  • 1. Data: 2009-07-20 11:19:46
    Temat: Jak wyhodować ładne dynie ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witajcie,

    To mój pierwszy "rolniczy" sezon.
    Wśród różnych warzyw, mam też 4 dynie.

    Ładnie puściły liście, mają dużo kwiatów
    i już kilka malutkich (jak jajko lub małe jabłko) dyniek.

    Podejrzewam, że dynia (roślina) nie będzie w stanie
    wykarmić wielu (kwiatów na jednej dyni jest kilkadziesiąt)
    dyń.

    Jak zatem zrobić, aby doczekać się kilku ładnych dyń ?
    Oberwać kwiaty ? Przyciąć pędy ? Ale jak ?
    Coś podłożyć pod dynie, jak będą większe, aby nie leżały
    bezpośrednio na ziemi ?

    Dzięki za wskazówki,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2009-07-20 12:13:14
    Temat: Re: Jak wyhodować ładne dynie ?
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    > Oberwać kwiaty ? Przyciąć pędy ? Ale jak ?
    > Coś podłożyć pod dynie, jak będą większe, aby nie leżały

    W uprawie dyni olbrzymiej dodatkowym zabiegiem jest usuwanie niepotrzebnych
    zawiązków owoców, tak aby na roślinie zostało od 3 do 4 owoców. Zabieg ten
    przeprowadzamy gdy owoce, które chcemy pozostawić osiągną rozmiary piłki
    tenisowej. Równocześnie z usunięciem nadmiaru owoców skracamy też pędy,
    pozostawiając po 3 do 4 liście nad ostatnim owocem.
    Podłożyć możesz ściółkę albo np; tacki styropianowe po innych produktach.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba