  • 21. Data: 2009-11-04 11:33:54
    Temat: Re: Jak powiesic szafki na scianie z dziurawki
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 4 Nov 2009 09:23:23 +0100, Michał Gut napisał(a):

    > swoja droga ciekaw jestem czy komus by sie udalo taka scianke zbudowac:D

    Nie wiem, ale na pewno robiło się kiedyś takie z betonu. Nie tak dawno
    remontowalismy mieszkanie na warszawskim Ursynowie i ścianki działowe w
    całym lokalu były z wibrowanego zbrojonego betonu gr. 5 cm. Musielismy je
    pogrubiać żeby móc założyć drzwi :) (wczesniej byly futryny metalowe o
    dopasowanej grubości)

    Najciekawsze bylo jednak kiedy panowie przyszli montować szafki kuchenne.
    Otóż okazało się, że ściana zewnętrzna oddzielająca lokal od klatki
    schodowej również ma 5 cm, bo kołek 8x60 przeszedł im na wylot....

    --
    best regards,
    scream

  • 22. Data: 2009-11-04 12:18:07
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > całym lokalu były z wibrowanego zbrojonego betonu gr. 5 cm. Musielismy je
    > pogrubiać żeby móc założyć drzwi :) (wczesniej byly futryny metalowe o

    no ok zbrojona to zbrojona - nie problem.
    ale uloz cegly na sztorc zeby 1)podczas ukladania na zaprawie nie
    pospierniczały sie 2)nawet jak juz sie bedzie trzymac zaprawy to zeby pod
    wplywem pierdnięcia nie polozyla sie na ktoras strone:)

    > Najciekawsze bylo jednak kiedy panowie przyszli montować szafki kuchenne.
    > Otóż okazało się, że ściana zewnętrzna oddzielająca lokal od klatki
    > schodowej również ma 5 cm, bo kołek 8x60 przeszedł im na wylot....

    o LOL
    nie wpadlbym na cos takiego:D dlatego utwierdzam sie kazdorazowo ze grunt to
    miec wlasna chate. nawet spieprzona przez budowlancow ale przynajmniej wiesz
    czego sie spodziewac:) i napewno nie pieciocentymetrowych scian:D

  • 23. Data: 2009-11-04 17:39:41
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    Michał Gut wrote:
    > swoja droga ciekaw jestem czy komus by sie udalo taka scianke zbudowac:D

    Wyrazilem sie troche nieprecyzyjnie. Najlatwiej byloby narysowac, ale
    skoro musze opisowo: jesli przyjmiemy, ze prostopadloscienna cegla ma 3
    pary scian: A,B,C, gdzie A jest najwieksza, a C najmniejsza; to
    normalnie muruje sie kladac A na A, plasko. Moja sciana jest murowana
    tak, ze na B kladziono B, a Ty sie zapewne usmiales ze sztorca
    wlasciwego czyli C na spodzie :-)

    Scianka ma jakies 1,8m dlugosci, zbudowali ja Niemcy w 1937, do tej pory
    stoi i ma sie dobrze. Jeszcze zadna szafka sie nie urwala :-)

    --
    NotBear

  • 24. Data: 2009-11-04 19:19:52
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > muruje sie kladac A na A, plasko. Moja sciana jest murowana tak, ze na B
    > kladziono B, a Ty sie zapewne usmiales ze sztorca wlasciwego czyli C na

    nie:) myslalem o scianie B - o C nawet mi do glowy nie przyszlo:P