  • 1. Data: 2013-08-13 10:37:06
    Temat: Przycisk do rolet uzyty do swiatla
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    U moich rodziców całe oświetlenie jest zrealizowane przy pomocy przycisków
    (nie łączników) i przekaźników. Pierwsze naciśnięcie powoduje włączenie
    światła a drugie wyłączenie, przy czym jest wiele przycisków do jednej lampy
    (np. na końcach korytarza czy przechodniego pokoju). W kilku miejscach są
    użyte podwójne przyciski (wyglądają jak łączniki świecznikowe) - dwa
    przyciski w pojedynczej ramce.

    Ok, jak na razie chyba jasno opisałem sytuację, a teraz do rzeczy. Rodzice
    robią remont (gładzie, malowanie, podłogi) i przy okazji chcą zmienić
    wszystkie przyciski i gniazdka na nowe. Mamie spodobała się seria Cariva
    Legranda, ale niestety w tej serii nie ma podwójnych przycisków. W związku z
    tym pozostaje tylko użycie podwójnego przycisku do sterowania roletami:

    http://www.novaelektro.pl/cariva-przycisk-sterowania
    -roletami-blokada-elektryczna-bialy-10a250v-p-1069.h
    tml

    Na pewno poprawnie będzie działać gdy jednocześnie będzie naciskana tylko
    jedna połowa (jeden klawisz), ale co się stanie gdy ktoś naciśnie oba
    klawisze jednocześnie? Nie zadziała żaden czy jeden z nich, czy oba?
    Niestety sformułowanie "blokada elektryczna" nic mi nie mówi. Niestety ani
    uprzejma pani na infolinii Legranda, ani sprzedawcy w okolicznych
    hurtowniach nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-08-13 10:56:05
    Temat: Re: Przycisk do rolet uzyty do swiatla
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > mówi. Niestety ani uprzejma pani na infolinii Legranda, ani sprzedawcy
    > w okolicznych hurtowniach nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie.

    Łączniki żaluzjowe posiadają blokady mechaniczną lub elektryczną.
    Mechaniczna polega na tym, że nie da się fizycznie wcisnąć obydwu
    klawiszy. W danym momencie działa tylko jeden. Z reguły te łączniki
    działają bistabilnie czyli nie odbijają w chwili zwolnienia klawisza.
    Zawsze jeden z klawiszy jest wciśnięty, a tym samym zwarty jest styk
    tego klawisza. W chwili naciśnięcia drugiego klawisza, pierwszy klawisz
    samoczynnie odbija. Można je wciskać na przemian i na przemian odbijają
    wciśniety uprzednio klawisz.
    Te łączniki nie nadają się do współpracy z przekaźnikami impulsowymi.
    Bywają jednak produkowane łączniki monostabilne (odbijające), które
    posiadają taka blokadę mechaniczną. Te już się nadają.

    Drugi rodzaj blokady to blokada elektryczna, która polega na tym, że
    jest możliwość jednoczesnego wciśnięcia obydwu klawiszy, ale jednoczesne
    wciśnięcie klawiszy powoduje, że żaden ze styków nie jest zwarty. Aby
    styki były zwierane to klawisze muszą być wciskane pojedynczo. W tym
    przypadku są to łączniki monostabilne, które mogą współpracować z
    przekaźnikami impulsowymi. Jedyny mankament takich łączników to brak
    jakiejkolwiek reakcji elektrycznej jeżeli będą wciskane obydwa klawisze
    jednocześnie.

  • 3. Data: 2013-08-13 11:22:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > przekaźnikami impulsowymi. Jedyny mankament takich łączników to brak
    > jakiejkolwiek reakcji elektrycznej jeżeli będą wciskane obydwa klawisze

    Pięknie dziękuję. Czyli albo mama się nauczy włączać dwie lampy po kolei,
    albo musi sobie wybrać inną serię osprzętu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-08-13 11:40:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-13 11:22, Ergie wrote:
    > Pięknie dziękuję. Czyli albo mama się nauczy włączać dwie lampy po
    > kolei, albo musi sobie wybrać inną serię osprzętu.

