  • 1. Data: 2010-12-21 18:25:14
    Temat: Jaka Wełna na poddasze
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    Jaką wełnę polecacie do ocieplenia poddasza.
    Dostawca proponuje Isover Unimate 18cm lub Rockwool Megarock 18cm.
    Cena podobna.
    Czytam fora i widze ze narzekaja na isover, ale wątki lekko stare więc
    pytam, może cos się zmieniło.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2010-12-21 18:45:04
    Temat: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "KS" <o...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Cena podobna.
    > Czytam fora i widze ze narzekaja na isover, ale wątki lekko stare więc

    Ja jestem zwolennikiem ciężkiej wełny, czyli Rockwool. U mnie jest toprock.
    W rockwoolu, o ile pamiętam, występują 2 rodzaje wełny o 2 różnych lambda, i
    każdy rodzaj występuje w płytach i rolkach. Zatem wełna do poddaszy
    występuje pod 4 różnymi nazwami.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-12-21 18:48:39
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 19:25, KS pisze:
> [...]
    > Cena podobna.
    > Czytam fora i widze ze narzekaja na isover, ale wątki lekko stare więc

    Co najmniej dwie warstwy, na przekładkę. 20cm to minimum, rozsądnie to
    25-30cm.

    M.

  • 4. Data: 2010-12-21 19:19:55
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czytam fora i widze ze narzekaja na isover, ale wątki lekko stare więc pytam,
    > może cos się zmieniło.

    Że co? Isover Supermata i gwarantuję ci że lepszej na rynku nie znajdziesz.

    Marek

  • 5. Data: 2010-12-22 07:30:37
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Jaką wełnę polecacie do ocieplenia poddasza.

    No sam nie wiem, owcza sie nada :-))))

    A tak na powaznie, co to za poddasze, z czego dach,
    ile okien, jakie szczyty, czy ma byc uzytkowe itp itd.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-12-22 08:02:06
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-12-21 19:25, KS pisze:
    Witam,

    > Co najmniej dwie warstwy, na przekładkę. 20cm to minimum, rozsądnie to
    > 25-30cm.

    Ja natomiast radze zerknac do projektu budynku, tam bedzie
    opisane jaka grubosc i o jakich parametrach ma byc welna.

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2010-12-22 08:38:58
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > Ja natomiast radze zerknac do projektu budynku, tam bedzie
    > opisane jaka grubosc i o jakich parametrach ma byc welna.

    Mogę dać lepszą niz w projekcie
    W każdym projekcie podaje się materiały takie aby budynek spełnił minimum
    wymagane przez normy co wcale nie oznacza że będziemy z tego zadowoleni.

    Marek

  • 8. Data: 2010-12-22 09:00:37
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    Witam.
    > Mogę dać lepszą niz w projekcie

    Mozesz dac lepsza, ale w granicach rozsadku, nie moze
    byc tak ze obciazysz dach ponad miare, albo obnizysz
    pomieszczenia i bedziesz szukal wysokosci ktorych juz nie bedzie ;-)))

    Nie wiemy nawet co to za budynek, do czego ma sluzyc :-))

    > W każdym projekcie podaje się materiały takie aby budynek spełnił minimum
    > wymagane przez normy co wcale nie oznacza że będziemy z tego zadowoleni.

    To nie tak, nie wyobrazam sobie budowy/wykaczania budynku z ktorego zalozen
    na etapie projektu nie jestem zadowolony.
    Buduje i wykanczam to co sam zaackeptowalem, a ze nie znam sie na wszystkim
    dlatego tez nie poprawiam/ulepszam sam czegos na czym nie znam.

    Adam

  • 9. Data: 2010-12-22 09:44:12
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Mozesz dac lepsza, ale w granicach rozsadku, nie moze
    > byc tak ze obciazysz dach ponad miare, albo obnizysz
    > pomieszczenia i bedziesz szukal wysokosci ktorych juz nie bedzie ;-)))

    Przecież waga wełny jest zbyt mała aby móc nią przeciążyć dach. Żaden
    projektant nie liczy konstrukcji więźby na styk. Zawsze jest zapas na
    wszelkie możliwe sytuacje
    Nie pisałem też o zwiększaniu grubości warstwy wełny ale o zastosowaniu
    lepszej wełny, o lepszych parametrach.
    Więc wysokość pomieszczeń się nie zmieni.

> [...]
    > wszystkim
    > dlatego tez nie poprawiam/ulepszam sam czegos na czym nie znam.

    Takie założenia to są ale w projektach indywidualnych. W prywatnym
    budownictwie przeważają projekty gotowce z gotowymi obliczeniami i wykazem
    materiałów. Ty oczywiście możesz poprosić architekta aby ten za dodatkową
    kasę zaadaptował budynek na twoje potrzeby. Najczęściej jednak jest tak że
    zmienia się tylko układ ścian, okien lub drzwi, jakieś zmiany w wentylacji,
    kominach. Prawie żaden inwestor nie prosi architekta aby dokonał zmiany w
    projekcie polegającej na wymianie rodzaju ocieplenia z lambda 0,44 na
    0,35. Jeżeli już to raczej jakies dodatkowe centymetry wełny lub styropianu
    się znajdą na czerwono wpisane.

    Marek

  • 10. Data: 2010-12-22 10:18:55
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    Witam :-))

    > Nie pisałem też o zwiększaniu grubości warstwy wełny ale o zastosowaniu
    > lepszej wełny, o lepszych parametrach.

    Mnie chodzilo o fakt ze pytajacy nie zadal sobie trudu zerkniecia do
    projektu
    i podania wieszkej ilosci informacji jesli chce uzyskac w miare rozsadne
    odpowiedzi.
    Budowanie/wykaczanie na zasadzie "bo tak sie robi, gdzies tak czytal, ktos
    mi tak
    doradzil, w muratorze tak napisacji" to jest zwykla dewastacja i z budowa
    nie ma nic
    wspolnego..

> [...]
    > 0,35. Jeżeli już to raczej jakies dodatkowe centymetry wełny lub
    > styropianu się znajdą na czerwono wpisane.

    Ano tak jest :-))
    Malo tego wiekszosc traktuje ocieplenie jako zlo konieczne i najczesciej
    stosuja materialy o gorszych parametrach.

    pozdrawiam