  • 1. Data: 2011-01-30 13:38:54
    Temat: Kasztan jadalny
    Od: GKa <Bezmaila>

    Do tej pory myślałem że to nie może rosnąć u nas aż do czasu kiedy
    siostrzenice przyniosły gdzieś z drugiego końca wsi całą reklamówkę
    kasztanów jadalnych. Troche zjadłem, średnio smaczne, kilka włożyłem do
    pojemnika z ziemią i do lodówki. Zaczęły wypuszczać korzenie więc
    wylądowały w doniczkach na parapecie. Po ilu latach mogę spodziewać się
    owoców? Będzie coś z nich czy może kupić drzewko w jakiejś szkółce?
    Zawsze to fajniej wyhodować coś od nasionka niż kupić gotowe.

  • 2. Data: 2011-01-30 18:17:34
    Temat: Re: Kasztan jadalny
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2011-01-30 14:38, GKa pisze:
> [...]
    > owoców? Będzie coś z nich czy może kupić drzewko w jakiejś szkółce?
    > Zawsze to fajniej wyhodować coś od nasionka niż kupić gotowe.
    :)
    To czy może zależy od rejonu Polski w jakim mieszkasz
    bo w ielu bezproblemowo można je uprawiać.
    Takie z siewek to zawsze do końca nie wiadomo kiedy pierwszy raz
    zakwitną zazwyczaj w 5 - 7 lat od posadzenia zazwyczaj pierwszy raz
    kwitną ale zazwyczaj po jeszcze 2-3 latach dochowasz się pierwszych
    owoców wypełnionych zawartością
    Kasztany jadalne na surowo są takie sobie ale prażone to juz całkiem
    inna historia a glazurowane to bajka
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262