  • 31. Data: 2010-02-22 18:35:46
    Temat: Re: Jak tam Wasze fucktury za dwa cieplutkie miesiace?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    news:hltnhe$q43$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Miałem pali się wilgotnym więc się nie pyli.

    Jak juz sie pali to niech sie pyli. :-)
    Przy rozladunku wegiel sie pyli, wiec nie wyobrazam sobie, ze mial sie nie
    pyli.

    > Targać nie muszę, bo mam zsyp zrobiony i kipruję prosto do niego, parę
    > razy łopatą muszę machnąć i miotłą, aby wszystko było w zsypie - cała
    > procedura trwa 10 min.

    Ja mam rurke na scianie i tyle go widzieli. Za to tu gdzie mieszkam mam
    piwnice i lopatowanie przynajmniej raz w roku bo wegiel sam do piwnicy wejsc
    nie chce. Operacja trwa 1,5h.

    > Chlewu nie ma,

    Chlew jest prawie w kazdym momencie obslugi tego prymitywu.
    Wybieranie cieplego popiolu to istny koszmar. Pylisty popiol fruwa wszedzie,
    czyszczenie kotla to tez operacja niejednoroczna. Jak wychodze z piwnicy to
    najpierw wychodze na snieg by buty oczyscic w sniegu z czarnego pylu. No i
    rytualne rabanie drzewa na rozpalke.

    > wystarczy systematycznie sprzątać.

    W kotlowni gazowej nie sprzatam prawie w ogole.

    > U was gazowców podniesienie temp. o 1°C od razu zwiększa zużycie gazu, a
    > ja się tym nie muszę martwić i marznąć, aby oszczędzić parę złotych.

    Nie wierze, ze u Ciebie podniesienie temperatury o 1C nie zwieksza zuzycia
    mialu. Po prostu nie masz wplywu na jeden stopien i nie jestes w stanie
    zauwazyc roznicy.

    > Wiem, że gaz jest wygodniejszy i na starość pewnie

    Nawet nie wiesz jak masz niewygodnie. Ja docenilem to dopiero w listopadzie
    zeszlego roku. Niestety jeszcze do konca tej zimy bede targal wegiel.

    > tak więc ok. 8 000 zł trzeba wydać więc na razie wolę miał z całym jego
    > dobrodziejstwem i wadami.

    Jest tylko jedno dobrodziejstwo mialu majac wybor rzecz jasna, mial wychodzi
    taniej. Cala obsluga to 19 wiek. Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze ten
    jedyny pozytyw mialu moze determinowac wybor, ale bedac szczerym nie ma
    czego chwalic. Osobiscie chetnie sprobuje rozstania z weglem. Inna sprawa,
    ze jak masz wszystko przygotowane pod katem mialu to wiele sobie upraszczasz
    i przyspieszasz. Ja niestety nie mam nawet piwnicy, wiec pewnie czekalo by
    mnie taczkowanie i nawet nie wiem gdzie, bo kotlownia spora, ale nie bardzo
    na mial.
    Sasiad moj budowlany zakupil sobie w zeszlym roku chyba tone mialu. Malo, ze
    czulem u siebie kiedy doklada do kotla, to jeszcze jak wyjezdzalem
    zauwazylem, ze drzwi do kotlowni ma otwarte a nimi tyle samo dymu leci co
    kominem nad dachem. Latem powiedzial mi, ze drugi raz tekiego bledu nie
    popelni i cale szczescie. W tym roku pali drzewem i chyba jest git, dla mnie
    na pewno jest git bo sie nie dusze pod wlasnym domem.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2010-02-22 18:37:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
    On 22 Lut, 11:30, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > U ytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisa w wiadomo
    > cinews:hltgti$jp1$1@news.interia.pl...

    >latem gazownia przysyla rachunki co 2 mc

    Co 3-4 miesiace, ale zapewniam Cie, ze nie zmienia to mojego zuzycia.

  • 33. Data: 2010-02-22 18:40:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > W kotlowni gazowej nie sprzatam prawie w ogole.

    Ja nie mam takiego luksusu, pod zetka robi mi sie gustowne koleczko - trzeba
    wytrzec raz na miesiac.

  • 34. Data: 2010-02-22 18:49:24
    Od: "adi" <a...@g...com>

    2300 zl za 6 mcy prosze cie nie rób z ludzi idiotów

  • 35. Data: 2010-02-22 18:55:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ja nie mam takiego luksusu, pod zetka robi mi sie gustowne koleczko -
    > trzeba wytrzec raz na miesiac.

    W piwnicy z weglem moglbym pewnie siedziec ciagle, bo ciagle byloby cos do
    sprzatniecia. :-)
    Przy najblizszej wymianie kotla proponuje zamknieta komore i komin
    koncentryczny. Zetke bedziesz mogl oddac do utylizacji. :-)

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2010-02-22 18:56:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > 2300 zl za 6 mcy prosze cie nie rób z ludzi idiotów

    Etam, wszystko sie uklada w prawidłowość: sam rekuperator daje 60%
    wiglotnosci zima, 20 stopni w upalne lato - pewnikiem gosciu mieszka w
    okolicy jakiejs osobliwosci.

  • 37. Data: 2010-02-22 19:01:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Etam, wszystko sie uklada w prawidłowość: sam rekuperator daje 60%
    > wiglotnosci zima, 20 stopni w upalne lato - pewnikiem gosciu mieszka w
    > okolicy jakiejs osobliwosci.

    A slyszeliscie o kolesiu u ktorego woda w studni ma caly czas 51C? :-)
    Cholircia, ze to nie u mnie... :-)

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2010-02-22 19:02:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A slyszeliscie o kolesiu u ktorego woda w studni ma caly czas 51C? :-)

    Rydzyk?

  • 39. Data: 2010-02-22 19:04:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Przy najblizszej wymianie kotla proponuje zamknieta komore i komin
    > koncentryczny. Zetke bedziesz mogl oddac do utylizacji. :-)

    Ale ja ja lubie - w kotlowni mam suszarnie, dzieki zetce szybciej wydmuchuje
    wilgoc.

  • 40. Data: 2010-02-22 19:09:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Rydzyk?

    Nie, ten podobno sie nie dowiercil. :-) Ten co ma nawet nie wiercil i ma.
    :-)

    Pozdro.. TK