  • 61. Data: 2012-03-24 17:09:46
    Temat: Re: Jak przeżyć do czasu przyjazdu patrolu z agencji ochrony
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.03.2012 15:34, kiki pisze:

    > Autor wątku zadał poważne pytanie, a "Wy" mu tu żarty wypisujecie jak to

    Autor wątku promował paranoję i (być może) także swoje usługi ;)

    > trzeba z menelami, pijaczkami się zaprzyjaźniać żeby nie okradli :-)

    Nie do końca o to chodzi. Ale stosunki dobrosąsiedzkie wiele dają.

    > Przecież to bzdura. Trzeba od nich jak trzymać się daleko.

    Ale zauważ, że ty popadasz w przesadę w drugą stronę, co skutkuje taką
    paranoją że niemalże boisz się własnego cienia!

    Co to za życie w takim strachu i za zasiekami?

    Rozumiem ofiarę włamania przy obecności w domu czy napadu - ale u ciebie
    to wygląda jak na skutek dokładnie tego, co promuje inicjator wątku -
    totalnej paranoi sprowadzającej się do "wszyscy czyhają na ciebie".

  • 62. Data: 2012-03-24 18:19:02
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ty sobie chyba robisz jaja hehehe :-)

    Absolutnie. Piszę całkiem poważnie i nie są to żadne żarty z mojej strony.
    Wychowywałem się w takiej dzielnicy, gdzie dużo mieszkało takiego elementu.
    Trzeba było umieć żyć z tymi ludźmi.
    Wbrew pozorom jako dziecko, nastolatek czy dwudziestoparolatek nie bałem się
    chodzić po dzielnicy nawet późnym wieczorem czy w nocy, a często wychodząc z
    domu pozostawiało się okna, a nawet drzwi pootwierane. Po prostu swoi nie
    tknęli, bo byli swoi, a obcy się bali pojawić, bo od razu obrywali
    wpier.....
    Zasada była prosta. Jak swój zobaczył, że ktoś obcy zaczepia dzieciaka czy
    nastolatka z jego dzielnicy lub obcy się kręci po dzielnicy i próbuje co
    zwęszyć to dostawał wpier..... Starsi jak zobaczyli obcego nastolatka lub
    dwudziestoparolatka spoza dzielnicy to od razu brali na "spowiedź" do kogo,
    w jakim celu itp. i od razu miał zapowiedzane, że jak będzie próbował co
    ukraść to mu tyłek skopią i ryja obiją :)
    Wieczorami pijaczki się kręcili po dzielnicy lub przesiadywali pod blokami
    na ławkach lub pod garażami, nierzadko do późnych godzin 1.00 czy 2.00 w
    nocy i dbali o to, żeby był porządek w dzielnicy.

  • 63. Data: 2012-03-24 18:33:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 10:59:38 +0100, Robert G napisał(a):

    (...)

    Jeden rozsadny. Masz u mnie flaszke.

    Moment, w ktorym na swojej posesji zastajemy wlamywacza, to nie jest chwila
    na zastanawianie sie nad jego motywami i mozliwym rozwojem wypadkow, bo
    wahanie moze kosztowac zycie lub zdrowie nasze albo innych domownikow.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 64. Data: 2012-03-24 19:04:16
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4f6c8eb6$1@news.home.net.pl...

    > Czarnoprochowiec? Kolekcjonerski choć funkcjonalny - przypadkiem wpadł w
    > rękę, jak po omacku szukałeś latarki ;->

    > A, oczywiście - żadnego zamiaru bronienia się, nawet czymś zupełnie nie
    > powodującym uszkodzeń! Najwyżej zamiar postraszenia! Też coś o tym wiem :(

    Oj tam, panie prokuratorze!
    Ta strzelba, to ona sama wypaliła, bo jak pan dobrze wie broń raz do roku
    sama wypala. Napastnik miał po prostu pecha, że akurat wybrał sobie ten
    własnie dzień i ten moment, kiedy strzelba miała wypalić. Mógł poczekać do
    następnego dnia lub przyjść dzień wcześniej. Wtedy nie doszłoby do
    przypadkowego nieszczęścia.
    ;D

  • 65. Data: 2012-03-24 19:50:21
    Od: "SJS" <s...@s...pl>

    > Ale zauważ, że ty popadasz w przesadę w drugą stronę, co skutkuje taką
    > paranoją że niemalże boisz się własnego cienia!
    >
    > Co to za życie w takim strachu i za zasiekami?

