  • 1. Data: 2010-02-21 13:27:42
    Temat: Okna zewnetrzne z luksferow
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Witam

    W projekcie mam w garazu okna zewnetrzne z luksferow. W sieci jest
    mnósto przykładów z łazienek, klatek schodowych, a znalazłem zaledwie
    dwa zdjęcia, i to nie ciekawe, jak to wygląda na zewnątrz. Zupełnie
    nie wiem jak może takie okno komponować się z zewnątrzną elewacją.
    Chciałbym to zrobić ze smakiem, a nie w stylu pomieszczenia
    warsztatowego z lat 70tych. Czy może ktoś ma takie okno, ewentualnie
    trafił na zdjęcia. Chętnie obejrzę przykłady realizacji.
    Adam

  • 2. Data: 2010-02-21 20:24:02
    Temat: Re: Okna zewnetrzne z luksferow
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > warsztatowego z lat 70tych. Czy może ktoś ma takie okno, ewentualnie
    > trafił na zdjęcia. Chętnie obejrzę przykłady realizacji.
    > Adam
    Ja mam - wygląda w miarę przyzwoicie (piękne nie jest, ale nie straszy).
    Tylko zimno od tego wynalazku. W garażu OK, bo i tak wieje od bramy (u mnie
    brama o szerokości 5,5mb - jedna wielka nieszczelność), ale w łazience w
    żadnym razie bym się nie zdecydował. Chyba, że można kupić jakieś cudowne
    wynalazki z "ciepłą" fugą.
    W projekcie miałem zwykłe okna, ale postanowiłem ograniczyć powierzchnię do
    mycia. Teraz mam mieszane uczucia co do trafności wyboru.
    Podr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-02-22 11:35:17
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 21 Lut, 14:27, "adam" <a...@g...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > W projekcie mam w garazu okna zewnetrzne z luksferow. W sieci jest
    > mn sto przyk ad w z azienek, klatek schodowych, a znalaz em zaledwie
    > dwa zdj cia, i to nie ciekawe, jak to wygl da na zewn trz. Zupe nie
    > nie wiem jak mo e takie okno komponowa si z zewn trzn elewacj .
    > Chcia bym to zrobi ze smakiem, a nie w stylu pomieszczenia
    > warsztatowego z lat 70tych. Czy mo e kto ma takie okno, ewentualnie
    > trafi na zdj cia. Ch tnie obejrz przyk ady realizacji.
    > Adam

    Jak dasz w garazu to wlasnie bedzie wygladac jak za PRL.
    Walnij okna, bedzie cieplej i przyjemniej. Co do bramy garazowej to
    sie zastanow nad wykonaniem klasycznej z drewna dwuskrzydlowej, bo jak
    narazie wszyscy ktorzy maja nowoczesne narzekaja ze wieje i ze slabe
    etc.

  • 4. Data: 2010-02-22 17:05:22
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    > Jak dasz w garazu to wlasnie bedzie wygladac jak za PRL.
    > Walnij okna, bedzie cieplej i przyjemniej.

    Podobno nie mozna, luksfery sa traktowane jao sciana bez okiem, moga mi nie
    odebrac budynku.
    Adam

  • 5. Data: 2010-02-22 17:06:23
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    > Ja mam - wygląda w miarę przyzwoicie (piękne nie jest, ale nie straszy).
    Masz jakieś zdjęcie, podeślij na priva, albo linka
    Adam

  • 6. Data: 2010-02-22 17:35:25
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Lut, 18:05, "Adam" <a...@g...pl> wrote:

    > Podobno nie mozna, luksfery sa traktowane jao sciana bez okiem, moga mi nie
    > odebrac budynku.
    > Adam

    no to nie rob okna. bedziesz mial cieplej i mniej mycia.
    jesli chcesz miec jasno to zrob takie drzwi garazowe
    http://exterior-interior-design.blogspot.com/2009_12
    _01_archive.html

  • 7. Data: 2010-02-22 18:26:07
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysiek napisal:
> [...]
    > żadnym razie bym się nie zdecydował. Chyba, że można kupić jakieś cudowne

    Obecnie sa dostepne luksfery z zamknieta komora powietrzna,
    ktora po bokach sa plaskie.

    Sadzac po twoim opisie 'zimnego' luksfera, to przypuszczam,
    ze masz takie, jakie kiedys w formie pojedynczych sztuk
    robily za popielniczki ;) Znaczy sie 'z zaglebieniami'.
    Zgadlem?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-02-22 18:46:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Co do bramy garazowej to
    > sie zastanow nad wykonaniem klasycznej z drewna dwuskrzydlowej, bo jak
    > narazie wszyscy ktorzy maja nowoczesne narzekaja ze wieje i ze slabe
    > etc.

    Pierwsze slysze.
    Mam segmentowa i chwale sobie bardzo. Dwuskrzydlowa do uszczelnienia w progu
    chyba jednak bedzie znacznie trudniejsza. No chyba, ze ktos zrobi sobie prog
    z doklejona uszczelka. Takim uzytkownikom zdrowia zycze przy dlubaniu sniegu
    spod progu by drzwi mogly sie zamknac.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-02-22 19:19:13
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Sadzac po twoim opisie 'zimnego' luksfera, to przypuszczam,
    > ze masz takie, jakie kiedys w formie pojedynczych sztuk
    > robily za popielniczki ;) Znaczy sie 'z zaglebieniami'.
    > Zgadlem?

    Nie wiem jakie kiedyś służyły za popielniczki. "Moje" kupiłem je ze dwa lata
    temu w markecie budowlanym. Zagłębienia nie mają, są raczej dość płaskie.
    Natomiast mają szeroką fugę z białego cementu (klej jest chyba robiony na
    bazie portlandzkiego) i pewnie to najbardziej ziębi.

    W garażu mam zamiar utrzymywać zimą temperaturę na poziomie 10stC. Nie mam
    komina wentylacyjnego w garażu, więc u dołu ściany mam otwory wlotowe, zaś u
    góry ściany otwory wylotowe. Zastanawiam się czy ich nie zatkać, bo brama
    jest jednym wielkim otworem wlotowo/wylotowym.
    Ze względu na powyższe wyziembianie garażu przez luksfery aż tak bardzo mnie
    nie gnębi, ale gdybym miał w garażu wentylację mechaniczną z odzyskiem, to
    byłby to problem.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-02-22 19:25:13
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Mam segmentowa i chwale sobie bardzo.

    Ja też mam segmentową Hormana (5,5m).
    Niestety dopiero zimą zauważyłem, że po zamknięciu górna uszczelka w
    środkowej części bramy nawet nie dotyka segmentu. Wieje tamtędy
    niemiłosiernie. Po zainstalowaniu wszystko ładnie przylegało. Wydaje mi się,
    że od wiatru brama "wygięła" się nieco do środka i powstał problem.

    Fakt, że nie dzwoniłem do Hormana i nie chciało mi się przeglądać
    instrukcji. Być może jest to kwestia do wyregulowania. W przeciwnym razie
    musiałbym odkręcić listwę z uszczeką, zrobić dystane w środkowej części no i
    zepsuć trochę ocieplenie i tynk.
    Pozdr.
    Krzysiek