  • 11. Data: 2010-03-05 20:22:39
    Temat: Re: Jak posiać bobik na kilkudziesięciu metrach ?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
    news:hmro7v$4fo$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dlatego pisałem o aplikatorze - można poprzez jego rurkę wpuszczać do
    > ziemi na wybrana głębokość nawet ziarna fasoli "Piękny Jaś", tyle, że nie
    > mogę znaleźć artykułu z opisem. Ale link do siewniczka inspektowego jest
    > dobry - ma on dwa wgłębienia w osi o różnej głębokości. Można zmodyfikować
    > większy, gdyby zabieranie nasion ze zbiornika nie szło sprawnie, lub
    > nasiona byłyby uszkadzane. Płynna regulacja podstawowych parametrów robi z
    > niego uniwersalne narzędzie za niewielką kasę.

    http://www.allegro.pl/item910037592_siewnik_inspekto
    wy_dzialkowca_do_nasion_metalowy.html

    Tu jest opis i zdjęcia. Mozna do tego siewniczka wytoczyć wałek z innymi
    zagłębieniami - poluzowanie kółek pozwala przesuwać wałek względem nich,
    dzięki czemu uzyskuje się inne rozmiary zagłębień i ich rozstawu (nasion w
    rowku). Regulowana jest redliczka jak i tarczka zasypująca. Tak więc
    wystarczy odpowiednio ustawić siewnik i zastowować odpowiednio długi drążek
    i / lub obciążyć dodatkowo, aby nie podskakiwał na nierównościach.
    Tutaj siewniczek - dość wygodny do pracy z pojemnikami - gdyby wydłużyć
    rynienkę...
    http://www.gro-morent.com/gro-mor.htm

    Znalazłem aplikator!!!
    http://www.johnnyseeds.com/p-6427-seed-stick-planter
    .aspx

  • 12. Data: 2010-03-05 22:40:20
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zeszłoroczne próby pokazały że sprawniej od rycia rowków wychodzi użycie
    > kołka do pikowania, jednak mój kręgłosłup nie do końca się z tym zgadzał
    > :-)

    Hejka. Do robienia rowków używam gracy ( ciągnę za trzonek ostrze
    ustawione pod kątem ~ 50 stopni) albo łaty drewnianej 4x5 cm stosownej
    długości, którą kładę w wyznaczonych miejscach i wgniatam w ziemię własnym
    ciężarem wykonując przy tym ekwilibrystykę podobną do chodzenia po linie.
    :-).
    Bobiku wysiewamy 60 nasion/m2 czyli na pasie szerokości metra robisz
    trzy rowki a w nich wysiewasz nasiona co 5 cm. Namawiałbym, żeby część
    areału obsiać bobem. Pychota. :-) A jako pozostawiacz masy organicznej oraz
    właściwości strukturotwórcze ma podobne jak bobik.
    Pozdrawiam racjonalizatorsko Ja...cki
    PS Na działce zapominam o bólach, mostach, zrostach i czopach, czy jak to
    cholerstwo się zwie. ;-)

  • 13. Data: 2010-03-05 23:23:09
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Pozdrawiam racjonalizatorsko Ja...cki
    > PS Na działce zapominam o bólach, mostach, zrostach i czopach, czy jak to

    Lepiej kupić znacznik - rodzaj metalowych grabi z przesuwnymi zębami,
    dzięki czemu można ustalić odległość między rzędami:
    http://www.lemarsc.com/product.php?id=59

  • 14. Data: 2010-03-06 07:42:19
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    >    Lepiej kupić znacznik - rodzaj metalowych grabi z przesuwnymi zębami,
    > dzięki czemu można ustalić odległość między rzędami:
    > http://www.lemarsc.com/product.php?id=59

    Jakie maszyny i urządzenia zastosować do przekopania i uprawy ziemi
    w skrzynce balkonowej?Ta grządka pod bobik tylko troszkę większa.
    mirzan

  • 15. Data: 2010-03-06 08:49:59
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

    > Jakie maszyny i urządzenia zastosować do przekopania i uprawy ziemi
    > w skrzynce balkonowej?Ta grządka pod bobik tylko troszkę większa.
    > mirzan

    Witam!

    Dla większych potrzebujących wiedza jest niepotrzebna?

    Pozdrawiam!

  • 16. Data: 2010-03-06 11:34:10
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

    > Witam!
    >
    > Dla większych potrzebujących wiedza jest niepotrzebna?

    Sprzęt do pracy w doniczkach jest mało przydatny dla większych potrzebujących.
    Gość sobie jaja robi,a Ty mu maszyny wyszukujesz.Chyba,że z hameryki przyjechał
    i taki zmechanizowany.
    mirzan

  • 17. Data: 2010-03-06 12:01:01
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > potrzebujących.
    > Gość sobie jaja robi,a Ty mu maszyny wyszukujesz.Chyba,że z hameryki

    Głupek nie ma siły, aby mi dokuczyć, objawia wielkość swojej mądrości /
    głupoty. Piszę dla mądrych ludzi, a ci męczą się nieraz z sianiem nasionek
    do skrzynek, tym bardziej im są starsi. Czytajacych (szukających) jest o
    wiele więcej niż piszących. Zadziwia mnie obecność mojej pisaniny na różnych
    grupach, całkiem odległych tematycznie. Widocznie odpowiadam na
    zapotrzebowanie.

  • 18. Data: 2010-03-06 17:42:11
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

    Widzę, że nie zauważyłeś tego urządzenia:
    http://www.johnnyseeds.com/p-6427-seed-stick-planter
    .aspx

    http://www.johnnyseeds.com/p-5478-easy-plant-jab-typ
    e-planter.aspx

    A dla Ciebie:
    http://www.johnnyseeds.com/p-6613-six-row-seeder.asp

  • 19. Data: 2010-03-07 13:03:14
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Gość sobie jaja robi,a Ty mu maszyny wyszukujesz.Chyba,że z hameryki

    Mirzan,
    nie robię sobie jaj tylko pytam jak ułatwić sobie pracę i oszczędzić czas.
    Chyba że jesteś przybyłym z hamerki Amiszem, wtedy uszanuję twoje podejście do
    tematu.

    Pracować na niewielkiej powierzchni czasem trudniej niż na dużej, aplikator
    który Panslavista wyszukał byłby akurat idealnym rozwiązaniem.

    TomekD

  • 20. Data: 2010-03-07 13:05:07
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Znalazłem aplikator!!!
    > http://www.johnnyseeds.com/p-6427-seed-stick-planter
    .aspx
    Dzięki, to byłoby idealne rozwiązanie.
    Szkoda że nikt nie sprzedaje czegoś podobnego u nas :-(

    TomekD