  • 1. Data: 2010-07-10 18:02:54
    Temat: Re: pralka wywala różnicówkę
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    Maxi wrote:

    > Witam! Proszę o radę, pralka wywala mi różnicówkę, ale nie zawsze. Pralka
    > Zanussi (10 lat) ale spoko. W czerwcu zastrajkowała i 1 dzień nie dało się
    > jej załączyć i teraz znowu... Stoi w łazience, wilgoć w normie, bz. Co
    > może być przyczyną? To dziwne, ale w czerwcu poszła mi nawet z innego
    > gnazdka, a teraz w ogóle nie chce. Znacie takie numery? Co trzeba
    > sprawdzić? Rozbierać pralkę czy gniazdka? :) ;) Pozdrowionka!
    Wezwać elektryka z uprawnieniami. odłączając kolejne odbiorniki energii
    elektrycznej w pralce ustali który element ma przebicie na obudowę pralki.
    Potem fachowiec od pralki wymieni wadliwy element. Jak nie masz uprawnień
    nie baw się w elektryka.
    dziadek2

  • 3. Data: 2010-07-10 18:56:57
    Od: Jo'Asia <j...@h...pl>

    Maxi wystukał:

> [...]
    > teraz w ogóle nie chce. Znacie takie numery? Co trzeba sprawdzić? Rozbierać
    > pralkę czy gniazdka? :) ;) Pozdrowionka!

    U nas przy nieco podobnych objawach (wyskakuje bezpiecznik, włączamy,
    wszszystko działa, ale zawsze jak działa pralka) okazało się że w środku
    jeden z kabli nie został "złapany" w opaskę i wisiał luźno dotykając lekko
    do bębna. W końcu izolacja się na nim przetarła i *czasami* zwierał,
    zazwyczaj przy wirowaniu. Zaizolowanie i podpięcie do reszty pomogło.

    Jo'Asia

    --
    __.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
    --<()> -< joasia @ hell . pl >-------------< http://bujold.sf-f.pl/ >-

  • 4. Data: 2010-07-10 19:16:26
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    Ja rozumiewm, że to sprawa elektryka...
    Ale jednak przymierzam się do osobistej wizyty w pralce :) i detekcji, stąd
    takie pytanie.
    dziadek2 -nie martw się, na pewno krzywdy sobie nie zrobię, dzięki Jo'Asia
    za przykład problemu, pewnie przytarcie lub poluzowanie kabli, zobaczymy.
    Pozdrowionka!

  • 5. Data: 2010-07-10 19:24:10
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Maxi" <M...@o...p> wrote in message
> [...]
    > za przykład problemu, pewnie przytarcie lub poluzowanie kabli, zobaczymy.

    A może przebicie izolacji w silniku...

  • 6. Data: 2010-07-10 22:05:55
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Witam! Proszę o radę, pralka wywala mi różnicówkę, ale nie zawsze.

    a kiedy wywala ?
    przy włączeniu pralki czy po dłuższej chwili - np przy grzaniu ?
    jak przy grzaniu to na 99% skończyła się grzałka (jakieś 30 zł)
    jak przy włączaniu to przyjrzyj się przewodom

  • 7. Data: 2010-07-11 06:12:11
    Od: "Dorota Sosnowska" <dorota.sosnowska@won_wezyr.pl>

    Użytkownik "Maxi" <M...@o...p> napisał w wiadomości
> [...]
    > gnazdka, a teraz w ogóle nie chce. Znacie takie numery? Co trzeba
    > sprawdzić? Rozbierać pralkę czy gniazdka? :) ;) Pozdrowionka!

    U nas takie objawy występowały przy uszkodzonej grzałce. Po wymianie grzałki
    probemu nie ma ;-)

    Dorota

  • 8. Data: 2010-07-11 09:41:31
    Od: "Maxi" <M...@o...p>

    Dzięki wszystkim za sugestie!
    Ostatnio znowu hula, więc temat się nieznacznie oddalił, ale wkrótce będzie
    rozbierańko ;)

  • 9. Data: 2010-07-11 10:38:49
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Maxi" <M...@o...p> wrote in message
    > Dzięki wszystkim za sugestie!
    > Ostatnio znowu hula, więc temat się nieznacznie oddalił, ale wkrótce
    > będzie rozbierańko ;)

    Może być uszkodzona grzałka blisko jednego końca - w zależności od tego czy
    uszkodzenie będzie bliżej "fazy" - wyrzuca lub bliżej "zera" - nie
    wyrzuca...

  • 10. Data: 2010-07-11 17:45:35
    Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm>

    W dniu 2010-07-11 12:38, Panslavista pisze:
    > "Maxi"<M...@o...p> wrote in message

    > Może być uszkodzona grzałka blisko jednego końca - w zależności od tego czy
    > uszkodzenie będzie bliżej "fazy" - wyrzuca lub bliżej "zera" - nie
    > wyrzuca...

    Możesz rozwinąć swą teorię?

    SALAMON