  • 11. Data: 2010-07-11 19:18:15
    Temat: Re: Klimatyzer bez-rurowy
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4c397749$0$2602$6...@n...neostrada
    .pl...

    > A kotary zaciągać tylko od strony słonecznej.

    Tej pokój innej strony nie ma...

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 12. Data: 2010-07-11 19:20:57
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Za te same pieniądze kupisz najprostszą klimatyzację split.

    Split, to taka "prawdziwa klima", tak?
    Poważnie? Chyba przesadziłeś...
    Mi jeden gość przysłał wycenę:

    urządzenie - RCOOL TAC09 1 590.00
    montaż + akcesoria 1 400.00

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 13. Data: 2010-07-11 20:31:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-11 21:20, Negatyw pisze:
    > Split, to taka "prawdziwa klima", tak?
    > Poważnie? Chyba przesadziłeś...
    > Mi jeden gość przysłał wycenę:
    >
    > urządzenie - RCOOL TAC09 1 590.00
    > montaż + akcesoria 1 400.00
    No to na montażu nieźle chce cię skroić, albo będzie potrzebował
    auto-wysięgnika 15m, by powiesić ci skrzynkę na zewnątrz...
    Zamontować możesz samodzielnie, ceny już ~1000 się zaczynają, ale warto
    patrzeć nie na cenę, tylko parametry (sprawność, możliwość użycia do
    grzania, poziom hałasu).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 14. Data: 2010-07-11 20:43:42
    Od: AA <...@...pl>

    > Split, to taka "prawdziwa klima", tak?
    > Poważnie? Chyba przesadziłeś...
    > Mi jeden gość przysłał wycenę:
    >
    > urządzenie - RCOOL TAC09 1 590.00
    > montaż + akcesoria 1 400.00

    Niestety montaz mocno podnosi cene. Min. 1000pln z uwagi na czynnik
    chlodniczy i proces napelniania.

    Widzialem wprawdzie klimy "nabite" czynnikiem i do samodzielnego montazu
    - ale nie wiem, co to warte. Z pewnoscia trzeba powiesic urzadzenie,
    zrobic przewierty na rurki, ulozyc je.

    W firmie pracuje kilka klim, pytalem serwis o te tanie i najtansze (ale
    nadal splity) - bedzie glosna, lepiej aby nie pracowala na okraglo
    (zywotnosc).

    Polecane sa te "z Polski" (produkowane w ChRL, ale z rozwinietym
    serwisem w kraju) - Fonko, Elta, Galanz (znajdziesz 3,5kW za 1999 z
    montazem)

    AA

  • 15. Data: 2010-07-11 21:51:09
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > Dodam, że chcemy go wykorzystywać w celu obniżenia temperatury pokoju
    > dziecka (8-mies niemowlak) z oknami balkonowymi od wschodu. Panuje
    > prawdziwy ukrop...

    zamien sie z dzieckiem na pokoje, w Afryce jakos klim nie ma i dzieci zyja :)

  • 16. Data: 2010-07-11 23:06:54
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-11 22:43, AA pisze:
    > Niestety montaz mocno podnosi cene. Min. 1000pln z uwagi na czynnik
    > chlodniczy i proces napelniania.
    A co w tym procesie takiego magicznego? Samochodowe klimatyzacje
    "nabijasz" (całkowite odpompowanie czynnika, oleju, sprawdzenie
    szczelności, nabicie odpowiedniej ilości oleju, czynnika, barwnika UV do
    kontroli szczelnośći) za 100-150zł.

    > Widzialem wprawdzie klimy "nabite" czynnikiem i do samodzielnego montazu
    > - ale nie wiem, co to warte.
    To może inaczej - powiedz które obecnie dostępne w handlu nie są
    "nabite" czynnikiem? Bo wg. mojej wiedzy chyba wszystkie, mają olej,
    czynnik - i jeśli umiejętnie montujesz i nie spuścisz wszystkiego, i nie
    dajesz 50m przewodów, to niczego nabijać nie trzeba.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 17. Data: 2010-07-11 23:39:18
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Negatyw pisze:
    > Witam
    > Jestem zainteresowany zakupem klimatyzatora (najlepiej przenośnego).
    > Większość takich produktów wymaga "rury za okno". Jest to dość uciążliwe w
    > warunkach domowych (blok).
    > Myślimy o czymś z wykorzystaniem wody i ewentualnie lodu:
    >
    > Dodam, że chcemy go wykorzystywać w celu obniżenia temperatury pokoju
    > dziecka (8-mies niemowlak) z oknami balkonowymi od wschodu. Panuje
    > prawdziwy ukrop...
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów używa czegoś podobnego?
    > Proszę o opinie.

    Ja szukałem do schłodzenia pomieszczenia z kilkoma serwerami, wszelkie
    przenośne z rurą bardziej dogrzewały pomieszczenie niż chłodziły - może
    naprawdę porządna izolacja rury wylotowej by coś dała, ale tak naprawdę,
    to kicha te sprzęty. Kupiłem do firmy
    http://allegro.pl/item1095976570_elta_klimatyzator_p
    rzenosny_z_modulem_zew_gw_24.html
    I działa, spełnia swoje zadanie. Ustawiona na max hałasuje, ale akurat
    to nie przeszkadza.

  • 18. Data: 2010-07-11 23:48:50
    Od: "Marcin" <m...@s...pl>

    Użytkownik "AA" napisał w wiadomości

    > Widzialem wprawdzie klimy "nabite" czynnikiem i do samodzielnego montazu -
    > ale nie wiem, co to warte. Z pewnoscia trzeba powiesic urzadzenie, zrobic
    > przewierty na rurki, ulozyc je.

    Zamontowałem taką moim rodzicom.Połączenie jednostek za pomocą
    szybkozłączki.Montaż banalnie prosty działa już 3 lata i jedyne co robione
    to czyszczona regularnie.

  • 19. Data: 2010-07-12 03:03:07
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Split to klimatyzacja, która ma parownik w chałupie a skraplacz na zewnątrz.
    Sprężarka jest na zewnątrz, a więc i hałas też na zewnątrz.
    Co do ceny to chyba ten "jeden" przesadził. Jakież to akcesoria?
    U mnie montowali 5 jednostek typu inverter (płynna regulacja obrotów
    sprężarki, grzanie/chłodzenie) i za montaż razem z tymi nieszczęsnymi
    "akcesoriami", rurkami i kablami oraz otuliną, izolacją i co tam jeszcze
    wyszło mi po 500 zł od sztuki razem z gwarancją na dodatkowy rok i
    "darmowym" przeglądem. Ceny brutto z VAT.
    Jacek

  • 20. Data: 2010-07-12 05:58:00
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > by powiesić ci skrzynkę na zewnątrz...

    Może to zrobić z poziomu tarasu. Dojście ma super.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com