  • 1. Data: 2010-12-20 14:53:00
    Temat: Instalacja CO
    Od: k_jak_krzys <k...@s...pl>

    Witam szanownych grupowiczów,
    pacjent to dom w stanie surowym ok 200 m2 powierzchni użytkowej.
    Chciałbym mu zaaplikować instalacje CO bazującą na kotle
    kondensacyjnym, kominku z płaszczem wodnym i układzie solarnym.
    Jako ogrzewanie planuję ok 50 m2 podłogówka a reszta przy użyciu
    standardowych grzejników płytowych.
    Dom planowany jest na standardową rodzinę 2+3, każdy codziennie się
    kompie (może nie w pełnej wannie ale jednak) temperatura w
    pomieszczeniach która by mi odpowiadała to ok 20 st. C.

    Moje pomysły to:
    - układ solarny przeznaczony głównie do ogrzewania CWU a jeśli wystąpi
    nadmiar ciepła do ogrzewania
    - płaszcz wodny z kominka przeznaczony głównie do ogrzewania i nadmiar
    do CWU
    - piec kondensacyjny wtedy gdy nie palę w kominku i nie ma słońca do
    wszystkiego

    Chciałbym uniknąć sytuacji gdy energia będzie "wpuszczana w kanał"
    czyli np gdy przesadzę z paleniem w kominku to nadmiar ciepła zostanie
    wylany do kanalizacji.

    Wiem, że takie tematy były już w tym miejscu wielokrotnie omawiane,
    ale jeśli można prosić o konkretne pomysły odnoszące się bezpośrednio
    do opisanych wymagań to będę bardzo wdzięczny. Przede wszystkim
    schemat takiego układu byłby bardzo pomocny.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2010-12-20 15:00:42
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "k_jak_krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
    >Moje pomysły to:
    -> układ solarny przeznaczony głównie do ogrzewania CWU a jeśli wystąpi
    >nadmiar ciepła do ogrzewania

    Nadmiar ciepła wystapi latem w wtedy ogrzewanie nie potrzebne;))
    Więcej na ten temat Maniek4 i Werbiński Tobie powiedza;))(sorry Maniek;))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-12-20 15:10:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 06:53:00 -0800 (PST), k_jak_krzys napisał(a):

    > Chciałbym uniknąć sytuacji gdy energia będzie "wpuszczana w kanał"
    > czyli np gdy przesadzę z paleniem w kominku to nadmiar ciepła zostanie
    > wylany do kanalizacji.

    Zainstaluj bufor/akumulator, czyli zbiornik na 1000-2000 litrow wody, ktory
    odbierze cieplo i pozwoli wykorzystac je pozniej. Przy kominku z plaszczem
    to chyba jedyne sensowne wyjscie.

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2010-12-20 15:13:58
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > -> układ solarny przeznaczony głównie do ogrzewania CWU a jeśli wystąpi
    >
    > Nadmiar ciepła wystapi latem w wtedy ogrzewanie nie potrzebne;))
    > Więcej na ten temat Maniek4 i Werbiński Tobie powiedza;))(sorry Maniek;))

    Tak... solary wybiją Ci z głowy na bank :)

    Podobnie jak robienie kotłowni z salonu :) (z czym się zresztą zgadzam).

    Zostań przy tym piecu kondensacyjnym i podłogówce, bo to brzmi rozsądnie.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 5. Data: 2010-12-20 15:20:16
    Od: k_jak_krzys <k...@s...pl>

    On 20 Gru, 16:10, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > odbierze cieplo i pozwoli wykorzystac je pozniej. Przy kominku z plaszczem

    bufor ok ale jak go podłączyć żeby nie narazić się na jego grzanie
    przy pomocy pieca gazowego?

  • 6. Data: 2010-12-20 15:27:22
    Od: k_jak_krzys <k...@s...pl>

    On 20 Gru, 16:13, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

> [...]
    >
    > Zostań przy tym piecu kondensacyjnym i podłogówce, bo to brzmi rozsądnie.

    No tak o tym zapomniałem napisać ale już się poprawiam:
    - kominek tak czy siak chce mieć nie interesuje mnie rozprowadzanie
    ciepła poprzez wentylację a koszt samego kominka a kominka z płaszczem
    wodnym to różnica ok 5 tys co przy całym koszcie budowy nie jest aż
    tak dużo.
    - solary - koszt znaczny ale jak je skredytować z dopłatą na 6 lat to
    rata będzie wynosiła ok 170 złotych koszt grzania CWU gazem to w lecie
    120 - 200 złotych zależy od użytkowników u mnie pewnie bliżej tej
    górnej granicy, zatem jeśli założyć, w domu będę mieszkał 20 lat to po
    10 solary się spłacają (uwzględniając ich serwisowanie) co daje przez
    kolejne 10 mam CUW przez 6 miesięcy w roku za free.

  • 7. Data: 2010-12-20 15:33:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Gru, 16:27, k_jak_krzys <k...@s...pl> wrote:

    > rata będzie wynosiła ok 170 złotych koszt grzania CWU gazem to w lecie
    > 120 - 200 złotych zależy od użytkowników u mnie pewnie bliżej tej

    200 pln / m-c czy jak to liczysz ???? Bo jak na miesiac to zuzywasz
    duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo cieplej....
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-12-20 16:08:09
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > ciepła poprzez wentylację a koszt samego kominka a kominka z płaszczem
    > wodnym to różnica ok 5 tys co przy całym koszcie budowy nie jest aż

    Za 5 tyś to będziesz miał suuuuuuper piec "śmieciuch" a nawet 2, który
    będzie miał znacznie lepszą sprawność od Twojego kominka z płaszczem.
    Prostsza konserwacja, późniejsza wymiana itd itp.

    A zwykły kominek tradycyjny - jak najbardziej - ja planuję taki najlepiej
    (pół)otwarty... ale to na parę(naście) wieczorów w roku (wigilia, wielkanoc
    + kilka wieczorów z żoną, + ... ? ) - ale to dla przyjemności a nie do
    grzania...

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 9. Data: 2010-12-20 17:38:23
    Od: k_jak_krzys <k...@s...pl>

    On 20 Gru, 17:08, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

> [...]
    > + kilka wieczorów z żoną, + ... ? ) - ale to dla przyjemności a nie do

    Chyba mnie zle zrozumiales 5tys to różnica miedzy zwykłym a kominkiem
    z płaszczem wodnym.

  • 10. Data: 2010-12-20 17:38:49
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Tak... solary wybiją Ci z głowy na bank :)
    >
    > Podobnie jak robienie kotłowni z salonu :) (z czym się zresztą zgadzam).
    [..]
    Widziałem układ który mi sie spodobał:
    Kominek (chyba dwustronny sie to nazywa) z jednej strony do salonu z drugiej
    do pom. gosp.
    Ale to było tylko na ciepłe powietrze
    CEzarys