  • 91. Data: 2013-09-11 21:25:54
    Temat: Re: Kociol gazowy + PC
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-11 10:08, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Zwykła instalacja: grzejniki + kocioł kondensacyjny:
    > - w okresach przejściowych powrót ma znacznie poniżej 50C
    > - w największe mrozy powrót ma ponad 50C
    >
    > Takich instalacji jest wiele. Ludzie przy okazji remontu wymieniali
    > kocioł na kondensacyjny, ale nie zmieniali grzejników na większe. W
    > okresach przejściowych mają zyski z kondensacji a w największe mrozy nie.

    Na poparcie nawet najglupszej tezy swiata znajdzie sie jakis przyklad.
    Kto dzis "pedzi" grzejniki woda o temp. 80C? Nie rozmawiamy tu o muzeum
    techniki.

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2013-09-12 09:26:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Na poparcie nawet najglupszej tezy swiata znajdzie sie jakis przyklad. Kto
    > dzis "pedzi" grzejniki woda o temp. 80C? Nie rozmawiamy tu o muzeum
    > techniki.

    A Ty jak zwykle ze skrajności w skrajność. Dlaczego od razu 80C? wystarczy
    60C aby nie było kondensacji.

    Nie każdy chce przewymiarowywać grzejniki nawet w nowych instalacjach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 93. Data: 2013-09-12 11:31:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-12 09:26, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > A Ty jak zwykle ze skrajności w skrajność. Dlaczego od razu 80C?
    > wystarczy 60C aby nie było kondensacji.

    Ja w skrajnosc? Zeby temp. powrotu przekroczyla 50C to pomysl jaka musi
    byc temp. zasilania?

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2013-09-12 12:34:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ja w skrajnosc? Zeby temp. powrotu przekroczyla 50C to pomysl jaka musi
    > byc temp. zasilania?

    To zależy od instalacji (moc grzejników, moc pompy) jak i od strat budynku,
    ale pewnie będzie to 60-65 stopni C.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 95. Data: 2013-09-12 12:38:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Ja w skrajnosc? Zeby temp. powrotu przekroczyla 50C to pomysl jaka musi
    > byc temp. zasilania?

    Co ciekawe mowimy o dogrzaniu powrotu spalinami, a w kondensacyjnym spalinom
    daleko do 50.

    Ergi kombinuje jak kon pod gorke, zobaczyl program w telewizorni, uwierzyl,
    i bedzie sie tej wiary trzymal. Jak to wyznawcy maja

  • 96. Data: 2013-09-12 12:55:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-12 12:34, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > To zależy od instalacji (moc grzejników, moc pompy) jak i od strat
    > budynku, ale pewnie będzie to 60-65 stopni C.

    O 60C to Ty pisales dla powrotu i braku kondensacji. Stad moje 80C, a
    nie skrajny przypadek. Jak widac nie pomylilem sie, bo przy 50 kociol
    kondesuje, a 65C na grzejniki to chyba jednak nie dzisiejsze czasy, w
    kazdym razie nie przez okres jakim warto sie przejmowac.

    Pozdro.. TK

  • 97. Data: 2013-09-12 13:27:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Co ciekawe mowimy o dogrzaniu powrotu spalinami, a w kondensacyjnym
    > spalinom daleko do 50.

    > Ergi kombinuje jak kon pod gorke, zobaczyl program w telewizorni,
    > uwierzyl,

    To nie ja wymyśliłem aby podgrzewać powrót spalinami.
    Ja pisałem o skierowaniu powrotu do PC - bo takie rozwiązanie było pokazane
    w tym programie.

    > i bedzie sie tej wiary trzymal. Jak to wyznawcy maja

    Tylko wyznawca myśli że wszyscy dookoła są wyznawcami :-(
    Ja w nic nie uwierzyłem - pytałem o to czy ktoś się z tym spotkał i o
    formalności bo mnie temat zaciekawił czysto _teoretycznie_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 98. Data: 2013-09-12 17:32:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To nie ja wymyśliłem aby podgrzewać powrót spalinami.

    Wlasnie o tym mowa, ze podwazyles sens sugerujac zbyt duze podgrzeanie, to
    tym mowa w tej czesci galezi watka. Trzymaj kupe.

    > Tylko wyznawca myśli że wszyscy dookoła są wyznawcami :-(
    > Ja w nic nie uwierzyłem - pytałem o to czy ktoś się z tym spotkał i o
    > formalności bo mnie temat zaciekawił czysto _teoretycznie_.

    I (prawie) wszyscy teoretycznie Ci podpowiadaja ze to jest o kant dupy.

  • 99. Data: 2013-09-12 18:35:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wlasnie o tym mowa, ze podwazyles sens sugerujac zbyt duze podgrzeanie, to
    > tym mowa w tej czesci galezi watka. Trzymaj kupe.

    Podałem przykład kiedy to przegrzanie wystąpi.

> [...]
    > formalności bo mnie temat zaciekawił czysto _teoretycznie_.

    > I (prawie) wszyscy teoretycznie Ci podpowiadaja ze to jest o kant dupy.

    Całkiem możliwe, ale to w żaden sposób nie sprawia, że włożenie wymiennika
    do komina jest lepsze - bo w ten sposób można odzyskać jeszcze mniej energii
    ze spalin, a dodatkowo można pogorszyć kondensację.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 100. Data: 2013-09-13 09:14:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Podałem przykład kiedy to przegrzanie wystąpi.

    Kociol dostarczajacy spaliny o mniejszej temteraturze niz 50, nie podgrzeje
    tymi powrotu powyzej 50 stopni.
    Udajesz czy naprawde jestes przekonany, ze to co piszesz trzyma kupe?