  • 31. Data: 2010-06-16 08:44:27
    Temat: Re: Jakies robale...
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Bbjk" <b...@q...pl> wrote in message
    news:hv9sna$kc1$1@inews.gazeta.pl...

    Niech założy koło na słupie na gniazdo bocianie. W ostatecznosci będzie mógł
    tam spać.

  • 32. Data: 2010-06-16 08:59:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Panslavista pisze:

    > Nie słuchasz doświadczonych ludzi, a wołasz ze strachu o pomoc...
    > Zastanów się czy nie jesteś histerykiem.

    Jestem...
    Ale tacy też są potrzebni :-PPP

  • 33. Data: 2010-06-16 09:15:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    robercik-us pisze:

    > Jestem...
    > Ale tacy też są potrzebni :-PPP

    Musi w końcu być jakaś przeciwwaga dla tych...
    Normalnych, niehisteryków, ekologów, co to chronią dobro niebezpiecznych
    zwierzątek kosztem bezpieczeństwa ludzi.

  • 34. Data: 2010-06-16 11:55:18
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

    > Musi w końcu być jakaś przeciwwaga dla tych...
    > Normalnych, niehisteryków, ekologów, co to chronią dobro niebezpiecznych
    > zwierzątek kosztem bezpieczeństwa ludzi.

    Czy ty z tym niebezpieczeństwem nie przesadzasz! W okolicy w której mieszkam
    (lubelszczyzna) żmije zygzakowate są w lesie dosyć powszechne, prawie
    wszyscy chodzą do lasu na grzyby, i nie pamiętam przypadku aby kogoś
    ugryzła. Nikt z mieszkańców nie traktuje ich jako większego
    niebezpieczeństwa (niż np. kleszcze). Często się je widuje w lesie, ale
    uciekają przed człowiekiem.
    Ja 2 lata temu miałem niedaleko okna w pokoju ( około 2 m) wlot do gniazda
    szerszeni. I przez cały rok nikogo nie zaatakowały. (nikt nie jest uczulony
    na jad) Pewną niedogodnością tego faktu było tylko to, że nie należało
    otwierać szeroko okna gdy było ciemno na dworze, a w pokoju paliło się
    światło. Bo chciały wlecieć do oświetlonego pokoju.
    Zresztą widywałem całe lato te szerszenie w ogródku jak "zbierały" materiał
    na gniazdo z suchej wierzby w rogu ogródka. Po zimie już szerszeni nie było
    (widać "matka" zginęła zimą)
    A rok temu gniazdo z osami w moim garażu uratowały garaż przed kradzieżą.
    Zostawiłem drzwi lekko uchylone na noc (zapomniałem). Gniazdo było
    usytuowane tak że trzeba było wchodzić tymi drugimi drzwiami (otwieranymi od
    wewnątrz), a te pierwsze tylko uchylić by otworzyć te drugie. Widać ktoś
    otwarł szeroko te pierwsze, gniazdo spadło i przegoniły (osy) złodzieja).
    Zresztą po kilku godzinach od zniszczenia gniazda osy się wyniosły.
    Uważam że w Polsce nie ma niebzpiecznych zwierząt, jeśli zachowa się pewne
    minimum ostrożności, wiedząć o niebezpieczeństwach.
    Spotkałem już (na grupie o budownictwie) człowieka który pytał czym pryskać
    ściany domu aby nie chodziły po nich pająki. :) bo ściana żle wygląda :)
    Właśnie pobudował się na wsi!

    Pozdrawiam - Waldek

  • 35. Data: 2010-06-16 20:26:56
    Od: l...@o...pl