  • 81. Data: 2018-01-10 11:20:35
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Toć przecież w naszych warunkach grawitacja nie ma zauważalnego wpływu na
    > fale elektromagnetyczne... więc czy dół czy góra im wszystko jedno.
    > Wystarczy antenkę ustawić inaczej. Mój AP na początku też miał słaby
    > zasięg na piętrze - wystarczyło antenkę ustawić pod kątem 45 stopni i
    > śmiga wspaniale od kilku lat.
    >
    > Być może dany model routera nie ma widocznych antenek - no ale wtedy
    > wystarczy, jak to słusznie zauważył Jarek, armatę na bok położyć (bez
    > brzydkich skojarzeń).

    No da się, oczywiście. Pisałem o typowej sytuacji, że ktoś sobie na
    półce czy gdzie tam router/AP po bożemu postawił i chce z tego brać
    sygnał piętro niżej.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 82. Data: 2018-01-10 11:24:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 11:18:26 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Też korzystam z WiFi, żeby nie było, ale responsywność nawet głupich
    > stron WWW po WiFi a po kablu jest jednak inna i po kablu śmiga to
    > wszystko sprawniej. Fizyki nie oszukasz.

    Bez jaj:

    Badanie 192.168.1.1 z 32 bajtami danych:
    Odpowiedź z 192.168.1.1: bajtów=32 czas=2ms TTL=64
    Odpowiedź z 192.168.1.1: bajtów=32 czas=2ms TTL=64
    Odpowiedź z 192.168.1.1: bajtów=32 czas=2ms TTL=64
    Odpowiedź z 192.168.1.1: bajtów=32 czas=2ms TTL=64
    Odpowiedź z 192.168.1.1: bajtów=32 czas=2ms TTL=64

    Od mojego komputera do routera, który stoi u mojego brata ~1km dalej.
    Po drodze mój domowy router wifi, switch i wifi na sprzęcie ubiquiti
    na odległość ~1km. Czyli dwa wifi po drodze - ping 2ms. Nie ma szans,
    żebyś zauważył różnicę w "responsywności" na zwykłych stronach w
    porównaniu do kabla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2018-01-10 11:26:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 16:52, Myjk pisze:
    > Tue, 9 Jan 2018 15:25:59 +0100, Kżyho

    > Ale, zapytam przezornie, zadbałeś żeby się kanały nie gryzły? To podstawowa
    > przyczyna przełączania się. Jak mi chamy z Orange włączyły (aktualizacją
    > oprogramowania routera) "darmowy internet WiFi" to odrazu zauważyłem, bo
    > zaczęło rwać połączenie (jako że kanały się pokrywały).

    Oczywiście, że tak. Z kanałami kombinowałem różnymi. Aktualnie mam
    jednego AP i metodą prób i błędów wyszło, że ewidentnie najlepszy sygnał
    jest na pierwszym kanale. I to pomimo tego, że ledwie czasem wykrywalne
    sieci z pobliskich domów też zazwyczaj na tym akurat kanale działają.
    Ale jak ustawiam któryś z kanałów z drugiego końca na przykład, to
    sygnał spada. Takie psikusy...
    Jak była konfiguracja z dwoma AP, to testowałem zarówno na tym samym
    kanale, jak i na innych, oddalonych od siebie. Generalnie nigdy to nie
    działało do końca tak, jakbym chciał.
    Dlatego chcę zrobić to po ludzku i kupić po prostu sprzęt obsługujący
    roaming WiFi.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 84. Data: 2018-01-10 11:28:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 16:02, Kris pisze:

    > To tym bardziej się dziwie ze u Ciebie nie działa.
    > Może tzw "zboczenie zawodowe" i komplikujesz rzeczy proste
    > Ja amator pewnie nie wiem co tam można w routerach poprzestawiać więc nie
    poprzestawiałem i działa już 8lat;)
    > Ogólnie mam zasadę ze żadnych alternatywnych softóew do telefonów, routerów nie
    wgrywam, z reguły nie zmieniam nawet ustawień tzw. "fabrycznych" na kompach windowsy
    z automatycznymi aktualizacjami itp.
    > No ok- do routera hasło zmieniłem z "admin" na inne;)

    Ja generalnie też alternatywnych softów zwykle nie wgrywam. W telefonach
    nie, bo mi to nie potrzebne, a w routerach choćby dlatego, że akurat
    póki co mam takie, którym softu alternatywnego nie załaduję.
    Może coś przekombinowuję, ale w sumie nie wiem, co bym mógł ;)
    Prędzej mam po prostu mocno dziwne ściany pod kątem tłumienia i stąd
    takie cyrki.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 85. Data: 2018-01-10 11:30:52
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 23:27, Adam pisze:
    > Nie potrzeba nic specjalnego. Wystarczy zachować jedną podsieć, jeden
    > DHCP i jeden SSID.
    > Czyli w innych routerach (z których wykorzystujemy tylko "dupy stronę")
    > blokujemy DHCP i w zasadzie wszystko, zostawiając tylko radio.

