  • 371. Data: 2014-07-04 11:27:02
    Temat: Re: Jezioro
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2014 09:58, Budyń pisze:

    > Opowiadanie co KK powien robic z dzisiejszego punktu widzenia, a nie znając
    > okolicznosci owczesnych jest kompletną
    > amatorszczyzną...
    > Chcesz sie wstydzic za to handlowalismy wtedy niewolnikami? To sie wstydz,
    > ja nie zamierzam.
    > O paleniu na stosach tez sobie doczytaj.

    A katole mają czelność niewierzącym zarzucać "relatywizm moralny"... Ha!

    Totalna hypokryza tego owczego budyniu (czyli jednolitej, bezrozumnej masy).

  • 372. Data: 2014-07-04 11:41:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 4 lipca 2014 11:27:02 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > A katole maj� czelno�� niewierz�cym zarzuca� "relatywizm moralny"...

    gdybys czytal ksiazki to moze bys sie doczytal kto protestowal wowczas przeciwko
    handlowi niewolnikami, no nie zgadniesz kto...

    > Totalna hypokryza tego owczego budyniu (czyli jednolitej, bezrozumnej masy).

    zaproponowałem miedzy innymi tobie dyskusje oparta na logice. Tematu nie podjales,
    domyslam sie ze po prostu nie potrafisz uzasadnic swojej opinii. Ale musze ci
    przyznac ze umiejetnie do dyskusji wprowadziles bluzgi, pare osob sie na to nabralo -
    i po tym watku pozostanie im uczucie niesmaku, zamiast tego ze mozna powaznie
    rozmawiac nawet gdy sie nie zgadzamy.
    Jak na fanatyka ateizmu niezle -naprawde jestem pod wrazeniem.

    Natomiast tak informacyjnie: nie sil sie na bluzganie w moja strone, mnie nie
    sklonisz do takich zachowan -nie ta kultura czy inaczej mowic - nie moja liga.

    b.

  • 373. Data: 2014-07-04 11:49:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-03 18:56, uzytkownik pisze:

    > Jestem wyznawcą chochoła i malinowego kiślu. Żądam, aby w każdej szkole
    > i w każdym urzędzie oraz w każdej przestrzeni publicznej wisiał chochoł
    > i stała miska malinowego kiślu.
    > Żądam też aby każdy obywatel odnosił się z należytym szacunkiem do moich
    > symboli religijnych, a państwo finansowało z publicznych pieniędzy
    > lekcje chochołoligii i kiśloligii w szkołach. Domagam się także czasu
    > antenowego w publicznej telewizji w którym będę mógł propagować swoje
    > przekonania.
    > Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu?

    Oczywiscie, ze nie. Za jakies tysiac lat i to pod warunkiem, ze bedzie
    Was wielu.

    > Teraz pomyśl, że zamiast mnie, wyznawcy chochoła i malinowego kiślu
    > domagają się tego wyznawcy gender lub homoseksualiści.

    Nie musze myslec zbyt dlugo, bo maja tecze przed samymi drzwiami do byc
    moze mojego kosciola. Przypadek? hehe

    > Mam nadzieję, ze zaczynasz łapać w czym rzecz?

    Ja tak, ale Wy zdaje sie nie.

    > Zaczynasz krucjatę przeciwko tym, którzy się buntują i nie chcą
    > finansować twoich przekonań :)

    A cos sie czepnal tego finansowania? Bo to tylko koscioly panstwo
    finansuje? Nie mam mocy sprawczej w tej dziedzinie, wiec sie nia nie
    zajmuje. Moge miec poglad co najwyzej i nic wiecej. Moge za to wierzyc,
    chodzic do kosciola i miec przekonania. O tym mozemy rozmawiac, bo o tym
    decyduje.
    Gdzie tu widzisz krucjate? Namawiam kogos na religie? Bez zartow. Niech
    kazdy zyje jak sobie chce. A poki co to ja jestem pietnowany przez Was,
    a nie odwrotnie.

    > Absurd i to mi się właśnie nie podoba.

    Mi tez i co to ma wspolnego z kosciolem, czy moja wiara?

    > Nie chcę Cię palić na stosie i nic mnie nie obchodzi jakie masz hobby.
    > Ale jeżeli je masz to sam je finansuj. Nie chcę abyś to swoje hobby
    > finansował moim kosztem i zmuszał moje dzieci do wyznawania swojego hobby.

