  • 11. Data: 2009-07-16 21:05:34
    Temat: Re: KOSTKA BRUKOWA - mówcie co mogą spaprać
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Lip, 22:31, "kiki" <c...@v...ts> wrote:

    > Powiedz mi teraz w punktach co po kolei powinni robić i jak.

    1. Wykorytowac (czyli poprostu wybrac grunt) cala droge na glebokosc
    50-80cm (osobowka - ciezarowka)
    2. 30-50cm klinca -> u nas na slasku uzywa sie "bergi", czyli kamienia
    z wypalonej haldy gorniczej - zamawiasz frakcje 0-60 (400 pln za
    ~15t), wysypujesz i juz na tym etapie ksztaltujesz jako tako spadki
    (czyli rzezbe drogi)
    3. Zageszczasz to mechanicznie
    4. Ukladasz na tym wczesniej zageszczonym, na zaprawie obrzeza /
    krawezniki

    5a. pierwsza szkola -> 10cm piasku, zagescic, 5cm piasku LUZEM i na
    tym ukladamy kostke ktora juz po ulozeniu i wsypaniu miedzy szpary
    piasku zageszczamy plyta z nalozona guma

    5b. druga szkola -> 5cm piasku luzem, reszta tak samo (kostka,
    zageszczenie) :)

    BTW. Nie jestem specem od bruku i moge sie mylic ale podstawa to dobra
    podbudowa - im bardziej spoisty grunt (glina) tym niestety musi byc
    grubsza. Ja mialem gline taka ze po dwutygodniowych deszczach
    kolezanka chcac przejsc na skroty weszla w ten syf po kolano :D I daje
    wszedzie (na droge, na chodniki ofkors znacznie mniej) 40-60cm
    "bergi". Jezdzila mi po tym juz z 50 razy tam i spowrotem 10t koparka,
    a takze dwa razy tam i spowrotem ~25t ciezarowka i nie zrobily
    absolutnie zadnych kolein, wiec uwazam, ze podbudowa jest GIT :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2009-07-16 21:20:14
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 16 Lip, 22:31, "kiki" <c...@v...ts> wrote:

    a takze dwa razy tam i spowrotem ~25t ciezarowka i nie zrobily
    absolutnie zadnych kolein, wiec uwazam, ze podbudowa jest GIT :-)
    pozdr.

    Dzięki, kopiuję to do pliku :-) Z tym klińcem nie wiem co zrobić, bo jestem
    nad bałtykiem :-) Czy może byc to mielony gruz betonowy ?

  • 13. Data: 2009-07-17 06:40:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Lip, 23:20, "kiki" <c...@v...ts> wrote:

    > Dzięki, kopiuję to do pliku :-) Z tym klińcem nie wiem co zrobić, bo jestem
    > nad bałtykiem :-) Czy może byc to mielony gruz betonowy ?

    Szczerze mowiac nie wiem -> wazna jest tutaj chyba frakcja - musi byc
    od 0 do tych 60-70. Jak Ci przywioza np. frakcje 30-60 to juz tego tak
    latwo nie zagescisz. W berdze jest sporo drobnych "kamyczkow" (jak
    piasek), ma tez ostre krawedzie i ona sie super zageszcza. Ale moge
    sie mylic bo na gruba podbudowe widzialem jak ludzie tez uzywaja
    grubych kamieni z ostrymi krawedziami - na oko z 5cm srednicy.. Ni
    cholery sie to zagescic nie da ale jak na to przyjdzie ~10 + 5 cm
    piasku, to moze tez spelnia swoja role? Nie wiem, u nas kroluje berga.
    Juz jedna halde cala na budowe A1 rozebrali :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2009-07-17 07:15:05
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

    > Dzięki, kopiuję to do pliku :-) Z tym klińcem nie wiem co zrobić, bo jestem
    > nad bałtykiem :-) Czy może byc to mielony gruz betonowy ?

