  • 1. Data: 2013-08-02 12:06:20
    Temat: Jak zrobić balustradę balkonu?
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Chciałbym mieć balustradę z tralek kutych, na allegro takie są po kilka
    złotych za sztukę. Pytanie jak to najlepiej zrobić?

    Mam bardzo gruby balkon (13cm wylane na to 4cm styropianu i znów 6
    wylewki i jeszcze styro pd spodu 5cm - razem 28-29cm wychodzi) i
    chciałbym mocowanie od frontu a nie z góry.

    Pytanie co wbić (szpilkę z gwintem? taki sam kuty element jak tralka i
    zespawać razem?) I czy nie lepiej będzie np. dać coś w rodzaju korby
    mocowanej z góry i zatopionej w wylewkę (wiercę dziurę od góry, wycinam
    rowek w wylewce - np. 10cm - w stronę "na zewnątrz balkonu" i wkładam w
    to element mocujący a potem od góry całość zalewam betonem. Ten element
    mocujący wchodzi od góry, wiec się dobrze trzyma, wystaje z czoła
    balkonu, więc trochę maskuje jego grubość i - jak będzie miał kształt
    korby - to na zewnątrz balkonu wywija się znów do góry i można do niego
    przyspawać tralki.

    I drugie pytanie jak się takie balustrady robi (np. całość na ziemi i
    przyspawuje do wsporników? przykręca? wszystko się spawa na balkonie?).
    Bo na logikę pospawanie przodu i boków na ziemi a potem zespawanie tego
    da chyba lepszy efekt niż spawanie kawałek po kawałku na balkonie -
    gdzie ciężko złapać piony i poziomy? A może do takich wsporników
    wysuwanych na zewnątrz lepiej czym balustradę przykręcić???

    PS Jeszcze inne pytanie: czy są jakieś przepisy dotyczące barierek na
    murkach oporowych? Mam garaż w ziemi i stromy wjazd z murkami oporowymi;
    z jednej strony max 3 metry mur a z drugiej ok 150cm. Czy tam musi być
    jakaś balustrada? Od jakiej wysokości (bo przecież tam gdzie murek ma
    30cm chyba nie) musi zaczynać się balustrada?

  • 2. Data: 2013-08-02 17:59:17
    Temat: Re: Jak zrobić balustradę balkonu?
    Od: adam <a...@w...pl>

    Co zadecydowało, że chcesz od czoła? Dziś są techniki na wszystko, od
    góry jest jednak bezpieczniej.
    Czy czoło balkonu masz też ocieplone? Jeśli tak, to raczej już tylko od
    góry.
    Ten rowek wykuty też chyba niebezpieczny, trzeba coś wymyślić, żeby
    beton dobrze trzymał się w tym rowku.

    Przejrzyj
    http://tiny.pl/hbgfs
    http://tiny.pl/hbgf6

  • 3. Data: 2013-08-02 18:32:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 17:59:17 UTC+2 użytkownik adam napisał:
    > Co zadecydowało, że chcesz od czoła? Dziś są techniki na wszystko, od
    > góry jest jednak bezpieczniej.
    Od czoła tak samo bezpiecznie jak z góry a duzo mniej potencjalnych kłopotów.
    Mocowanie balustrady od góry to proszenie sie o kłopoty
    Ja np mam balustrade zamontowaną w 3 miejscach od czoła + dodatkowo w dwóch miejscach
    do elewacji. Nie do ruszenia jest ta balustrada.

    > Czy czoło balkonu masz też ocieplone? Jeśli tak, to raczej już tylko od
    > góry.
    Bzdura

  • 4. Data: 2013-08-02 22:25:48
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Bzdura

    A jak goście po piwku podejdą do krawędzi i staną na styropianie? Niby
    jest wylewka, ale ja bym nie ryzykował.

  • 5. Data: 2013-08-04 17:08:22
    Od: m...@g...com

    On Friday, August 2, 2013 6:32:54 PM UTC+2, Kris wrote:

    > Ja np mam balustrade zamontowaną w 3 miejscach od czoła + dodatkowo w dwóch
    miejscach do elewacji. Nie do ruszenia jest ta balustrada.

    U mnie na wykuszu trzyma się elegancko - i naprawdę mocno - mocowane od czoła w 5
    miejscach, nie ruszałem za to wcale elewacji. BTW - balustradę robiłem po ociepleniu
    - zero problemu, goście zrobili marki i zatynkowali to. Fakt, jest tam jakiś mostek
    niby, ale w skali całego mostka jakim jest balkon - who cares?

    A - na wykuszu mam płytę 13 cm, potem 13 cm styroduru, jakieś 5-6 cm wylewki i
    płytki. Więc tutaj walenie przez to całe ocieplenie - to dopiero byłby mostek (nie
    mówiąc o stabilności tego).

    mucher

  • 6. Data: 2013-08-04 17:10:43
    Od: m...@g...com

    On Friday, August 2, 2013 10:25:48 PM UTC+2, adam wrote:

    > A jak goście po piwku podejdą do krawędzi i staną na styropianie? Niby
    > jest wylewka, ale ja bym nie ryzykował.

    aleossochozi? Przecież i tak na balkonie jest ofasunek, poza tym na czoło balkonu
    raczej pcha się po 5 cm, nie 15.

    mucher

  • 7. Data: 2013-08-05 11:30:47
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2013 17:08:22 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:

    miejscach do elewacji. Nie do ruszenia jest ta balustrada.

    W domach pasywnych lub przynajmniej energooszczędnych balustrada staje się oddzielną
    konstrukcją.
    uczymy się na razie...

  • 8. Data: 2013-08-05 12:44:18
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 11:30:47 UTC+2 użytkownik hk napisał:

> [...]
    niby, ale w skali całego mostka jakim jest balkon - who cares?

    płytki. Więc tutaj walenie przez to całe ocieplenie - to dopiero byłby mostek (nie

    Na czym ta oddzielność polega?

  • 9. Data: 2013-08-05 12:49:30
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    napisał:
    > W domach pasywnych lub przynajmniej energooszczędnych balustrada staje się

    Nie opłacało mi się budowac domu pasywnego a i te dwa prety fi 10 pewnie które łącza
    balustaradę z elewacja nie spowodują że zbankrutuje.
    Jest to w scianie od sypialni i mimo tak potęznych mostków termicznych nie
    marzniemy.;)

  • 10. Data: 2013-08-05 14:47:05
    Od: m...@g...com

    On Monday, August 5, 2013 11:30:47 AM UTC+2, hk wrote:

    miejscach do elewacji. Nie do ruszenia jest ta balustrada.

    > W domach pasywnych lub przynajmniej energooszczędnych balustrada staje się
    oddzielną konstrukcją.
    > uczymy się na razie...

    W domach pasywnych nie robi się balkonu raczej. A jeśli się robi - to całą płytę
    balkonu odcina się od stropu raczej (są takie dystanse z prętami.

    mucher