  • 41. Data: 2013-09-13 16:02:56
    Temat: Re: Kocioł olejowy.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 września 2013 14:11:31 UTC+2 użytkownik Piotr P. napisał:

    > Kominek, wklad jest THERMIDOR 15kW - (ciepło jak w bani).
    > Kominek nie jest spiety z piecem. Od kominka rozprowadzenie grawitacyjne
    > ciepłego powietrza.

    Czyli mozna powiedziec ze grzejesz glownie kominkiem z rozprowadzeniem
    powietrza po domu, w nocy (jak w kominku przygasa) dogrzewasz piecem olejowym.
    A kiedy uruchamia sie ten piec - jest jakas automatyka ktora tym steruje?

    A jak grzejesz baniak CWU? Pradem czy tym olejakiem?

    > Nie ma podłogowki, wszedzie jest kaloryfer.
    > Woda jest sterowana za pomoca pieca, tam sa wszelkie ustawienia.

    Czyli masz pewnie sterownik pokojowy, ktory uruchamia piec w momencie
    kiedy temperatura w pokojach spadnie ponizej jakiejstam okreslonej
    (w praktyce - kiedy kominek przygasnie) ? A oprocz tego ten olejak
    grzeje zasobnik CWU niezaleznie?

    A jakiej pojemnosci jest zasobnik CWU?

    > Drewno kupuje w cenie rozsądnej ~100 zl/mp

    Cena dobra, tylko ze ten kominek powietrzny polowe ciepla niestety wywala
    przez komin, trzeba policzyc ile Cie kosztuje kWh takiego grzania. Do wzoru
    brakuje jeszcze rodzaju drewna jakim palisz :)

    > 30 kW

    O mamuniu:) To sie nie dziwie ze sie na 2-3h zalacza tylko.
    Liczylem Ci ze realnie ~46kWh energii zgromadzisz w 1000l buforze - to jest
    odpowiednik ~1,5h grzania tym olejakiem (no moze 2h uwzgledniajac sprawnosc
    tego pieca).

    > Z pieca tylko CO grzejniki - dogrzewanie w nocy.
    > Do CWU jest osobny zasobnik.

    Na prad? Masz licznik II taryfowy?

    > Instalacja jest dośc uboga (j.w.), pochodzi z lat 90-tych ub. wieku,
    > instalacja z rur miedzianych.

    A jeszcze napisz czy wiesz jaka max temperatura idzie w grzejniki w czasie
    najwiekszych mrozow?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2013-09-13 16:42:50
    Od: "Piotr P." <p...@w...pll>

    In news:7d5c3d78-2673-4a65-8ccc-1778ca964433@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

> [...]
    > powietrza po domu, w nocy (jak w kominku przygasa) dogrzewasz piecem
    > olejowym. A kiedy uruchamia sie ten piec - jest jakas automatyka ktora

    Jest sterownik pokojowy o czym pisalem powyżej.

    > A jak grzejesz baniak CWU? Pradem czy tym olejakiem?

    Prądem,

> [...]
    > kiedy temperatura w pokojach spadnie ponizej jakiejstam okreslonej
    > (w praktyce - kiedy kominek przygasnie) ? A oprocz tego ten olejak

    Olejak nie grzeje CWU

    > A jakiej pojemnosci jest zasobnik CWU?

    100 litr

    > Cena dobra, tylko ze ten kominek powietrzny polowe ciepla niestety wywala
    > przez komin, trzeba policzyc ile Cie kosztuje kWh takiego grzania. Do
    > wzoru brakuje jeszcze rodzaju drewna jakim palisz :)

    Grabem, zawsze od 15 lat

> [...]
    > Liczylem Ci ze realnie ~46kWh energii zgromadzisz w 1000l buforze - to
    > jest odpowiednik ~1,5h grzania tym olejakiem (no moze 2h uwzgledniajac

    Piec załącza się na ~1 godzine, o czym pisałem powyżej.
    Natomiast przeważnie to jest około godziny 2-3 w nocy.

    > Na prad? Masz licznik II taryfowy?

    Tak, na prąd, mam taryfe o czym pisalem powyzej.

    > A jeszcze napisz czy wiesz jaka max temperatura idzie w grzejniki w czasie
    > najwiekszych mrozow?

    Tego nie wiem, temperature ustawiam na kotle i przwaznie jest to 60stopniC.
    Tak jak pisałem kocioł jest dość stary (dokladnie 20 lat) i dlatego chcę go
    wmienić na nowy bardziej funkcjonalny.

    Pzdr. Piotr

  • 43. Data: 2013-09-13 23:24:53
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > Tak jak pisałem kocioł jest dość stary (dokladnie 20 lat) i dlatego chcę go

    Weź uciekaj od tego oleju... i nie myśl nawet o nowym piecu na olej.

    A powiedz jeszcze jaką masz instalację grzewczą ?
    Zamkniętą czy otwarta ? 20 lat temu, to pewnie już zamknięta, ale
    warto dopytać, bo wspominałeś coś o grubych rurach...

    Tak jak Ci już tu koledzy radzili, najtańszą opcją może
    się okazać prąd w II taryfie + bufor.

    Ewentualnie, skoro i tak jesteś przyzwyczajony do kotłowania
    drewnem w kominku, to dużo więcej energii uzyskasz z tego drewna
    spalając je w normalnym kotle (piecu) do drewna.

    Czyli: wracasz po pracy, palisz w piecu dokładając co jakiś
    czas, ten grzeje na bieżąco dom, a nadwyżką mocy
    ogrzewa bufor. Idziesz spać, piec wygasa, a ciepłeko z
    bufora grzeje Ci dom w nocy i rano.

