  • 111. Data: 2013-09-24 09:49:39
    Temat: Re: Kocioł olejowy.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 09:39:38 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Zawsze mozesz wszystko onlajnowo robic, pokazujac to na stronce,
    > biegajac z GoPro na glowie. Jest tylko taka roznica, ze ja akurat nie.
    > Dlaczego? Bo nie jestem wlasnoscia ani policji, ani rzadu, anie koncernu
    > IT, ale tego jak widza nie pojmiesz.

    Ale jak by Ci corke zgwalcili to bys wolal zeby sprawce namierzyli w 2h, niz
    nigdy. Nie ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 112. Data: 2013-09-24 09:56:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-24 09:49, Adam pisze:

    > Ale jak by Ci corke zgwalcili to bys wolal zeby sprawce namierzyli w 2h, niz
    > nigdy. Nie ? :)

    I czego to dowodzi? Moze tego, ze wszyscy powinnismy miec wszczepiony
    implant GPS. Wez badz powazny. W imie wolnosci ograniczmy wolnosc tak?

    Pozdro.. TK

  • 113. Data: 2013-09-24 13:03:03
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Maniek4" <r...@s...won> wrote in message
    >W dniu 2013-09-24 08:48, Adam pisze:

    > Niepojete jak latwo wychodzi Ci dzielenie sie swoimi danymi. Jak to sobie
    > super relatywizujesz. Doprawdy jestem w lekkim szoku.

    Ogólnie mówi się, że 90% społeczeństwa to idioci :-)

  • 114. Data: 2013-09-24 13:43:42
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    > I czego to dowodzi? Moze tego, ze wszyscy powinnismy miec wszczepiony
    > implant GPS. Wez badz powazny. W imie wolnosci ograniczmy wolnosc tak?

    Młodzi ludzie, tak do 25 lat mają tendencję do fotografowania się i
    nagrywania głosu w inkryminujących sytuacjach. Takie zdjęcia gdy wpadną w
    ręce wymiaru sprawiedliwości będą ich gwoździem do trumny na całe życie. To
    my rodzice jesteśmy odpowiedzialni za dzieci żeby przez młodzieńczą głupotę
    nie zostawili w sieci i we własnych urządzeniach dowodów winy przeciw sobie.
    Statystyki Policji mówią, że 10% nastolatków w Polsce ma w dyskotece co
    najmniej paieros z niedozwoloną substancją lub jakieś proszki, tabletki. Oni
    są jeszcze głupi. Tylko ułamek procenta zostanie narkomanami czy
    przestępcami. Czy to znaczy, że mamy 10% dzieci z ogółu populacji Polski
    zamykać w poprawczakach?
    Oni się fotografują, kręcą filmy i przed wyciekiem inkryminujących danych
    musimy je chronić. Ta młodzieńcza głupota może popsuć im życie dzięki
    obecnej technice.
    Ale to jest tylko czubek góry lodowej.

  • 115. Data: 2013-09-24 13:52:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 09:56:19 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > I czego to dowodzi? Moze tego, ze wszyscy powinnismy miec wszczepiony
    > implant GPS. Wez badz powazny. W imie wolnosci ograniczmy wolnosc tak?

    Nikt nie kaze Ci korzystac z googla. Nikt nie kaze Ci korzystac z allegro.
    Nikt nie kaze Ci korzystac z Internetu. Mojej wolnosci nikt nie ogranicza
    trzymajac dane stron, na ktore wchodzilem, czy moich zakladek "ulubione",
    szczegolnie kiedy sie na to godze akceptujac regulamin korzystania z
    uslug googla :)

    Internet nie jest wolnoscia - to jest komercyjna siec - zarabiaja na niej
    wszyscy - od dostawcow internetu, przez providerow, do samych uzytkownikow.
    Chcesz byc wolny - nie korzystaj z komercyjnej sieci ktora jest stworzona
    zeby z niej czerpac korzysci :)

    Nie chcesz zeby Ci przychodzily maile? Nie rejestruj sie na glupich portalach
    lub dbaj o odpowiednie ustawienia newsletterow. Dlaczego do mnie nie dochodza
    zadne maile spamowe z allegro czy google? Dlaczego wiazesz je z cookiesami?

    W ogole cos tak sie nagle na cookiesy oburzyl - one sa od prawie samego
    poczatku Internetu i pierwszych przegladarek uzywane. Co takiego
    w nich zlego - one same z siebie nic nie wyciagaja. Trzymaja tylko dane ktore
    tworca danej strony w niej umiesci. Nie chcesz - nie wchodz na strone lub
    zablokuj sobie cookiesy w przegladarce. Ale nie placz ze nie bedziesz mogl
    korzystac z danej strony przez to bo bez cookiesow nie da sie sensownie
    trzymac danych sesji, jestes paranoikiem to musisz sie niestety obejsc bez
    wielu stron :)

    --
    Adam Sz.

  • 116. Data: 2013-09-24 14:46:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-24 13:52, Adam pisze:

> [...]
    > trzymac danych sesji, jestes paranoikiem to musisz sie niestety obejsc bez

    Niestety nic nie zrozumiales, na co zreszta nie liczylem. To ciekawe, ze
    czlowiek chcacy trzymac swoje dane dla siebie zostaje nazwany
    paranoikiem. Ty sobie trzymasz w chmurze moze nawet zdjecia nagiej zony
    jak kto lubi, ja nie. Z innych dyskusji wiemy, ze nie wiesz o istnieniu
    serwerow nie podlaczonych do sieci. Ja nie chce zeby ktos o mnie zbieral
    dane poza tymi, ktore sam chce udostepnic o ile oczywiscie nie
    spowoduje, ze rzad bedzie chcial to robic. Ale pisanie, ze nalezy to
    robic na wszelki wypadek jest naduzyciem. Byc moze byles tez
    zwolennikiem ACTA, a PRISM to jest to czego akurat oczekujemy. Rady, ze
    moge nie korzystac z internetu to tak samo jak to, ze moge nie placic
    podatkow, znaczy zbyt powazne nie sa.

