  • 1. Data: 2011-01-28 07:33:30
    Temat: Trawnik u laika
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Chcę na swojej działce 3 ary posiać trawnik.
    Późną jesienia przekopałem całą działkę i wyrównałem grabiami. Przez zimę
    siedzę i czytam na temat zakładania trawnika i im więcej czytam tym mniej
    wiem i rozumuje. CO jakaś porada to inna metoda. Brr....
    Powiedzcie czy dobrze rozumuje jesli nie to napiszcie co zmienić.
    1. Przekopać i wyrównać grabiami ziemię.
    2. Np walcem (orgodowym) ubić ziemie
    3. Wysiać nasiona 1kg na 40 mkw
    4. Np walcem (orgodowym) wbić nasiona w ziemie
    5. Podlać a jak pada nie podlewać ;)
    6. Skosić jak urośnie na min 5cm
    7. Rozrzucić nawóz dla trawy

    Wyczytałem też gdzies, że po przekopaniu i wyrównaniu grabiami ziemie
    wysiewa się nasiona a potem dopiero wbija się je walcem w ziemie czyli
    pomija się pkt 2.

    Całość chce przeprowadzić na początku marca. Tak do 10 -15 marca.

    Poradzcie jak to zrobić dobrze.

  • 2. Data: 2011-01-28 13:30:46
    Temat: Re: Trawnik u laika
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 08:33, mz pisze:
> [...]
    > Powiedzcie czy dobrze rozumuje jesli nie to napiszcie co zmienić.
    > 1. Przekopać i wyrównać grabiami ziemię.

    Skoro już przekopałeś ziemię jesienią, i mam nadzieję wybrałeś chwasty
    wieloletnie, to teraz z wiosną tylko wygrabić i wyrównać.
    Ziemia przez zimę uleżała się i ubiła, więc będzie mniej pracy przy jej
    udeptaniu.
    Raz tylko wałowałam ziemię przed sianiem trawy, bo stwierdziłam że
    lepszy skutek daje udeptanie.
    Ta uwałowana ziemia zapadała się, gdy zaczęłam po niej chodzić.

    > 2. Np walcem (orgodowym) ubić ziemie
    > 3. Wysiać nasiona 1kg na 40 mkw

    Po posianiu przegrabiałam ziemię z nasionami starając się, aby były
    równomiernie rozmieszczone.

    > 4. Np walcem (orgodowym) wbić nasiona w ziemie

    Ja narzucam ziemie, aby przykryć nasiona.
    Ale nigdy na raz nie obsiewała 3-arów.

    > 5. Podlać a jak pada nie podlewać ;)

    Świeżo posianych nasion nie podlewać, bo zostaną wypłukane.

    > 6. Skosić jak urośnie na min 5cm
    > 7. Rozrzucić nawóz dla trawy

    Ja nawożę ziemię przed sianiem, gdzieś z 7 dni.
    A potem po kilku miesiącach w miarę zauważonych potrzeb.

    > Wyczytałem też gdzies, że po przekopaniu i wyrównaniu grabiami ziemie
    > wysiewa się nasiona a potem dopiero wbija się je walcem w ziemie czyli
    > pomija się pkt 2.

    Według mnie nie jest to dobry pomysł. Podczas chodzenia będziesz robił
    wgłębienia w nieubitej ziemi i wbijesz nasiona zbyt głeboko, te doły
    bedziesz musiał uzupełnić ziemią.

    > Całość chce przeprowadzić na początku marca. Tak do 10 -15 marca.

    Bardzo dobry termin, o ile ziemia obeschnie, po zimie na tyle, że
    będziesz mógł po rozpocząć prace rolne.

    Pozdrawiam Krycha.

    --
    "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
    zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

  • 3. Data: 2011-01-29 12:25:44
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Świeżo posianych nasion nie podlewać, bo zostaną wypłukane.

    Najlepiej jest wysiewać trawę, kiedy zapowiadana jest deszczowa pogoda na
    kilka dni.
    Podczas słonecznej pogody, po podlaniu nasiona zaczynają kiełkować. Kiedy
    podkiełkowane przeschną na słońcu, to tracą zdolność kiełkowania i trzeba
    siać od nowa.
    Pozdrawiam
    Leszek
    www.ogrodniczy.eu