    Mieszkałem kiedyś na XV pietrze
    całe piętro było zaprzyjaźnione
    gdy sąsiad zobaczył ze mam blokadę drzwi balkonowych i alarm na tych
    drzwiach szczerze się uśmiał
    po jakimś czasie przychodzi i pyta ile takie zabezpieczenia kosztują
    a czemu pytasz?
    a przeszedł sąsiad z XII pietra i zapytał czy może z mojego balkonu zejść do
    swojego bo klucze zatrzasnął
    pozwoliłem ale zanim zapytałem jak on to zrobi to ten podczepił już linę i
    zjechał do siebie trzy piętra niżej
    to ile to kosztuje takie zabezpieczenie?
    --
    co roku od kilku do kilkunastu włamywaczy ginie w Polsce przy próbach
    włamania do lokali na wysokich piętrach
    byłem w mieszkaniu chyba na 6 piętrze w budynku chyba dwunastopiętrowym
    gdzieś obok Alej Stanów Zjednoczonych - Warszawa
    kobieta miała trochę różnych "wartości" więc drzwi antywłamaniowe, alarm na
    drzwiach
    weszli przez okno w kuchni a wyszli drzwiami
    --
    jakieś cztery kilometry od mojej działki jest przetwórnia i na miejscu dom
    właścicieli
    miał pobrać z banku 100 tys zł ale się spóźnił
    alarm w domu a jakże
    weszli przez dach i wyłaz do komina
    na oczach rodziców zabili dwoje dzieci bo sądzili , że pieniądze jednak w
    domu są
    przywódcę tego gangu złapali po jakiś 13 latach dopiero
    ---
    w styczniu w Garwolinie weszli w kurtkach z napisem Policja do willi
    wlasciciel wydał wszystko co miał /ok 200 tys/
    twarz dało się poreperować
    --
    po prawej stronie Wisły na obrzeżach Warszawy działała grupa usypiająca
    domowników
    chloroform przez uszczelkę
    i dom pusty
    --
    prasa nie pisze?
    pisze o napadach na banki ale strasznie mało o innych włamaniach i napadach
    a straty np w hurtowniach idą w duże miliony i cisza - jak cisza to ludzie
    myślą ze bezpiecznie
    byłem w kilku domach obrobionych na kilka sposobów /jestem biegłym/ straty
    po kilkaset tysięcy
    i co?
    jakieś informacje w prasie o tych włamaniach i napadach?
    a cisza ale jak na bank napadną i wezmą 20-50 tys to wszędzie słychać
    taka selekcja w informowaniu usypia czujność
    i później Ladziak czy ktoś mu podobny ale nie doinformowany pisze głupoty o
    twierdzy i paranoi
    --
    zdrowia zyczę jak mawiał gen . Nowicki
    SJS

  • 66. Data: 2012-03-24 20:12:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.03.2012 19:50, SJS pisze:

> [...]
    > i zjechał do siebie trzy piętra niżej
    > to ile to kosztuje takie zabezpieczenie?

    Fstszonsajonce.

    > co roku od kilku do kilkunastu włamywaczy ginie w Polsce przy próbach
    > włamania do lokali na wysokich piętrach

    Ich problem.

> [...]
    > na drzwiach
    > weszli przez okno w kuchni a wyszli drzwiami

    No i właśnie takie zabezpieczenia kuszą.