    Ale to nie do mnie uwagi. Zglos interpelacje i tyle.
    Juz pisalem, ze dla samej religii lepiej byloby gdyby uczono jej przy
    kosciele. Finansowanie OK, ale to taki obiektywny argument celowo
    przytaczany i chyba jedyny z ktorym trudno polemizowac. Rzecz w tym, ze
    panstwo nie tylko to finansuje i nie ma wokol takiego lamentu. Ja nie
    chce zeby finansowalo partie polityczne, a w szczegolnosci te z ktorymi
    sie nie zgadzam.

    Pozdro.. TK

  • 374. Data: 2014-07-04 12:06:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2014 11:41, Budyń pisze:

    > gdybys czytal ksiazki to moze bys sie doczytal kto protestowal wowczas
    > przeciwko handlowi niewolnikami, no nie zgadniesz kto...

    Dynastia Quin, jakieś ćwierć millenium pne. Zaprotestowali i
    zdelegalizowali. Także zniechęcali do chińskiego odpowiednika pańszczyzny.

    Niestety potem do władzy dorwała się inna dynastia...

    Potem przez prawie 2000 lat tylko sami niewolnicy (z wyjątkiem
    krócitkiej reformy jednego władcy... tak, znowu Chin - niestety nie
    porządził długo) aż wreszcie ruszyło Oświecenie i przedstawiciele tego
    nurtu zaczęli działać.

    Przypadkiem część z nich była też chrześcijanami (a przynajmniej za
    takich się podawała - nawet dziś wielu udaje wierzących ze strachu przed
    prześladowaniami czy utratą politycznego wsparcia), ale protestując
    przeciwko niewolnictwu protestowali przeciwko "bożym prawom" z tej
    twojej ukochanej księgi prawd objawionych.

    > zaproponowałem miedzy innymi tobie dyskusje oparta na logice.

    Ty? Na logice? Od początku logikę starannie ignorujesz. No chyba że
    "logika" to dla ciebie prostackie kpiny i ataki personalnie...

    [ciach dalsze konfabulacje przedstawiciela jednolitej masy]

  • 375. Data: 2014-07-04 12:36:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-04 09:56, Ghost pisze:

    > Japierdziele, po prostu kolektyw go wybrał, ty to masz pojęcie o
    > polityce i życiu w ogóle. Wszystko pasuje, taka naiwność w tobie widzę
    > od początku.

    > I wtedy ktoś inny byłby tym złym.

    Nie ma zdaje sie zrodel potwierdzajacych, ze ci ruscy naprawde by
    weszli. Cala ta dyskusja to tylko gdybanie.

    Pozdro.. TK

  • 376. Data: 2014-07-04 12:42:13
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    >Nie ma zdaje sie zrodel potwierdzajacych, ze ci ruscy naprawde by weszli.
    >Cala ta dyskusja to tylko gdybanie.

    Nie ma. A nawet są, że nie mieli wejść - pytanie czy wiarygodne. Mogło tez
    być tak, ze nie planowali wejść bo wiedzieli, ze Jenerał da rade utrzymać
    folwark za ryj.

    Ale to bez znaczenia, po prostu chciałem pokazać Historykowi, że nie da w
    ten sposób wybielić przestępstw.

  • 377. Data: 2014-07-04 13:00:45
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-04 12:42, Ghost pisze:

> [...]
    > utrzymać folwark za ryj.
    >
    > Ale to bez znaczenia, po prostu chciałem pokazać Historykowi, że nie da

    Rownie dobrze mozemy uznac, ze sytuacja w polsce g.. ich interesowala, a
    my mieli bysmy dziesiec lat do przodu, a nie stracone.

    Pozdro.. TK

  • 378. Data: 2014-07-04 13:34:41
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 4 lipca 2014 10:11:26 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > W dniu piątek, 4 lipca 2014 02:24:52 UTC+2 użytkownik k...@g...com

    > nie, z niczego bys nie pisał, bo byłbys tu gdzie sa Obodrzyce teraz. Nigdzie,
    wzieli i wygineli.

    > b.

    Żeby było dramatyczniej to dopisz że obozy zagłady z komorami gazowymi by mieli.
    Ciekawe kto kogo gdzie i za co miałby wyganiać?

  • 379. Data: 2014-07-04 13:35:58
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    >Rownie dobrze mozemy uznac, ze sytuacja w polsce g.. ich interesowala, a

    Co to, to nie. Strefy wpływów się odpuszcza, zwłaszcza tak strategicznie
    położonej.

  • 380. Data: 2014-07-04 13:47:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-04 13:35, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Co to, to nie. Strefy wpływów się odpuszcza, zwłaszcza tak strategicznie
    > położonej.

    Teoretycznie tak. Ale sa glosy mowiace, ze owczesna wladza zsrr nie
    bardzo przejmowala sie tym co bylo w Polsce, za to sam general bal sie
    utraty wladzy.

    Pozdro.. TK