  • 1. Data: 2023-06-20 23:02:29
    Temat: Jaka farba do zmywarki?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    W zmywarce na kilku prętach na ich końcu popękała farba, widać rdzę.

    Najpierw myślałem o "czapeczkach" - przykład:

    https://www.amazon.pl/nakladki-zmywarki-premium-ochr
    ona-gwarancji/dp/B07J5QBGVJ

    ale czytam recenzje różnych i wychodzi na to, że albo za ciasne i pękają,
    albo zbyt luźne i spadają.
    Pomijam przebarwienia, aczkolwiek też mogą one świadczyć o materiale nie
    przystosowanym do takiej pracy.

    Stąd więc zastanawiam się nad zabezpieczeniem prętów farbą.
    Tylko jaką?
    Jakiś chlorokauczuk? Dwudskładnikowa żywica?

    Oczywiście jest tam kontakt z żywnością - więc powinno to być w miarę
    zdrowe, bo to nie zmywarka u przysłowiowej teściowej ;)

    A może ktoś widział takie czapeczki, ale z jakichś silikonów lub innego
    tworzywa, które nadaje się do takiej pracy? Pręty mam oe4.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2023-06-20 23:16:53
    Temat: Re: Jaka farba do zmywarki?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.06.2023 o 23:02, Adam pisze:
    > na ich końcu popękała farba

    Termokurcza.

    Robert

  • 3. Data: 2023-06-20 23:35:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.06.2023 o 23:02, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > W zmywarce na kilku prętach na ich końcu popękała farba, widać rdzę.

    Ile lat ma ta zmywarka, nie lepiej kupić cały, nowy kosz?
    Moja ma z 10 lat i przynajmniej z 5 lat działa z odchodzą w jednym
    miejscu farbą na długości około 4-5cm. Poza tym, że widać rdzę w tym
    miejscu na nic to nie wpływa.
    Sam zastanawiałem się nad wymianą kosza, ale stwierdziłem, że skoro nic
    więcej się nie dzieje, to kosz ma szansę przeżyć samą zmywarką i tak to
    zostawiłem.

  • 4. Data: 2023-06-20 23:53:11
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]

    > A może ktoś widział takie czapeczki, ale z jakichś silikonów lub innego
    > tworzywa, które nadaje się do takiej pracy? Pręty mam oe4.

    Lepiej kupić część zamienną. W razie czego może na nią teściowa pożyczy.

    Ewa

  • 5. Data: 2023-06-21 00:07:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 20 czerwca 2023 o 23:02:33 UTC+2 Adam napisał(a):
> [...]
    >
    > A może ktoś widział takie czapeczki, ale z jakichś silikonów lub innego
    > tworzywa, które nadaje się do takiej pracy? Pręty mam oe4.

    To jest malowane proszkowo. Znajdź w okolicy firme w ktorej malują proszkowo i sprawa
    załatwisz. W firmie poradzą która farba będzie najlepsza.

  • 6. Data: 2023-06-21 00:11:55
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Oczywiście jest tam kontakt z żywnością - więc powinno to być w miarę
    > zdrowe, bo to nie zmywarka u przysłowiowej teściowej ;)

    Bez przesady. Talerzom i innym widelcem rdzą z kosza zmywarki nie zaszkodzi.
    Ale jak już tak Ciebie to martwi to wymień cały rdzewiejący element.
    Możesz też pomalować lowicynkiem.lub lowigrafem- rdzą nie wyjdzie ale będziesz zaraz
    zaniepokojony że -" kontakt z żywnością" te farby maja.;/

    Ps
    Nie martwi Ciebie że tzw tabletki do zmywarki mają kontakt z Twoimi talerzami?

  • 7. Data: 2023-06-21 00:14:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 21 June 2023 at 00:11:57 UTC+2, Kris wrote:

> [...]
    >
    > Ps
    > Nie martwi Ciebie że tzw tabletki do zmywarki mają kontakt z Twoimi talerzami?

    Dobra zmywarka jak zmywa porcelanę z talerzy

  • 8. Data: 2023-06-21 00:18:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Jun 2023 23:35:16 +0200, nadir napisał(a):

    > Ile lat ma ta zmywarka, nie lepiej kupić cały, nowy kosz?

    Płacić kilka stówek jeżeli kilka prętów zaczyna rdzewieć?
    Ile ma lat nie wiem, kupiłem ok. 8 lat lat temu używaną.
    Niestety, jakaś głupia moda, że tabliczka znamionowa jest od dupy strony i
    nie widać. Jest to prawdopodobnie SGS56E48EU.
    W aswo.pl nie widzę kosza.

    > Moja ma z 10 lat i przynajmniej z 5 lat działa z odchodzą w jednym
    > miejscu farbą na długości około 4-5cm. Poza tym, że widać rdzę w tym
    > miejscu na nic to nie wpływa.

    U mnie tak samo. W środku błysk, brak jakichkolwiek innych śladów zużycia,
    wygląda, jakby miała może z miesiąc od zakupu.
    Tyle, że wkładam jej najlepsze kapsułki (jakieś finishe) i od czasu do
    czasu robię pranie czyszczące.
    Brudne gary trzymam w zlewie, a wkładam do zmywarki dopiero przed myciem.

    > Sam zastanawiałem się nad wymianą kosza, ale stwierdziłem, że skoro nic
    > więcej się nie dzieje, to kosz ma szansę przeżyć samą zmywarką i tak to
    > zostawiłem.

    No właśnie.
    Jak wytrzymała u mnie ok. 8 lat (nie wiem, ile już miała w momencie
    zakupu), to jeszcze trochę pożyje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2023-06-21 00:19:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Jun 2023 23:16:53 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Termokurcza.

    No właśnie - niegłupi pomysł.
    Termoskurcz na gorąco ponownie zmięknie, ale może nie spadnie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2023-06-21 00:34:27