  • 1. Data: 2009-02-10 06:57:19
    Temat: Jaka minimalna wysokosc komina ?
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Witam
    Poruszylem na grupie w innym watku problem budowy wysokiego komina przy
    malym budynku. Czy moze ktos z was podac mi minimalne wysokosci komina dla
    pieca 100 kW i 50 kW. Z kilku rozmow jakie przeprowadzilem wniosek jest
    zawsze jeden - kazdy producent kotlow mowi ze komin moze byc troche krotszy
    niz podaje to w karcie katalogowej pieca. Najbardziej interesuje mnie to do
    jakiej wysokosci mozna zmniejszyc komin dla pieca 100 kW ? Czy np
    zwiekszajac jego srednice mozna zaoszczedzic na wysokosci ?w katalogach
    piecow podawany jest wymiar 8 metrow, co sie stanie jak bede mial 6 metrow -
    bedzie za slaby ciag ?

    // Patryk Jakóbiak \\

  • 2. Data: 2009-02-10 07:38:50
    Temat: Re: Jaka minimalna wysokosc komina ?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Należałoby zapytać kominiarza, który będzie dokonywał odbioru, aby uniknąć
    problemów. Wentylator ciągu będzie, czy ciąg naturalny?
    Sąsiadka ma ogrodnictwo z kotłem chyba ponad 100 kW a komin ma nie więcej
    niż 5 m. Czasami śmierdzi i nie da się okien otworzyć, więc weź też pod
    uwagę, że może niski komin być uciążliwy dla sąsiadów z takiego powodu.
    Jacek