  • 1. Data: 2012-05-10 21:24:40
    Temat: Jakie pastylki do zmywarki - niedomyte sztućce i białe kubki po herbacie
    Od: "Biggie" <b...@g...pl>

    Moja zmywarka (AEG) permanentnie nie domywa sztućców, często są na nich rdzawe
    plamy, które bez problemu schodzą pod bieżącą wodą.
    Czytałem w instrukcji, że mogą podobne rzeczy mieć miejsce po kontakcie sztućców
    z jajkiem, ale jajk jadam sporadycznie więc to nie od tego.
    Sztućce ciężkie bez złoceń.
    Próbowałem różnych pastylek i drogich (finish, somat) i tanich (domol, w5) -
    wszystkie myją tak samo bez względu na program zmywania.
    Równie ciężko domywają się białe kubki po herbacie, często zostają brunatne
    plamy.

    Co robić?
    Może ktoś miał podobny problem i jakoś go rozwiązał?

    Dodam, że inne naczynia myte sa bez zarzutu.

    pozdrawiam

    Biggie

    Ps. Czy pastylki które wrzuca się do zmywarki razem z folią można używać na
    programie krótkim?

  • 2. Data: 2012-05-11 00:29:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 21:24:40 +0200, Biggie napisał(a):

    > Równie ciężko domywają się białe kubki po herbacie, często zostają brunatne
    > plamy.

    Masz twardą wodę i parzysz w niej herbatę - na powierzchni herbaty zapewne
    zauważasz ciemny osad (sprawdź, takie jakby połamane płytki pływajace na
    powierzchni, czasem błyszczące tęczowo pod światło), który podczas jej
    picia osiada na ściankach od wewnątrz naczynia i ponieważ silnie przylega,
    jest trudny do usunięcia. Filtruj wodę "spożywczą". Na sztućcach pewnie
    masz to samo.

  • 3. Data: 2012-05-11 06:21:24
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    W dniu 2012-05-10 21:24, Biggie pisze:
> [...]
    > Czytałem w instrukcji, że mogą podobne rzeczy mieć miejsce po kontakcie
    > sztućców z jajkiem, ale jajk jadam sporadycznie więc to nie od tego.

    Może za mało soli w pojemniku albo w ogóle się skończyła?
    Sztućce srebrne nie mogą kontaktować się z jajkiem, bo czernieją, na
    inne chyba nie ma wpływu, przynajmniej u siebie nie obserwuję.

    > Ps. Czy pastylki które wrzuca się do zmywarki razem z folią można używać
    > na programie krótkim?

    Używam, nic się nie dzieje.
    --
    B.

  • 4. Data: 2012-05-11 10:38:14
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Biggie <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Biggie
    >
    > Ps. Czy pastylki które wrzuca się do zmywarki razem z folią można używać na

    Znam to zjawisko. Robi się u mnie tylko na nożach z jednego kompletu. Jest to
    tani komplet sztućców. I tylko na nożach występują brązowe dające się usunąć
    papierowym ręcznikiem plamy. Na łyżkach i widelcach z tego kompletu zjawisko
    nie występuje. Według mnie wynika to z gatunku stali z jakiego zostały
    zrobione noże.

  • 5. Data: 2012-05-11 12:53:48
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Biggie" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Moja zmywarka (AEG) permanentnie nie domywa sztućców, często są na nich
    > rdzawe plamy, które bez problemu schodzą pod bieżącą wodą.

    Kiepski gatunek stali. Do zmywarki tylko stal nierdzewna. :-)

  • 6. Data: 2012-05-11 14:35:13
    Od: "IwonaW" <i...@o...pl>

    Przetestowalam chyba wszystkie tabletki do zmywarek i dla mnie najlepsze sa
    te z Biedronki, naprawde polecam.
    Na zacieki na nozach polecam otwarcie drzwi zmywarki zaraz po zakonczeniu
    zmywania aby para sie ulotnila i naczynia szybciej wyschly, po takim
    postepowaniu problem z plamami znikl

    pzdr
    IW

  • 7. Data: 2012-05-11 17:37:49
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2012-05-10 21:24, niebożę Biggie wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
    > w5) - wszystkie myją tak samo bez względu na program zmywania.
    > Równie ciężko domywają się białe kubki po herbacie, często zostają

    Zmień sztućce. Albo tych w zmywarce nie pierz.

    qr.a

  • 8. Data: 2012-05-11 23:58:32
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Biggie" <b...@g...pl> napisał(a):

    >Moja zmywarka (AEG) permanentnie nie domywa sztućców, często są na nich rdzawe
    >plamy, które bez problemu schodzą pod bieżącą wodą.

    Rdza? Jesli tak, to takich sztucocw nie mozna myc w zmywarce.
    Tak samo jak sztucow drewnianych czy w popiele.

> [...]
    >wszystkie myją tak samo bez względu na program zmywania.
    >Równie ciężko domywają się białe kubki po herbacie, często zostają brunatne

    Hmm... a probowales ustawiac te kubki w innym miejscu w zmywarce? :)

    >Dodam, że inne naczynia myte sa bez zarzutu.

    Ustawienia twardosci wody prawidlowe?

    >Ps. Czy pastylki które wrzuca się do zmywarki razem z folią można używać na
    >programie krótkim?

    Zalezy jak krotki masz... w moim Boschu krotki to ponad 30 minut i to wystarcza, zeby
    pastylka
    cala sie bez problemu rozpuscila (somat)

  • 9. Data: 2012-05-12 10:52:01
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "IwonaW" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przetestowalam chyba wszystkie tabletki do zmywarek i dla mnie najlepsze
    > sa te z Biedronki, naprawde polecam.

    Też polecam. A rdzawe naloty robią się na tanich sztućcach z niskiej jakości
    stali. Co nie oznacza, że drogie sztuće można myc w zmywarce - srebrnych nie
    mozna :)

    MaW

  • 10. Data: 2012-05-16 12:12:47
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To jakaś nowa technika wrzucanie pastylki z folią??

    Jak kupiłem megawielkie promocyjne pudło pastylek Somat, to już z półtora roku
    w sklepie nie byłem i mogę nie być na bieżąco, normalnie z folii wyjmuję ;-)

    I potwierdzam wszystkie problemy z wątku (z proszkiem było to samo, producent
    bez znaczenia):

    Nie domywa, rdzawe plamy (dotyczy losowo wszystkich kompletów), biały nalot na
    szklankach.

    Dokładam:
    Beznadziejne mycie drewna (np drewnianych łyżek kuchennych) i kiepskie
    plastików (np desek do krojenia), a nawet teflonu.

    Przy czym prawie zawsze myję na programie intensywnym Auto 75 stopni.

    -----