  • 1. Data: 2013-08-13 01:33:03
    Temat: Piec do starej instalacji
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Witam wszystkich,
    Tesciowie chca wymienic stary piec. Odpada gaz i olej. Raczej mial, grosze, pelety a
    najlepiej zeby mozna w tym palic byle czym. jest tylko jeden problem, tesciowie juz
    nie maja sily nosic i raczej musi byc z podajnikiem i to wydajnym.
    Czy mozecie cos podpowiedziec czego szukac?
    Aha i oczywiscie nie wchodzi w gre przerabianie instalacji.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-08-13 08:29:20
    Temat: Re: Piec do starej instalacji
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:
> [...]
    > tylko jeden problem, tesciowie juz nie maja sily nosic i raczej musi
    > byc z podajnikiem i to wydajnym. Czy mozecie cos podpowiedziec czego

    no to jakis piec na ekogroszek a do tego jakis robot przemyslowy który
    bedzie dosypywal groszek do zasobnika :)

  • 3. Data: 2013-08-13 09:06:34
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

> [...]
    > byc z podajnikiem i to wydajnym.
    > Czy mozecie cos podpowiedziec czego szukac?
    > Aha i oczywiscie nie wchodzi w gre przerabianie instalacji.

    Domyslam sie, ze chodzi o kociol, a nie o piec, czyli urzadzenie, które
    nagrzewa wode w CO i/lub CWU.
    Na rynku sa obecnie kotly, które spalaja wszystko, ekogroszek, groszek,
    mial, pelet, zboze, trociny, zrebki drewna, czyli wszystko co da sie
    wsypac do zbiornika.

    Jezeli jestes z okolic Slaska to osobiscie polecam kotly z takimi
    wlasnie podajnikami firmy Ekoenergia http://ekoenergia.eu/
    W szczególnosci te modele:
    http://ekoenergia.eu/?kociol-kgs-ceramik,6 bez dodatkowego rusztu
    http://ekoenergia.eu/?kociol-kgs-r-ceramik,7 z dodatkowym rusztem do
    spalania grubego wegla, drewna, smieci ;)

    Czym te kotly przewyzszaja, kotly innych marek?
    1. Sa to kotly o duzej trwalosci, zabezpieczone przed korozja
    niskotemperaturowa warstwa ceramiki
    2. Dzieki pionowym i szerokim kanalom wymiennika ciepla, nie wymagaja
    czestego czyszczenia
    3. Posiadaja moim zdaniem najlepszy jaki wyprodukowano w Polsce palnik
    ze slimakowym podajnikiem Brucer, caly wykonany z zeliwa wraz z zeliwnym
    slimakiem, które cechuja sie bardzo duza trwaloscia i odpornoscia na
    korozje http://www.palnik.com.pl/ . Slimak na koncu posiada przeciwzwój,
    który zapobiega ubijaniu sie mialkich paliw (mial, trociny) i
    zatrzymywaniu sie slimaka, tak jak to sie dzieje w przypadku innych
    podajników retortowych.
    Jest to produkt firmy Ekoenergia, który chetnie montuja inni producenci
    kotlów, podkreslajac, ze jest to najlepszy na rynku palnik retortowy.
    4. Maja wysoka sprawnosc
    5. Wyposazone sa w jedne z najprostszych w obsludze sterowników firmy
    Compit, model R501 które sa produkowane tylko i wylacznie dla firmy
    Ekoenergia. Sterowniki te posiadaja duza ilosc funkcji i spora
    konfigurowalnosc w trybie serwisowym, które ustawia sie tylko raz dla
    danej instalacji przez serwisanta. Moga sterowac zarówno praca kotla jak
    i zasobnioka CWU, a przy tym obsluga od strony zwyklego uzytkownika jest
    ograniczona do minimum. Aby ustawic podawanie wegla mie ma pierdzielenia
    sie z ustawianiem czasów przerw i czasów podawania wegla (czyli dwa
    parametry), tak jak w wiekszosci sterowników, lecz ustawia sie jedna
    wartosc procentowo od 0 do 99
    - temperatura wody w kotle w stopniach Celsjusza
    - temperatura wody w bojlerze w stopniach Celsjusza
    - ilosc podawanego wegla w procentach od 0 do 99
    - ilosc powietrza w procentach od 0 do 99
    6. Duza konfigurowalnosc. Kotly moga byc dostosowane do indywidualnych
    potrzeb klienta np. inne wyprowadzenie czopucha, czy inny sterownik.
    Wspólpracuje z ta firma od kilku lat montujac i serwisujac ich kotly, bo
    reklamacje zdarzaja sie bardzo rzadko.

