  • 1. Data: 2009-02-09 19:58:10
    Temat: Jak wysoki komin moge wybudowac - przepisy
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Witam
    Chcialbym wybudowac maly budynek gospodarczy 35m2 w ktorym bedzie kotlownia.
    Z racji tego iz bedzie tam piec o mocy 100 kW oraz 50 kW razem 150 kW
    potrzebny jest komin o wysokosci 8-9 metrow o przekroju okolo 950 cm2.
    Budynek bedzie mial wysokosc 3-4 metry tak wiec komin powinien wystawac
    jakies 5 metrow ponad dach. Czy taki komin powinien miec jakies odciagi lub
    wzmocnienia zeby sie nie przewalil ? Myslalem o kominie murowanym ale moze
    lepiej zrobic pol murowanego a wyzej dac komin z rury z dodatkowymi
    odciagami ? Czy sa na to jakies przepisy lub moze ktos z was podpowie cos z
    doswiadczenia ?

    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@w...pl \\

  • 2. Data: 2009-02-10 02:20:00
    Temat: Re: Jak wysoki komin moge wybudowac - przepisy
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    >    //                      Patryk Jakóbiak                      \\

    Kominiarz ze mnie jak z koziej...traba, ale zastanawiam sie jak taki fachowiec
    bedzie go chociazby raz na dwa lata czyscil? A przy tej mocy piecow zapewne
    bedzie to niezbedne. Moze podwyzsz ten budynek przynajmniej czesciowo aby ten
    wysoki komin jakos "zgubic"?
    Widzialem gdzies kiedys takie kominy ale mialy na narozach zelazne katowniki,
    zapewne wzmacniajace i wmurowana drabinke co by ten kominiarz mogl tam jakos
    wejsc i swoje zrobic.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2009-02-10 06:53:41
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > katowniki,
    > zapewne wzmacniajace i wmurowana drabinke co by ten kominiarz mogl tam

    Witam
    W sumie powinienem o tym pomyslec od razu, ale skoro zapomnialem to dziekuje
    za przypomnienie. Faktycznie trzeba go jakos czyscic a wzywanie dzwigu to
    chyba nie najlepszy pomysl :) Zastanawia mnie tylko jak sie czysci takie
    duze kominy - chyba grybo ponad 10m - wykonane z rury grubosciennej ktore
    mozna czesto zobaczyc przy tunelach foliowych ?

    // Patryk Jakóbiak \\

  • 4. Data: 2009-02-12 12:55:32
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    P4tryk wrote:

> [...]
    > tylko jak sie czysci takie duze kominy - chyba grybo ponad 10m -
    > wykonane z rury grubosciennej ktore mozna czesto zobaczyc przy

    b.często są to kominy nieizolowane, więc berzesz cegłówkę lub zamiennik i
    walisz w rurę
    na dole musi być wyczystka czy jak to się zwie, sadzę wyszuflować i tyle

    Jeffrey