    Jak najbardziej troszkę trudniej to zagęścić ale się nadaje. W teorii
    powinno to wyglądać tak:
    1) 70cm korytowanie
    2) 20cm warstwa odsączająca z piasku lub gruntów nie spoistych (nie
    zagęszczamy mechanicznie)
    3) 40cm Kruszywo od 0-60 zagęszczone mechanicznie w warstwach max co 30cm.
    4) 10 cm zagęszczonego piasku (w twoim przypadku wymagane bo pokruszony
    beton ciężko idealnie zagęścić)
    4) 5cm podsypka piaskowa
    5) 8cm Kostka betonowa

    Ja bym zrobił w ten sposób.

  • 15. Data: 2009-07-17 07:18:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Lip, 09:15, lleeoo <l...@p...onet.pl> wrote:

    > 2) 20cm warstwa odsączająca z piasku lub gruntów nie spoistych (nie
    > zagęszczamy mechanicznie)

    To po co wyzsze warstwy zageszczac skoro wlasnie ta nizsza siadzie o
    2-3 cm i zrobi piekne koleiny? :( Nie slyszalem jeszcze o wersji z
    niezageszczonym piaskiem na spodzie, z reszta sie zgadzam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2009-07-17 07:35:35
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > 2-3 cm i zrobi piekne koleiny? :( Nie slyszalem jeszcze o wersji z
    > niezageszczonym piaskiem na spodzie, z reszta sie zgadzam :)

    Nie sprecyzowałem, w przypadku suchego piasku zagęścić a w przypadku
    mokrego niekoniecznie. Ta warstwa ma za zadanie odprowadzać wodę z
    górnych warstw podbudów.

  • 17. Data: 2009-07-17 08:32:15
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Lip, 09:35, lleeoo <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie sprecyzowałem, w przypadku suchego piasku zagęścić a w przypadku
    > mokrego niekoniecznie. Ta warstwa ma za zadanie odprowadzać wodę z
    > górnych warstw podbudów.

    A piasek zagęszczony nie odprowadzi wody?
    Pierwsze słyszę ...
    ;-)

  • 18. Data: 2009-07-17 08:45:56
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Lip, 08:40, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > grubych kamieni z ostrymi krawedziami - na oko z 5cm srednicy.. Ni
    > cholery sie to zagescic nie da ale jak na to przyjdzie

    Jak robiliśmy drogi (na "studenckich praktykach robotniczych" - taka
    upierdliwość ówczesnego ustroju) to po ułożeniu tłucznia (czyli tych
    ostrych kamolców o których wspominasz a nawet większych) przejeżdżał
    po tym walec, potem sypaliśmy na to kliniec (drobne ostre kamyczki o
    mniejszej frakcji) którym wypełnialiśmy szpary pomiędzy kamolcami i
    wtedy jeszcze raz walec. Po tej operacji droga była gładka jak stół,
    wszystko zaklinowane i nieruchome. Na to szły następne warstwy
    (najczęściej od razu asfalt).

    Wsypanie samego piasku w te szczeliny to chyba zły pomysł, no ale to
    tylko podjazd a nie droga, więc sam nie wiem...
    ;-)

    Sam jak będę za niedługo robił to zrobię to "socjalistycznie" bo tak
    mnie kiedyś nauczono bo chyba nic lepszego od tego czasu nie
    wymyślono.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 19. Data: 2009-07-17 11:06:16
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "lleeoo" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    Był jeden As dzisiaj i powiedział, że zrobi podbudowę z piasku wymieszanego
    z cementem i zagęźci to. Hmm
    To ma byc cała podbudowa.
    Przesłuchania robie wykonawców.

  • 20. Data: 2009-07-17 11:08:09
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    >Wsypanie samego piasku w te szczeliny to chyba zły pomysł, no ale to
    >tylko podjazd a nie droga, więc sam nie wiem...
    >;-)

    Będzie i droga 50m w dół i druga w lewo około 40m