  • 1. Data: 2011-01-27 15:04:19
    Temat: Jak wkrecic zawor
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Musze wkrecic kilka zaworow. Niestety musze zrobic to sam i w ten
    weekend. Mam cos takiego jak "wlosy" i paste ktora chce to posmarowac.
    Nigdy tego nie robilem i obawiam sie czy czegos nie uszkodze. Nie wiem
    jakie ilosci tego sie naklada i jak mocno dokreca. jesli ktos potrafi
    oipisowo to powiedziec to prosze o pomoc.

    KADAR

  • 2. Data: 2011-01-27 15:41:17
    Temat: Re: Jak wkrecic zawor
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Sty, 16:04, Kadar <o...@g...com> wrote:
> [...]
    > jakie ilosci tego sie naklada i jak mocno dokreca. jesli ktos potrafi
    > oipisowo to powiedziec to prosze o pomoc.

    Zaopatrz sie jeszcze w jakis np. brzeszczot do ciecia metalu. Najpierw
    tym brzeszczotem szorujesz gwint w poprzek, tak zeby zrobil sie
    "szorstki" - chodzi o to zeby pakuly (owe wlosy) mialy punkt
    zaczepienia i nie krecily sie przy wkrecaniu zaworu. Potem wyciagasz z
    wlosow dlugi, w miare rowny, nie zaplatany kawalek. Ilosc zalezy od
    wielkosci / dlugosci gwintu, musisz dobrac doswiadczalnie. Potem
    pozostaje nakrecenie go zaczynajac od zewnatrz, do srodka, przeciwnie
    do wskazowek zegara (tak zeby wkrecajac ten gwint pakuly ukladaly sie
    "pod wlos" ;) Nawijasz tyle zeby prawie przykryc caly gwint. Potem
    smarujesz dosc dobrze pasta i wkrecasz. Wkrecasz mocno. Jak Ci wejdzie
    luzno do konca gwintu - to dales za malo wlosow. Jak zatrzyma sie juz
    na poczatku wkrecania - to dales za duzo. Jak pakuly beda sie krecily
    razem z gwintem - za slabo wyszorowales brzeszczotem / za duzo wlosow.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2011-01-27 16:25:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > na poczatku wkrecania - to dales za duzo. Jak pakuly beda sie krecily
    > razem z gwintem - za slabo wyszorowales brzeszczotem / za duzo wlosow.

    Ja tam zawsze gwint po prostu kombinerkami, żabą albo morsem trochę
    obgryzałem - skuteczniejsze od drapania brzeszczotem. Gwintów stalowych
    ciętych gwintownicą na ogól nie trzeba drapać - są same z siebie dosyć
    szorstkie, problemem są gwinty mosiężne a najgorsze - chromowane. Te są
    gładkie i faktycznie pakuły się ślizgają. A w ogóle - czemu na pakuły,
    na teflon łatwiej.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2011-01-27 16:32:08
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    W dniu 11-01-27 16:04, Kadar pisze:
> [...]
    > jakie ilosci tego sie naklada i jak mocno dokreca. jesli ktos potrafi
    > oipisowo to powiedziec to prosze o pomoc.

    Nie wiem co za zawory będziesz wkręcał. Ale przypuszczam, że chodzi
    o zaworki przy bateriach czy spłuczce. Jeśli naprawdę nigdy tego
    nie robiłeś to uważaj niesamowicie z siłą z jaką wkręcasz te zaworki.
    Odrobina za dużo i rozwalasz gniazdo, co oznacza kucie ściany (albo
    kafelków!). Może warto dać parę złociszy komuś kto się zna niż
    ryzykować? No i jak nie chcesz uszkodzić "sreberka" na zaworach
    to klucz przykładaj przez jakąś szmatkę. A i żeby Ci nie przyszło
    do głowy używać żabki.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 5. Data: 2011-01-27 16:38:24
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Nawija się bardzo mały kosmyk ale możliwie dużo obrotów kręcąc w takim
    kierunku aby wkręcanie zaworu nawijało włosy a nie odwijało. Pakułów nie
    musi być dużo. Lepiej cienka warstwa na dłuższym odcinku gwintu. Pasta jest
    opcjonalna ale łatwiej się "na pastę" wkręca. Przy tym uszczelnieniu można
    spokojnie rurę wycofać. Pakuły nasiąkną wodą i doszczelnią połączenie.
    Krótko mówiąc ta technologia wybacza wiele błędów.

    Ale jak nawalisz za dużo kłaków to kształtka a w szczególności tandetny
    zawór z szajs metalu pęknie jak nic.

    PC

  • 6. Data: 2011-01-27 18:25:42
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:
    > A w ogóle czemu na pakuły, na teflon łatwiej.

    Zadałem kiedyś to samo pytanie mojemu instalatorowi i stwierdził, że
    stosując pakuły można wkręcany zawór cofnąć jeżeli nie da się wykonać
    kolejnego obrotu. Podobno teflon przy próbie cofnięcia natychmiast cieknie.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 7. Data: 2011-01-27 19:03:08
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > --
    > Adam Sz.

    Dzieki, mysle ze w takim razie sobie poradze.

    KADAR

  • 8. Data: 2011-01-27 19:17:00
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Nie wiem co za zawory będziesz wkręcał. Ale przypuszczam, że chodzi
    > o zaworki przy bateriach czy spłuczce. Jeśli naprawdę nigdy tego

    Dokladnie zawory pod pralke i zlew.

    > nie robiłeś to uważaj niesamowicie z siłą z jaką wkręcasz te zaworki.
    > Odrobina za dużo i rozwalasz gniazdo, co oznacza kucie ściany (albo

    Wlasnie tego sie obawiam.

    > kafelków!). Może warto dać parę złociszy komuś kto się zna niż
    > ryzykować?

    Nie dam rady do soboty.

    No i jak nie chcesz uszkodzić "sreberka" na zaworach
    > to klucz przykładaj przez jakąś szmatkę. A i żeby Ci nie przyszło
    > do głowy używać żabki.

    Jaki klucz powinienem miec?

    KADAR

  • 9. Data: 2011-01-27 19:26:40
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ale jak nawalisz za dużo kłaków to kształtka a w szczególności tandetny
    > zawór z szajs metalu pęknie jak nic.
    >
    > PC

    Mam nadzieje ze tandetne nie sa.

    Dzieki
    KADAR

  • 10. Data: 2011-01-27 19:27:27
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    W dniu 11-01-27 20:17, Kadar pisze:

    > Jaki klucz powinienem miec?

    Płaski.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo