eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimatyzacja split - czy agregat może wisieć wewnątrz budynku? › Klimatyzacja split - czy agregat może wisieć wewnątrz budynku?
    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Klimatyzacja split - czy agregat może wisieć wewnątrz budynku?
    Date: Fri, 23 Jul 2010 22:49:47 +0200

    Witam.

    Myślę o podłączeniu klimatyzacji w domu. Jednak, ze względu na estetykę nie
    widzi mi się wieszania agregatu na ścianie. Budynek mam niski - niecałe 3
    metry do okapu dachu, do tego najlepiej pasowałoby powiesić agregat na
    frontowej ścianie - kompletnie szpeciłoby to fasadę.

    Wymyśliłem jednak inną rzecz... akurat za ścianą, na której miałaby wisieć
    jednostka wewnętrzna mam kotłownię (z oknem). Pomyślałem sobie, że
    powiesiłbym ten agregat właśnie w kotłowni. Rozwiązanie po pierwsze tańsze
    (praktycznie trzebaby się tylko przewiercić przez ścianę - więc minimalna
    ilość rurek), po drugie zdecydowanie bardziej estetyczne (nie widać nic na
    zewnątrz), po trzecie technicznie najmniej skomplikowane (nie przewidziałem
    odpowiedniego przewodu zasilającego, wobec czego, gdybym zainstalował
    jednostkę wew. gdzieś indziej musiałbym pruć ścianę, żeby położyć przewód, a
    tak wystarczy tylko z kotłowni pociągnąć przewód i przewiercić się przez
    ścianę - co w pokoju będzie niewidoczne).

    Jeśli chodzi o doprowadzenie powietrza do agregatu, to po pierwsze jest okno
    w kotłowni, które można otwierać, a po drugie jest czerpnia powietrza, bo
    przecież w kotłowni jest kocioł.
    Nie będzie też problemu z odprowadzeniem skroplin - w kotłowni jest pion
    kanalizacyjny.

    Widzę jeszcze jeden plus takiego rozwiązania - w sezonie jesiennym możnaby
    wykorzystać taki klimatyzator do dogrzania pomieszczenia (a ja mam
    praktycznie otwartą przestrzeń na dole). W kotłowni jest kocioł na
    ekogroszek, zatem jest dość ciepłym pomieszczeniem, w związku z tym możnaby
    to ciepło za pomocą klimatyzacji wykorzystać i dogrzewać dom :)

    Czy to co wymyśliłem jest realne do zrealizowania, czy kategorycznie nie ma
    możliwości instalacji agregatu wewnątrz budynku?

    Najbardziej obawiam się hałasu - nie wiem jak głośno może pracować taka
    klimatyzacja. W tej chwili, jak jest w domu cicho, słyszę jak pracuje
    podajnik pieca, więc gdyby poziom hałasu był podobny, to raczej byłoby to
    dość denerwujące.

    Pzdry,
    MW