  • 1. Data: 2012-08-14 07:28:14
    Temat: Jedno konkretne pytanie o rozłącznik w skrzynce rozdzielnicy
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Skrzynka na granicy, kabel ziemny 4x10mm2 25mb, rozdzielnia w niej
    rozdział PEN na PE z uziomem fundamentowym i N. W skrzynce chciałem dać
    rozłącznik (nie ma w projekcie)

    Pytanie brzmi: czy zastosować trzy czy czterobiegunowy. A jeśli ten
    drugi to czy koniecznie z oznaczeniem 3f+N czy te z allegro 4 biegunowe
    starczą (nie ma wyodrębnionego podłączenia N więc nie ma co liczyć na
    specjalne traktowanie przewodu neutralnego przy zadziałaniu)

    Pytam, bo rozmawiałem z dwoma elektrykami i jeden powiedział: "a po co,
    ale jak już to starczy trzypolowy" a drugi "fajna sprawa, bo jak braknie
    prądu to rozłączysz pan FR, wstawisz pan agregat do garażu i prąd
    pójdzie przez gniazdo 3f na dom"

    I takie mam wątpliwości -
    1. czy "starczy 3polowy" oznacza że 4 bieguny to już źle (bo może w
    razie awarii nie załączyć N) czy po prostu przerost formy nad treścią
    2. Jak FR będzie (do tego agregatu prądotwórczego na przykład) to czy FR
    3f bez N starczy?