  • 31. Data: 2012-05-21 13:17:06
    Temat: Re: Jakie pastylki do zmywarki - niedomyte sztućce i białe kubki po herbacie
    Od: Fragile <s...@o...pl>

    Dnia Sun, 20 May 2012 22:09:56 +0200, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie sobie o nich poczytałem- przyznaję, pierwsze słyszę. Potwierdzasz
    > to:
    > http://www.orzechy-piorace.baza-wiedzy.com/
    > To rzeczywiście takie szerokie zastosowanie?

    Zastosowanie bardzo szerokie, ale ja póki co używałam tylko zamiast
    tabletek do zmywarki. Przymierzam się do zrobienia płynu do mycia
    naczyń/mydła w płynie do mycia rąk, ale jakoś ciągle mi się nie chce, albo
    nie mam czasu. Do prania też nie używałam, ale gdybym miała w rodzinie
    alergika/sama nim była, lub małe dziecko, na pewno bym wyróbowała. I nie
    wykluczam, że kiedyś wypróbuję :)

    > Co sama spraktykowałaś- oprócz
    > zmywarki? Jak dokładnie to działa- przecież jak wrzucę połówki do zmywarki,
    > to mi zablokują dolne śmigiełko?

    Wrzucam ok.6 (zgniecionych) orzechów do pojemnika na sztućce (zamykany od
    góry, więc nie wylecą, ale dla pewności można je włożyć do bawełnianego
    woreczka, i dopiero do pojemnika). Ustawiam zawsze długi program (gdy
    używałam tabletek też tak robiłam), temp.65-70st. Czasami do pojemnika na
    tabletki wsypuję sodę oczyszczoną. Wszystko jest zawsze idealnie umyte. Nie
    wiem, czy to zasługa wyłącznie orzechów, ale u mnie się sprawdza, więc
    nadal chętnie ich używam. Przyznaję - mam nawyk opłukiwania naczyń przed
    wstawieniem do zmywarki, więc nigdy nie ma w niej mocno zabrudzonych naczyń
    z pozasychanymi resztkami jedzenia. Myślę, że to ma znaczenie.

    Pozdrawiam,
    M.

  • 32. Data: 2012-05-21 13:19:47
    Od: Fragile <s...@o...pl>

    Dnia Mon, 21 May 2012 08:29:52 +0200, Bbjk napisał(a):

    > Ze dwa, trzy lata temu wypróbowałam je do pralki, nie byłam zachwycona,
    > ponownie ciuchy wyprałam, tym razem jak zwykle, w płynie Persil (wolę od
    > proszków)i wypłukałam w Lenorze.
    > Zalety: są ekologiczne, niska cena.
    > Wady: nie dopierają porządnie (nie ma mowy o wypraniu plam z oleju, czy
    > trawy), ubranie "pachnie" octem, ręczniki po potraktowaniu orzechami nie
    > chłoną dobrze wody.

    Nie mogę się wypowiedzić, ponieważ nigdy do prania ich nie używałam.

    > Straciłam do nich zapał, już do zmywarki nie dawałam ( o ile to takie
    > same miałyby być).

    Mowa o orzechach piorących, więc jakie inne mogły by być? :)

    Pozdrawiam,
    M.

  • 33. Data: 2012-05-21 13:56:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 maja 2012 12:45:25 UTC+2 użytkownik Przesmiewca napisał:
> [...]
    zmywarce

    Nie wiem jak drrewno w zmywarce ale sok z buraka w praniu odziezy bardzo łatwo
    schodzi. Wystarczy sama woda.

  • 34. Data: 2012-05-21 14:12:29
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Kris <k...@g...com> napisał(a):

    >Nie wiem jak drrewno w zmywarce ale sok z buraka w praniu odziezy bardzo łatwo
    schodzi. Wystarczy sama woda.

    Drewniana deske potrafi dosc mocno zabarwic, tak, ze trzeba troche potem sie
    naszorowac.