    Jak już opisywałem w innych postach - jestem sam przykładem tego, że to
    nie zawsze tak dobrze działa.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 86. Data: 2018-01-10 11:33:41
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-10 o 11:30, Kżyho pisze:

    > Jak już opisywałem w innych postach - jestem sam przykładem tego, że to
    > nie zawsze tak dobrze działa.

    A może po prostu rozmijamy się tutaj w kwestii oczekiwań. Dla mnie nie
    do przyjęcia jest sytuacja w której mam lapka podpiętego do AP1,
    przechodzę sobie gdzieś tam, to lapek mi się w międzyczasie rozłącza z
    AP1, po dobrych paru sekundach dopiero zaczyna kombinować połączenie z
    AP2, zanim się zautoryzuje i połączy mijają kolejne cenne sekundy i już,
    jak dobrze pójdzie, po 30 sekundach mam z powrotem net.
    Ma działać praktycznie niezauważalnie, jakby bezprzerwowo. Tak na
    przykład mam to u siebie w pracy, ale tu mamy całą siatkę APków, roaming
    WiFi i inne "profesjonalne" rozwiązania. I wtedy to ma sens.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 87. Data: 2018-01-10 11:40:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

    > Tak, da się, ale łatwiej dać antenki w poziom ;)

    Ciekawostka taka: zaglądałem do środka wielu access pointów bez
    zewnętrznych anten -- przeważnie miały anteny poziome. Piszę
    "przeważnie" z ostrożności, nie pamiętam by gdzieś była pionowa,
    ale wykluczyć tego nie mogę. Podobnie laptopy. Jak bywa smartfonach
    i tabletach, tego nie wiem, ale te ustrojstwa w czasie używania
    często trzeba przekręcać o 90 stopni.

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2018-01-10 12:01:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.01.2018 o 22:32, Jacek pisze:
    > Wy tu wszystko wiecie, więc zapytam o router.
    Już melduję.
    Kupiłem Netgear R7000 i postawiłem go mniej więcej pośrodku chałupy.
    Wszystko teraz gra i buczy.
    Wczoraj nawet puszczałem film z laptopa na telewizor przez WiFi i były
    tylko sporadyczne zacięcia. Przy filmie w wysokiej rozdzielczości
    zacięcia były na tyle częste, że przełączyłem na kabel HDMI.
    Jedyny minus to taki, że w sraczyku na dole sygnał jest za słaby -
    koniec z dłuższymi posiedzeniami z komórką w łapce :-(
    Jacek

  • 89. Data: 2018-01-10 12:06:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 10 Jan 2018 02:24:06 -0800, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > odległość ~1km. Czyli dwa wifi po drodze - ping 2ms. Nie ma szans, żebyś
    > zauważył różnicę w "responsywności" na zwykłych stronach w porównaniu do

    A czy pod obciążeniem też się tak ładnie zachowuje? Przy gołym ICMP moje
    wifi też fajnie działa, ale jak tylko zacznie się np. backup jednego z
    laptopów na domowy NAS (a użytkowniczka nie wpięła uprzednio kabla, "a bo
    po co to"), to już tak różowo nie jest.

    Mateusz

  • 90. Data: 2018-01-10 12:33:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > wifi też fajnie działa, ale jak tylko zacznie się np. backup jednego z
    > laptopów na domowy NAS (a użytkowniczka nie wpięła uprzednio kabla, "a bo

    Dokładnie. U mnie to nawet pięknie widać, jak się po prostu jakiś
    większy plik ściąga. Po Wifi leci sobie tam powiedzmy kilkaset KB/s.
    Przełączę się na kabel i nagle ten sam transfer już na poziomie 1,8 MB/s
    na przykład.
    Do tego nie patrząc na pingi, po prostu widać doskonale, że wszelkie
    strony www na kablu ładują się w mig, nawet na moim dość wolnym łączu, a
    po wifi idzie wyraźnie wolniej.
    Czasy pingów to jeszcze nie wszystko.

    Pzdr
    --