  • 1. Data: 2010-10-05 07:46:02
    Temat: Jaka cena domu dla 4 osobowej rodziny i jaka wielkosc rat kredytu hipotecfznego?
    Od: "misio" <a...@o...com>

    Witam
    Chciałbym zapytać jaki jest koszt wybudowania standardowego domu o
    powierchni gdzieś 150 m2 dla 4 osobowehj rodziny utrzymujacej sie z pracy na
    etacie.
    I jakiej wielkosci są raty od kredytu hipotecznego na 30 lat na cele
    budowlane?

  • 2. Data: 2010-10-05 08:28:10
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "misio" <a...@o...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chciałbym zapytać jaki jest koszt wybudowania standardowego domu o
    > powierchni gdzieś 150 m2 dla 4 osobowehj rodziny utrzymujacej sie z pracy
    > na etacie.

    Koszt będzie bardzo podobny jak dla 7 osobowej rodziny utrzymujacej się z
    dochodów małzonka prowadzącego działalność gospodarczą;)

    > I jakiej wielkosci są raty od kredytu hipotecznego na 30 lat na cele
    > budowlane?

    http://www.goldfinance.pl/symulacja_kredytu/symulacj
    a_plan_splaty_kredytu_mieszkaniowego.html

    Nie wiemy cy masz działke czy nie masz, czy masz srodki własne czy tez ich
    nie masz.
    Kwota kredytu 300tys rata w zwlezności od waluty od 1400(CHF) do ponnad
    2000zł(kredyt w PLN)

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-10-05 08:28:44
    Od: "PH" <P...@p...news>

> [...]
    > Chciałbym zapytać jaki jest koszt wybudowania standardowego domu o
    > powierchni gdzieś 150 m2 dla 4 osobowehj rodziny utrzymujacej sie z pracy

    no jakieś 1000 pensji netto (z urządzeniem)

    > I jakiej wielkosci są raty od kredytu hipotecznego na 30 lat na cele
    > budowlane?

    30%-60% pensji netto

    pzdr Piotr

  • 4. Data: 2010-10-05 09:57:39
    Od: "misio" <a...@o...com>

    > http://www.goldfinance.pl/symulacja_kredytu/symulacj
    a_plan_splaty_kredytu_mieszkaniowego.html

    Jakie jest oprocentowanie nominalne kredytu hipotecznego mieszkaniowego?

  • 5. Data: 2010-10-05 10:17:15
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    a_plan_splaty_kredytu_mieszkaniowego.html

    > Jakie jest oprocentowanie nominalne kredytu hipotecznego mieszkaniowego?
    Zależne od: banku, wibor/libor, marży i kilku innych czynników.
    w linku który Tobie przesłałem sa podane przykładowe oprocentowania dla
    oposzczegołntych walut i tak rób symulacje
    Dla kwoty 300tys na 30lat we CHF przy oprocentowaniu 4% rata wyniesie ok
    1400zł, przy 5% 1600zł a przy 3% 1200zł.
    Libor 3 miesięczny dla CHF wynosi teraz ok 0,17% do tego dolicz marże banku.
    Jeśli marza będzie 2,5% to oprocentowanie będziesz miał 2,67%.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-10-05 10:26:07
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 5 Paź, 10:28, "PH" <P...@p...news> wrote:
    > Użytkownik "misio" <a...@o...com> napisał w
    wiadomościnews:4caad7b5$0$27025$65785112@news.neostr
    ada.pl...

    > no jakieś 1000 pensji netto (z urządzeniem)

    > 30%-60% pensji netto

    bezpiecznie jest dla budzetu domowego jest aby rata nie przekraczala
    30% dochodow rodziny.

  • 7. Data: 2010-10-05 11:38:53
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-05 09:46, misio pisze:
    > Witam
    > Chciałbym zapytać jaki jest koszt wybudowania standardowego domu o
    > powierchni gdzieś 150 m2 dla 4 osobowehj rodziny utrzymujacej sie z pracy na
    > etacie.

    Około 3000zł/m^2 czyli liczyłbym ok. 450 tys. zł bez działki,
    ogrodzenia, etc.

    M.

  • 8. Data: 2010-10-05 11:45:53
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-10-2010 o 12:17:15 Kris <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "misio" <a...@o...com> napisał w wiadomości
    a_plan_splaty_kredytu_mieszkaniowego.html

    No widzę że dobrze że nie wziałem złotówki, miałbym ratę co najmniej 500zł
    wiekszą
    uzględniając spreed.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-10-05 11:53:39
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik M napisał:

    > Około 3000zł/m^2 czyli liczyłbym ok. 450 tys. zł bez działki,
    > ogrodzenia, etc.
    >
    > M.

    Zależy gdzie kolega chce się budować. Te 3 kzł/m2, to już chyba z pełnym
    wypasem co do wypozażenia :-). Jak się trochę spuści z tonu i nie
    będzie wydziwiać z tym, zo jest aktualnie modne/na topie, a zastosuje
    nieco bardziej 'niemodne' :-) rozwiązanie, ale też jak najbardziej
    dobre, to co najmniej te pięć stów na metrze się zaoszczędzi :-)

    No i lokalizacja - duże miasta drożej, wsie i ogólne prowincja - taniej
    :-)...

  • 10. Data: 2010-10-05 11:56:11
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Około 3000zł/m^2 czyli liczyłbym ok. 450 tys. zł bez działki, ogrodzenia,
    > etc.

    450tys za sam dom 150mkw bez działki i ogrodzenia???
    Jak ktoś bardzo rozrzutny to może wydać i kilka razy więcej ale wydając
    racjonalnie 300tys spoko wystarczy aby wybudowac dom w przyzwoitym
    standardzie. I z ogrodzeniem.
    Ale były tu juz na ten temat dyskusje

    Krzysiek