  • 71. Data: 2009-11-03 22:27:11
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:hcq9ej$lah$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > nie wiem ile ty tej wody zużywasz, ale u mnie to 150l spokojnie wystarcza
    > dziennie dla 4ro osobowej rodziny, jak chcesz wiecej to montujesz zbiornik
    > cuw 300l, pompa zagrzeje to w 2 godzinki nocą w tańszej taryfie kiedy
    > wszyscy śpią a potem mają cały dzień ciepłą wodę:O)
    > ludzie ruszcie czasem czymś innym niż chójem!:O)

    Papa Smerf. Ja wiem że u was kąpie się tylko Smerfetka i dlatego tak małe
    zużycie150l.
    300l w nocy grzać? I każdy idzie spać brudny i kąpie się nad ranem bo na
    wieczór baniak będzie pusty.
    Akurat mam 300l zbiornik to też wiem jak wygląda rozbiór wody.

    Marek

  • 72. Data: 2009-11-03 23:04:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 23:27, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

> [...]
    > wieczór baniak będzie pusty.
    > Akurat mam 300l zbiornik to też wiem jak wygląda rozbiór wody.

    A do jakiej temp. grzejesz ten zbiornik ?
    Ja zakladam ze bedzie grzany do ok 60st C w nocy i potem 13-15 ile
    fabryka da (jak nie pompa to piecyk elektryczny 12kW). Zakladam ze to
    spokojnie wystarczy dla czworki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2009-11-04 01:08:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Papa Smerf. Ja wiem że u was kąpie się tylko Smerfetka i dlatego tak małe
    > zużycie150l.

    Nim sie nie przejmuj to grupowy pajac co najmniej. Od razu wrzuc do KF a nie
    bedziesz musial czytywac fascynujacych teorii zaprawianych chlopskim
    slangiem.

    Pozdro.. TK

  • 74. Data: 2009-11-04 06:54:55
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > A do jakiej temp. grzejesz ten zbiornik ?
    > Ja zakladam ze bedzie grzany do ok 60st C w nocy i potem 13-15 ile
    > fabryka da (jak nie pompa to piecyk elektryczny 12kW). Zakladam ze to
    > spokojnie wystarczy dla czworki.

    No i tajemnica się wyjaśniła. 12kW prąd + 6kW piec daje razem 18kW. :-)
    Jest czym poszaleć.

    M.

  • 75. Data: 2009-11-04 07:14:06
    Od: M <M...@w...pl>

  • 76. Data: 2009-11-04 07:18:25
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    >
    > A co z tego, ze CO nie dziala godzine ? To nie kalafiory - z zimna nie
    > zaczniesz szczekac zebami nawet po 48h niedzialania takiego

    Zacznijmy od tego, że nie 8kW tylko 20kW a to jest spora różnica. Zawsze
    w okresach maksymalnego zużycia masz nadwyżkę mocy do grzania CWU.
    Dlatego piec gazowy CO+CWU też powinien mieć tą nadwyżkę mocy.

    Po drugie to zwykła zasada zachowania energii. To, co wyjdzie musisz
    uzupełnić. Fakt - podłogówka ma bezwładność, więc ułatwia robienie
    przerw - jednak jeśli masz deficyt mocy to bezwładność ci nie pomoże. Ty
    nie masz deficytu, bo masz moc urządzeń grzewczych wynoszącą 20kW, czyli
    9 kW na ogrzewanie domu i co najmniej 11kW na CWU.

    Skorzystałem z info w innym poście o grzałce elektrycznej 12kW.
    M.

  • 77. Data: 2009-11-04 11:26:50
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Maniek4" napisał:
    > Nim sie nie przejmuj to grupowy pajac co najmniej. Od razu wrzuc do KF a
    > nie bedziesz musial czytywac fascynujacych teorii zaprawianych chlopskim
    > slangiem.

    maniek ty przygłupie, ty się tu nie odzywaj bo tyle wiesz o budowlance co
    mój pies:O)

  • 78. Data: 2009-11-04 13:27:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 08:18, M <M...@w...pl> wrote:

> [...]
    > nie masz deficytu, bo masz moc urządzeń grzewczych wynoszącą 20kW, czyli
    >   9 kW na ogrzewanie domu i co najmniej 11kW na CWU.

    Owszem - masz racje. Ale nie mozna przyjmowac, tak jak probowal to
    robic wyzej kolega ze potrzebuje pompy ze sprezarka 7kW o mocy 20kW,
    bo takie przewymiarowanie, a potem jeszcze liczenie ile taka pompa
    bieze pradu to bzura i tylko to chcialem pokazac - ta grzalka bedzie
    wykorzystywana TYLKO w dni kiedy bedzie obliczeniowe -22st C i to
    trwajace non stop -> jezeli w dzien temp. wzrosnie do -10 to
    prawdopodobnie przerwy w grzaniu CO wystarcza do grzania CWU moca 9kW
    i tych grzalek moze wogole nawet nie wykorzystam - zalezy od zimy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2009-11-04 17:36:14
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Adam, napisz co sądzisz o argumentach marko1a podanych powyżej

    MS

  • 80. Data: 2009-11-04 17:44:37
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Czyli dużo odwiertów.
    >

    > Marek

    Czytam sobie co piszesz i chyba zdaje sięże jesteś zwykłym trollem. Nie znam
    się na PC, ale od twoich postów demagogia aż wali.
    Mieszasz się w zeznaniach, stosujesz półprawdy, grasz na emocjach.

    "dużo odwiertów". A może jeden głęboki?

    MS