  • 35. Data: 2012-05-21 14:19:17
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Fragile <s...@o...pl> napisał(a):

    >Można zrezygnować z tabletek :) Ja używam orzechów piorących, i nigdy nie
    >powrócę do tabletek. Jeśli nie lubisz/obawiasz się chemii - wypróbuj
    >orzechy :)

    Nie obawiam sie chemii, wierze, ze zmywarka dobrze wyplukuje srodki
    czyszczace, natomiast pewne zastrzezenia mam tylko do
    wyplukiwania z rzeczy nasiakliwych (mysle, ze z wlozonej gabki
    wycisne potem nie tylko sama wode...)

    Ciekawe z tymi orzechami. Gdzie je kupujesz?
    Z ciekawosci bym przetestowal...

  • 36. Data: 2012-05-21 15:16:08
    Od: Fragile <s...@o...pl>

    Dnia Mon, 21 May 2012 14:19:17 +0200, Przesmiewca napisał(a):

> [...]
    > wyplukiwania z rzeczy nasiakliwych (mysle, ze z wlozonej gabki
    > wycisne potem nie tylko sama wode...)
    >
    > Ciekawe z tymi orzechami. Gdzie je kupujesz?

    Kupiłam rok temu w Arkadii w Organic Farma Zdrowia, ale wiele sklepów
    internetowych też je ma w swojej ofercie. Sklepy eko/organic/zdrowa żywność
    itp. Tanie są, więc wiele się nie straci na takiej próbie :) A do mycia
    bardziej zabrudzonych naczyń można nadal stosować tabletki (jeśli orzechy
    sobie nie poradzą).

    Ppzdrawiam,
    M.

  • 37. Data: 2012-05-21 16:46:19
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

> [...]
    > naczyń
    > z pozasychanymi resztkami jedzenia. Myślę, że to ma znaczenie.

    Nabęde i pobawię się. Tylko jak do tej pory nie przekraczam (oprócz mycia
    garów) 50 stopni w zmywarce, a najczęściej 40. Jak będę musiał myć w 70 dla
    podobnego efektu- to muszę sobie policzyć, czy się opłaci. Używam W5
    lidlowych- są tanie i dobre. Zobaczę, jakdziałają te orzechy. Czy to
    jednorazówka- czy używasz ich kilka razy?

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 38. Data: 2012-05-21 16:49:19
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    Użytkownik "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tego nie wrzuca sie do zmywarki luzem, tylko wklada do pojemnika na
    > sztucce.
    > Tak samo jak tabletki.

    Właściwie to kładę tabletki do kasetki na proszek. Płukanie sporo zużywa-
    jeśli jest w pojemniku na sztućce

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 39. Data: 2012-05-21 22:17:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 May 2012 16:46:19 +0200, Chiron napisał(a):

    > Jak będę musiał myć w 70 dla
    > podobnego efektu- to muszę sobie policzyć, czy się opłaci

    Ja używam tylko 75st (taki mam program intensywny, pod tym właśnie kątem
    wybierałam zmywarkę) oraz płukanie wstępne. Czy się opłaci? - wg mnie tak:
    spokój co do bakteryjnej czystości naczyń i przyborów, zwłaszcza tych
    używanych np do obróbki mięsa, naczynia są praktycznie wyparzane,
    prawdopodobnie własnie z tym wiązać należy całkowity brak łańcuszków
    infekcji w rodzinie odkąd mamy w domu zmywarkę (czyli w sumie od 17 lat).

  • 40. Data: 2012-05-22 13:56:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 21 May 2012 12:27:46 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > Wytlumacz mi jak jak niesprawnosc zmywarki
    > matowi czesc szklanek a inne oszczedza.

    Wystarczy, że niewystarczająco płucze.

    > Tak to mozna wytlumaczyc kazdy zapis w instrukcji ktory nie jest ci na reke albo
    > z ktorym sie nie zgadzasz.

    Doświadczenie przeczy temu :D Empiria.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356