    Niestety trzeba sobie powiedziec takze prawde. Montujac kociol weglowy,
    nawet chocby to byl najlepszy na swiecie kociol z podajnikiem, nie
    uniknie sie noszenia wegla i popiolu. Mozna natomiast ograniczyc te
    czynnosci do minimum stosujac wysokiej jakosci ekogroszek, który posiada
    duza wartosc opalowa i bardzo niska zawartosc popiolów.
    Pod tym wzgledem bezobslugowe sa tylko kotly gazowe i elektryczne oraz
    pompy ciepla.
    Wbrew pozorom ogrzewanie gazem nie jest az tak duzo drozsze od
    ekogroszku, pod warunkiem, ze dom jest ocieplony, a poza kotlem
    zastosowana jest automatyka, wykonana "z glowa".

  • 4. Data: 2013-08-13 09:10:31
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Kadar napisał(a):
> [...]
    > nie maja sily nosic i raczej musi byc z podajnikiem i to wydajnym.
    > Czy mozecie cos podpowiedziec czego szukac?

    Ja bym celował w coś "samoobsługowego" - w tym konkretnym przypadku
    odpuściłbym ekogroszek na rzecz pelletów.
    Teoretycznie drożej ale za to praktyczniej - pelety są lżejsze więc
    łatwiej załadować, a i są kotły z dużymi zasobnikami, gdzie załadunek
    raz na miesiąc, to i jakiś wnusiu znajdzie chyba czas i pomoże?
    pozdrawiam!
    --
    zbigi

  • 5. Data: 2013-08-13 10:48:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kadar" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > jeden problem, tesciowie juz nie
    > maja sily nosic i raczej musi byc z podajnikiem i to wydajnym.

    Hmm, jak teściowie będą wsypywać opał do podajnika? Nie pytam złośliwie
    tylko aby przemyśleli sprawę, bo to jednak trzeba ten worek albo wiaderko
    podnieść, przechylić i wysypać i to bynajmniej nie raz na miesiąc. Kiedyś u
    kolegi widziałem malutki kocioł (ogrzewane mieszkanie 50m2) który miał
    bardzo fajny podajnik - był niższy od szafek kuchennych - nie mieściło się
    tam zbyt wiele opału, ale za to można było tam wsypywać opał bez wysiłku.

    Warto wziąć pod uwagę też ten aspekt - łatwość napełniania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-08-13 13:57:07
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Dobrze mówicie. Rzeczywiście taki piec (lub kociol - nie rozruzniam tego) do ktorego
    raz na (chociaz) na 2 tygodnie by sie dosypalo bylby switnym rozwiazaniem. Tesciowie
    jeszcze są na chodzie ale juz wnuczkow a tym bardziej dzieci tam nie uswiadczysz na
    codzien no chyba ze od swieta.
    Podoba mi sie ten pomysl z niskim pojemnikiem, to rzeczywiście bardzo by ułatwiało.
    Ok tylko czego teraz szukać?
    Dom jest stary (czytaj zle ocieplkony) a oni oszczedzaja na ogrzewaniu. W tym roku
    wymienili okna i jest duzo lepiej jesli chodzi o uciekanie ciepla w tych miejscach
    reszta jest taka jak budowano takie wiejskie domy w latach '70.

    Od czego zacząć szukanie?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-08-13 14:11:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kadar" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Dobrze mówicie. Rzeczywiście taki piec (lub kociol - nie rozruzniam tego)
    > do ktorego raz na (chociaz) na 2 tygodnie by sie dosypalo bylby switnym
    > rozwiazaniem.

    Chyba się nie zrozumieliśmy. W zależności od temperatury na zewnątrz taki
    pies zużywa od kilku do kilkudziesięciu kilo opału dziennie! Łatwo to
    policzyć: jeśli na sezon grzewczy "idą" 4 tony to mniej więcej 1 tona na 50
    dni czyli 20 kilo dziennie. Średnio! W największe mrozy to będzie więcej.
    Jeśloi rodzice oszczędzają to może zmieszczą sięw dwóch tonach, ale to
    ciągle będzie _średnio_ 10 kg dziennie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-08-13 17:39:19
    Temat: Re: Piec do starej instalacji [FUN] ;-)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Kadar" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Chyba się nie zrozumieliśmy. W zależności od temperatury na zewnątrz
    > taki pies zużywa od kilku do kilkudziesięciu kilo opału dziennie!

    przesadzasz... aż tyle nie trzeba zeby ogrzać budę psa ;-)

  • 9. Data: 2013-08-14 00:12:52
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Rzeczywiście myslalem o czyms mniej obslugowym.

  • 10. Data: 2013-08-14 09:44:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kadar" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Rzeczywiście myslalem o czyms mniej obslugowym.

    No to niestety tylko gaz, olej albo prąd (bezpośrednio lub przez pompę
    ciepła).

    Pozdrawiam
    Ergie