> [...]
    > na oczach rodziców zabili dwoje dzieci bo sądzili , że pieniądze jednak
    > w domu są przywódcę tego gangu złapali po jakiś 13 latach dopiero

    I myślisz, że te twoje żałosne alarmiki coś by dały?

    Jak nie w domu, to zaczaili by się na niego albo dzieci gdzieś po
    drodze. Musiałby chodzić wszędzie z silną i uzbrojoną eskortą.

    > w styczniu w Garwolinie weszli w kurtkach z napisem Policja do willi
    > wlasciciel wydał wszystko co miał /ok 200 tys/
    > twarz dało się poreperować

    Patrz wyżej.

    > po prawej stronie Wisły na obrzeżach Warszawy działała grupa usypiająca
    > domowników chloroform przez uszczelkę i dom pusty

    [ciach]

    > i później Ladziak czy ktoś mu podobny ale nie doinformowany pisze
    > głupoty o twierdzy i paranoi

    Dzieciaku, głupoty to wypisujesz ty: nie da się zabezpieczyć w 100% -
    jak ciebie "namierzą" bo masz coś wartego dużo zachodu, to musiałbyś
    ciągle jeździć z eskortą w wozie pancernym.

    Poinstalujesz sobie alarmy i abonament na załogi interwencyjne. Fajnie.
    Za twoją błyskotliwą radą poinstalują je sobie wszyscy.

    Ktoś namierza ciebie, bo masz bp. kooh-i-noora w domu... wystarczy
    spowodować fałszywe alarmy w kilkunastu/kilkudziesięciu. Załogi to nie
    białe krwinki - przez mitozę się w parę chwil nie namnożą. Będą jeździć
    po fałszywych alarmach, a w międzyczasie fachowcy "zrobią" ciebie.

    A dla normalnego człowieka, będącego celem najwyżej okazjonalnych
    amatorów, a nie zawodowców bawiących się w taternictwo czy porwania,
    wystarczą dobrzy sąsiedzi i pamiętanie o zamknięciu drzwi.

    Oczywiście ktoś zarabiający na paranoi i strachu będzie starał się
    straszyć ile się da... a potem będzie odcinał kuponiki z prowizji za
    sprzedanie frajerom usług swojej firmy ochroniarskiej.

    Ba! Zawsze można ludziom trochę strachu napędzić pozorowanymi próbami
    włamania...

  • 67. Data: 2012-03-24 20:46:31
    Od: "SJS" <s...@s...pl>

    > Ba! Zawsze można ludziom trochę strachu napędzić pozorowanymi próbami
    > włamania...
    no popatrz, bystry jesteś - zorientowałeś się że to nie chodzi o Ladziaka
    tylko o ciebie
    SJS

  • 68. Data: 2012-03-24 21:31:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.03.2012 20:46, SJS pisze:
    > no popatrz, bystry jesteś - zorientowałeś się że to nie chodzi o
    > Ladziaka tylko o ciebie

    Sio, idź sobie straszyć swoich kolegów w piaskownicy.

  • 69. Data: 2012-03-24 23:37:30
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

    > Oj tam, panie prokuratorze!
    > Ta strzelba, to ona sama wypaliła, bo jak pan dobrze wie broń raz do roku
    > sama wypala. Napastnik miał po prostu pecha, że akurat wybrał sobie ten

    Sprzęt od kominka dobry. Trzeba poćwiczyć pchnięcia :-)
    Sprzety takie nie są uważane jako zakupione z myślą o nawet nieumyślnym
    uśmierceniu :-)

  • 70. Data: 2012-03-25 18:20:08
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Autor wątku promował paranoję i (być może) także swoje usługi ;)

    Jakie "być może"? Unia zrobiła mu w plecy, po wsiach wodociągi się
    buduje - ciężkie czasy dla różdżkarzy! Nie da się sprzedawać zabobonu -
    trzeba sprzedawać strach...

    --
    Darek