    Legrand Niloe ma podwójne przyciski. W sumie dosyć podobna seria wizualnie.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 5. Data: 2013-08-13 11:42:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Legrand Niloe ma podwójne przyciski. W sumie dosyć podobna seria
    > wizualnie.

    Dzięki, podrzucę mamie ten pomysł.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-08-13 11:59:37
    Temat: Przycisk do rolet sterowanie radiowe
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Pozwolę sie podlączyc do watku z pytaniem czy znacie jakies przyciski do
    sterowania roletami ale radiowo- na razie to co znalazlem to jest 150zl za
    sztuke a wydaje mi sie ze to dosc duzo...

  • 7. Data: 2013-08-13 12:12:42
    Temat: Re: Przycisk do rolet sterowanie radiowe
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Pozwolę sie podlączyc do watku z pytaniem czy znacie jakies przyciski do
    > sterowania roletami ale radiowo- na razie to co znalazlem to jest 150zl za
    > sztuke a wydaje mi sie ze to dosc duzo...

    Ja znam cały system Moeller X-Comfort, ale wychodzi jeszcze drożej :-)

    Powinno się dać znaleźć coś taniego skoro za 80 zł można kupić chiński
    zestaw trzech gniazdek ze wspólnym pilotem. Jak nic nie znajdziesz to zawsze
    możesz wykorzystać te gniazdka i upchnąć to gdzieś w obudowie rolety
    (zakładam, że zasilanie masz już tam doprowadzone).

    A tak przy okazji fajne jest rozwiązanie gdy obok okna jest normalny
    przycisk, a dodatkowo można używać pilota. Gdy jest tylko pilot to jest
    wiecznie ten sam problem co przy klimatyzacji - gdzie go ktoś odłożył :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-08-13 13:12:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > zawsze możesz wykorzystać te gniazdka i upchnąć to gdzieś w obudowie
    > rolety (zakładam, że zasilanie masz już tam doprowadzone).

    zrobić

    kupić zdalne sterowanie 2 czy 4 kanałowe z pilotem (taki ejak do bram czy
    czegoś innego)
    i zrobbb

  • 9. Data: 2013-08-13 17:04:34
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

> [...]
    >
    > zrobić
    >
    > kupić zdalne sterowanie 2 czy 4 kanałowe z pilotem (taki ejak do bram czy
    Obawiam sie Marku ze przeceniasz moje zdolnosci :) ja nawet nie wiem w ktora
    strone prad plynie ani nawet go w zyciu na oczy nie widzialem :))

    Ergie ja mam wlasnie pilota juz zamontowanego czyli centralke w pilocie -ale
    mam juz wyprowadzone tez gniazdka przy kazdej rolecie wlasnie do tego
    indywidualnego opuszczania w razie potrzeby i bez chodzenia za pilotem.
    Tak wiem ze jak centralka to musi sie dac zaprogramowac tez kazda rolete
    osobno ale dopiero sie wgryzam a instrukcja taka sobie - dlatego tez od
    poczatku wiedzialem ze chce miec tez kazdy przy kazdej rolecie do
    indywidualnego opuszczania - zwlaszcza jak jest duze swiatlo sloneczne bo
    przeszkadza mi w pracy

  • 10. Data: 2013-08-13 18:11:03
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Pięknie dziękuję. Czyli albo mama się nauczy włączać dwie lampy po
    > kolei, albo musi sobie wybrać inną serię osprzętu.

    Nie wiem czy ktokolwiek produkuje podwójne, niezalezne łączniki
    monostabilne. Wszystkie, które widziałem były przeznaczone do rolet, a
    te mają blokadę elektryczną lub mechaniczną.
    Widziałem podwójne i nawet poczwórne, ale tylko do systemów
    inteligentnego domu, które były wyposażone w elektronikę.
    Ale to chyba odpada z wiadomych powodów?