwoma rodzajami papy. Jedna
    Vedag 5,x mm grubości a druga jakaś promocyjna wierzchniego krycia z OBI
    o 40% tańsza. Ta z OBI w porównaniu z tamtą jest słabiutka, aż strach po
    niej chodzić, jak dach jest gorący.
    Jacek