  • 11. Data: 2013-10-31 10:41:38
    Temat: Re: Kanalizacja - głębokość bruzdy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zależy jak przyłożyli się murarze do stawiania ścian.

    Prawda, ciągle o tym zapominam, że niektórzy biorą ekipy.

    > Na równiutkie ściany dużo lepiej kładzie się płytki.

    Prawda, ale garb lub dolina 1mm na wysokości pomieszczenia to żadna różnica,
    a aby zrobić większe nierówności murując z Ytonga to już się trzeba bardzo
    postarać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-10-31 11:14:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 08:37:01 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Płytki się klei bezpośrednio na Ytong bez tynku.

    Pisal o tynku to mu odpisalem o tynku ;) Ja na parterze dalem sobie wytynkowac
    lazienke (czesc scianek byla z betonu komorkowego), jak pisal wolim - na taka
    powierzchnie duzo latwiej klei sie plytki. A ytonga to trzeba solidnie
    zagruntowac wczesniej zeby sie trzymaly i nie zasychaly nim klej zwiaze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-10-31 13:47:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > powierzchnie duzo latwiej klei sie plytki. A ytonga to trzeba solidnie
    > zagruntowac wczesniej zeby sie trzymaly i nie zasychaly nim klej zwiaze :)

    To prawda. Grunt to podstawa!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-11-03 22:52:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Max wrote:
    > Witam.
    >
    > Jak głęboko wykonaliście bruzdy pionowe pod rury kanalizacyjne -
    > podejście pod umywalki i zlewy ?
    > Wykonałem bruzdę tak, aby rura fi 50 licowała się ze ścianą ( ytong -
    > bez tynku ). Jednakże kolanko końcowe dosyć sporo odstaje - tak ze
    > 3,5 cm ? Nie za dużo, czy tak zostawić ? Trochę boję się głębiej
    > bruzdować, aby nie osłabiać za bardzo ściany ( działowa 12 cm ).

    Pionowa bruzda nie jest problemem, szczególnie jeśli robisz z mocnym
    materiale jakim jest YTONG

    Przy ceramice jest ryzyko że wyjdzie dziura na wylot... ale pionowa bruzda
    nie osłabia sciany, zarzucisz ja zaprawą i po krzyku.

    Problemem są długie poziome bruzdy (tak na oko dłuższe niż 1m przy długich
    scianach).

    a teraz co do wystawania...

    1. podejscie do umywalki można robić spokojnie rurą 32 :)
    2. możesz na końcu 50tki dac redukcję i kolanko 32mm i tak musisz sie
    zredukowac do syfonu umywalkowego
    3. zlewy są zwykle w kuchniach więc wystawanie a nawet rury po wierzchu nie
    sa problemem bo sie ukryją za szafkami