    Pozdro.. TK

  • 117. Data: 2013-09-24 15:13:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 14:46:47 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Niestety nic nie zrozumiales, na co zreszta nie liczylem. To ciekawe, ze
    > czlowiek chcacy trzymac swoje dane dla siebie zostaje nazwany
    > paranoikiem.

    To trzymaj sobie - nikt nie zmusza Cie przeciez do korzystania z googla :)
    Wolnosc stracilbys jakby panstwo nakazalo kupowania i uzywania urzadzen
    z androidem i szpiegowskim softem. Poki co mozesz robic co chcesz i co uwazasz,
    gdzie tu ograniczanie wolnosci? ;) Co konkretnie ktos cos Tobie ograniczyl?

    > Ty sobie trzymasz w chmurze moze nawet zdjecia nagiej zony

    No wlasnie sek w tym ze nie trzymam - trzymam w sieci tylko malo wazne rzeczy
    dlatego nie widze sensu zeby obawiac sie tego, ze ktos je w jakis sposob
    przejmie.

    > jak kto lubi, ja nie. Z innych dyskusji wiemy, ze nie wiesz o istnieniu
    > serwerow nie podlaczonych do sieci. Ja nie chce zeby ktos o mnie zbieral
    > dane poza tymi, ktore sam chce udostepnic o ile oczywiscie nie

    Nie chcesz = nie umieszczaj tam ich. To jest proste jak drut. Google kradnie
    Twoje dane = nie korzystaj z Googla, nikt Cie do tego nie zmusza.

> [...]
    > zwolennikiem ACTA, a PRISM to jest to czego akurat oczekujemy. Rady, ze
    > moge nie korzystac z internetu to tak samo jak to, ze moge nie placic

    Ale dlaczego? Internet jest komercyjny. Tak samo mozesz przestac chodzic do
    sklepow w ktorych jest monitoring. Nie podoba Ci sie? Zbojkotuj i chadzaj
    do innego. Poki google, allegro i fejsbuk beda prywatnymi firmami moga
    sobie robic wszystko z Twoimi danymi - bo korzystajac z ich *prywatnej*
    uslugi wyraziles na to zgode.

    Ja tam w androidzie widze pelno opcji googlowych odnosnie np. udostepniania
    i przetwarzania moich danych - w kazdej chwili moge je wylaczyc i nikt ich
    przetwarzac nie bedzie. Ze wiekszosc ludzi te opcje pozostawia "by default"
    wlaczone to juz tylko i wylacznie ich sprawa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 118. Data: 2013-09-24 15:31:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-24 15:13, Adam pisze:

    > To trzymaj sobie - nikt nie zmusza Cie przeciez do korzystania z googla :)

    Napisalem wyzej o aplikacjach bankowych zbierajacych dane z ksiazki
    tel., czasy rozmow z nimi i pozycja geogragiczna, a Ty ciagle google.
    Przy okazji apek nie jest jakis tam, tylko udostepniany przez bank jako
    oprogramowanie do robienia bezpiecznych przelewow. Poszukaj w sieci.

> [...]
    > gdzie tu ograniczanie wolnosci? ;) Co konkretnie ktos cos Tobie ograniczyl?

    Wiesz na czym polega Twoje niezrozumienie? Na tym, ze prawie nie moge
    dzis nic kupic co nie zbieraloby o mnie danych. Ostatni przyklad win 8.
    Ciagle cos chce.

    > No wlasnie sek w tym ze nie trzymam - trzymam w sieci tylko malo wazne rzeczy
    > dlatego nie widze sensu zeby obawiac sie tego, ze ktos je w jakis sposob
    > przejmie.

    A niedawno pisales, ze dysku wirtualnego latwiej i lepiej korzysta sie
    niz z fizycznego. No i inwestowanie w pamieci fizyczne jest bez sensu,
    bo w chmurze to i smartfonem mozna.

    > Nie chcesz = nie umieszczaj tam ich. To jest proste jak drut. Google kradnie
    > Twoje dane = nie korzystaj z Googla, nikt Cie do tego nie zmusza.

    Jaka to roznica czy google, czy allegro? Po prostu przestaje miec wybor
    i tyle.

> [...]
    > do innego. Poki google, allegro i fejsbuk beda prywatnymi firmami moga
    > sobie robic wszystko z Twoimi danymi - bo korzystajac z ich *prywatnej*

    Moge tez sprzadac samochod, dom i wyprowadzic sie do lasu. Badz powazny.

    Pozdro.. TK

  • 119. Data: 2013-09-24 15:43:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 Sep 2013 15:31:34 +0200 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

> [...]
    > Przy okazji apek nie jest jakis tam, tylko udostepniany przez bank jako
    > oprogramowanie do robienia bezpiecznych przelewow. Poszukaj w sieci.

    instalując appkę zgadzasz się na podane warunki i na uprawnienia
    aplikacji. Jak Ci się nie podobają nie instaluj. A jak klikasz OK na
    wszystko co się pojawi to już Twój problem

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 120. Data: 2013-09-24 16:23:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Sep 2013 15:31:34 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Napisalem wyzej o aplikacjach bankowych zbierajacych dane z ksiazki

    A widziales te aplikacje? Ktokolwiek je widzial?

    Bo ja czytalem, ze Ksiezycowi Nazisci szykuja sie do kolejnego Blitzkriegu.
    Ale dowodow nie mam.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał