  • 1. Data: 2010-06-16 22:58:11
    Temat: Jaki wkład kominkowy?
    Od: Jan Kowalski <t...@g...com>

    Witam,

    Troche pogubiłem sie przy wyborze wkładu kominkowego. Potrzebny mi
    jest wkład, który będzie eksploatowany okresowo ale nie moge wykluczyc
    okresów ciągłego palenia. DGP na około 130m2. Kominek w domku
    rekracyjnym, drewnianym. Posiadam podciągnięty dopływ powietrza z
    zewnątrz pod palenisko i chciałbym go wykorzystac. Oczywiście nie
    chciałbym zapłacić zbyt dużo - około 3000zł. Design wkładu - bardzo
    klasyczny, prosta szyba - do obudowy rustykalnej typowej, raczej
    niewielkich rozmiarów.

    1) Jeden sprzedawca proponuje mi INVICTA Selenic - nie ma
    doprowadzenia z zewnatrz, sprzedawany jest tez w Leroy Merlin - nie
    budzi to mojego zaufania.

    2) W internecie znalazlem Chazelles Solo D70 - 2100zl - nie znam
    firmy, wiecie cos o nim?

    3) Tarnava Comfort 14 kW z korpusem Perfekt - posiada dodatkowy stojak
    z doprowadzeniem z zewnatrz (nie wiem jak to sie sprawuje?)

    Nastawiony jestem na kominek żeliwny, ale nie neguje tez stalowego.
    Wiem, ze sa dobre wkłady Jotula, RomoTopa itd. ale tu z kolei mam
    obawy czy to nie jest przypadkiem przerost formy nad treścią i czy nie
    płaci się za dużo za markę.

    Proszę doradźcie jaki wkład kupić.

  • 2. Data: 2010-06-17 05:36:04
    Temat: Re: Jaki wkład kominkowy?
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Jan Kowalski pisze:

> [...]
    > okresów ciągłego palenia. DGP na około 130m2. Kominek w domku
    > rekracyjnym, drewnianym. Posiadam podciągnięty dopływ powietrza z

    Tylko zauwaze, ze przeceniasz dojscie powietrza z zewnatrz.
    O ile samo doprowadzenie jest OK, to wystarczy dolot w okolice
    popielnika, w którym zapewne sa dziurki. Jakas kratka pod
    lub przed szuflada - kominek wyssie powietrze.

    pozdr
    --
    A S

  • 3. Data: 2010-06-17 05:48:28
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Polecam kominki tarnawa
    http://www.tarnavakominki.eu/?70,prestige-14-kw-z-ko
    rpusem-universal

    http://www.tarnavakominki.eu/?71,retro-ii-14-kw-z-ko
    rpusem-universal

    Jeśli gdp, kominek musi być monolityczny.