  • 1. Data: 2010-06-09 11:59:55
    Temat: Plaga srok
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Z innej beczki.

    Z roku na rok w ogrodzie miałem kilkanaście gniazd różnych małych ptaków
    (kosy, sikorki, wróble a nawet gołębie). W tym roku pojawiła się wataha
    srok (6-7 szt) która niszczy gniazdo za gniazdem.

    Znacie jakieś sposoby na te pasożyty??

  • 2. Data: 2010-06-09 15:17:13
    Temat: Re: Plaga srok
    Od: "MM" <m...@w...pl>

    więc jedyne so pozostało, to wiatrówka i dobrte oko

  • 3. Data: 2010-06-09 15:20:40
    Od: Siwy <s...@w...pl>

    Dnia 09-06-2010 o 17:17:13 MM <m...@w...pl> napisał(a):

    > wiec jedyne so pozosta?o, to wiatrówka i dobrte oko

    Ojj lepiej nie, bo co na to obrońcy praw zwierząt? :-)

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 4. Data: 2010-06-09 18:27:28
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Siwy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ojj lepiej nie, bo co na to obrońcy praw zwierząt? :-)

    Hejka. To może bardziej ekologicznie - z procy. ;-)
    Pozdrawiam archaicznie Ja...cki

  • 5. Data: 2010-06-09 18:45:09
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Siwy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. To może bardziej ekologicznie - z procy. ;-)
    > Pozdrawiam archaicznie Ja...cki

    http://www.status-gg.com/umarex-proca-umarex-bat-007
    ,p1888594.html?ci=12815&s=nazwa&o=a&np=30&p=1

  • 6. Data: 2010-06-12 21:55:16
    Od: "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl>

    Użytkownik "Miecio" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (kosy, sikorki, wróble a nawet gołębie). W tym roku pojawiła się wataha
    > srok (6-7 szt) która niszczy gniazdo za gniazdem.

    Kot powinen być skuteczny na tego ptaka. Wiatrówki nie polecam ze względu na
    ew. odpowiedzialność prawną - sroka pospolita jest gatunkiem chronionym.

  • 7. Data: 2010-06-12 23:28:34
    Od: "moon" <m...@y...com>

    Artur Gatty wrote:
    > Użytkownik "Miecio" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    - sroka pospolita jest
    > gatunkiem chronionym.

    pospolita, ale chroniona... niezłe.
    u nas właściwie wszyscy i wszystko jest pod ochroną.
    ciekawe ile milionów kretów (pod ochroną) załatwiła powodź?
    i jeszcze nie czytałem artykułu w którym ktoś larum by grał, bo nam gatunek
    ginie!

    moon - nie pod ochroną.

  • 8. Data: 2010-06-13 20:48:40
    Od: Zbyszek <n...@g...com>

    On 13 Cze, 01:28, "moon" <m...@y...com> wrote:

    > - sroka pospolita jest

    taaaa wiec zapraszam tych "zielonych" niech wyrównaja równowage w
    populacjiinnych ptaków które sroki u mnie wytłukły. pierwsze byłą para
    srok , teraz jest z pieć par srok i nie wiele innych ptakó. Za chwile
    pseudo eokolodzy zafunduja nam ochrone nate żarłoczne ślimaki

  • 9. Data: 2010-06-14 07:06:57
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Artur Gatty" wrote...

    > Kot powinen być skuteczny na tego ptaka.

    Koty są skuteczne ale na te mniejsze ptaki które wykańczają też sroki.
    Od srok koty dostają niemiłosierne cięgi. Wielokrotnie widziałem już
    porażkę kota ze sroką i ani razu odwrotnie. Kompromitacja kotów w
    moich oczach sięgnęła dna, gdy sroka z uszkodzonym szkrzydłem czyli
    nielotna bez problemu poradziła sobie z łownym kocurem który dał dyla
    z podwiniętym ogonem, dopiero okoliczny kundel załatwił sprawę w
    trymiga.
    Mam akurat kilka gniazd srok przed oknami więc widuje się róże akcje,
    w sumie to fajne ptaki tyle, że lubią wyjadać pisklaki z gniazd, ale
    nie są tak okrutne jak koty ...
    A.