    Ale to pod warunkiem, że faktycznie masz ten grab dostępny
    tanio, masz go gdzie składować (suszyć) itd... Wówczas
    może to mieć sens.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 44. Data: 2013-09-14 07:22:48
    Od: "Piotr P." <p...@w...pll>

    In news:523382a2$0$1248$65785112@news.neostrada.pl,
    *Aleksander* <f...@f...fake> typed:

    > Weź uciekaj od tego oleju... i nie myśl nawet o nowym piecu na olej.
    >
    > A powiedz jeszcze jaką masz instalację grzewczą ?
    > Zamkniętą czy otwarta ? 20 lat temu, to pewnie już zamknięta, ale

    Instalacja zamknięta.

    > warto dopytać, bo wspominałeś coś o grubych rurach...

    Wręcz przeciwnie, pisalem, że sa miedziane - cienkie.

    > Tak jak Ci już tu koledzy radzili, najtańszą opcją może
    > się okazać prąd w II taryfie + bufor.

    Cos trzeba zmienić, pewnie na takie rozwiązanie.

    > Ewentualnie, skoro i tak jesteś przyzwyczajony do kotłowania
    > drewnem w kominku, to dużo więcej energii uzyskasz z tego drewna
    > spalając je w normalnym kotle (piecu) do drewna.

    Coś w tym stylu, tylko nie drewno.

    > Czyli: wracasz po pracy, palisz w piecu dokładając co jakiś
    > czas, ten grzeje na bieżąco dom, a nadwyżką mocy
    > ogrzewa bufor. Idziesz spać, piec wygasa, a ciepłeko z
    > bufora grzeje Ci dom w nocy i rano.

    Tu muszę cały dzień warować, aby dołożyć do pieca.
    Owszem swoja fukcje spelnia, ale ja wolę coś mało obsługowe.

    > Ale to pod warunkiem, że faktycznie masz ten grab dostępny
    > tanio, masz go gdzie składować (suszyć) itd... Wówczas
    > może to mieć sens.

    Drewno odpada, jeśli już to gaz, węgiel lub olej. Chociaż węgla unikam jak
    ognia.

    Pzdr. Piotr

  • 45. Data: 2013-09-14 11:47:46
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-09-14 07:22, Piotr P. pisze:

    > Tu muszę cały dzień warować, aby dołożyć do pieca.
    > Owszem swoja fukcje spelnia, ale ja wolę coś mało obsługowe.

    A co to za różnica, czy warujesz przy piecu, czy przy kominku?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 46. Data: 2013-09-14 14:28:18
    Od: "Piotr P." <p...@w...pll>

    In news:523430c3$0$1248$65785112@news.neostrada.pl,
    *wolim* <n...@p...tu> typed:

    > A co to za różnica, czy warujesz przy piecu, czy przy kominku?

    Ano jest różnica w paleniu w kominku, a w piecu.
    No nie, nie wpychaj mnie z deszczu pod rynnę.
    Wyraźnie artykułuje, że chodzi mi o coś co będzie funkcjonalne, a nie wracać
    do króla świeczka ;-)

    Pzdr. Piotr.

  • 47. Data: 2013-09-15 09:54:08
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 września 2013 20:04:00 UTC+2 użytkownik Piotr P. napisał:
> [...]

    Zawory termostatyczne na grzejnikach ktore tlumia przeplyw jak jest cieplo.

    > Zrozumiałem :-)
    >
    > Wrzuciłem w google "Bufor zasobnik ciepła" i poczytałem sobie coś niecoś,

    Na przyklad tutaj:
    http://domkopedia.pl/index.php/Bufor

    I jak to ludzie zrobili u siebie:
    http://domkopedia.pl/index.php/Bufory

    Podwatek zaczal sie od sugestii zeby olej zamienic na tanszy prad.

  • 48. Data: 2013-09-15 18:23:17
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 14.09.2013 o 14:28 Piotr P. <p...@w...pll> pisze:

> [...]
    > No nie, nie wpychaj mnie z deszczu pod rynnę.
    > Wyraźnie artykułuje, że chodzi mi o coś co będzie funkcjonalne, a nie
    No to masz trzy opcje, prąd - bufor lub pc i gaz. Najtaniej inwestycyjnie
    to będzie bufor i gaz, pc drożej, koszty użytkowania pewnie najtaniej pc
    ale to zależy ile pójdzie w taniej taryfie, potem gaz i bufor.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 49. Data: 2013-09-15 18:36:43
    Od: "Piotr P." <p...@w...pll>

    In news:op.w3gns3qun0u1o8@moj,
    *janusz_k* <J...@o...pl> typed:

    > No to masz trzy opcje, prąd - bufor lub pc i gaz. Najtaniej inwestycyjnie
    > to będzie bufor i gaz, pc drożej, koszty użytkowania pewnie najtaniej pc
    > ale to zależy ile pójdzie w taniej taryfie, potem gaz i bufor.

    Dzięki Wam za wszystkie sugestie.
    Po przestudiowaniu i wymianie zdań z fachowcami z tej branży, na 90% wybiorę
    gaz.

    Ps. Co to jest pc?

  • 50. Data: 2013-09-15 20:15:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 września 2013 18:23:17 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > No to masz trzy opcje, prąd - bufor lub pc i gaz. Najtaniej inwestycyjnie
    > to będzie bufor i gaz, pc drożej, koszty użytkowania pewnie najtaniej pc
    > ale to zależy ile pójdzie w taniej taryfie, potem gaz i bufor.

    PC raczej odpada - on ma kaloryfery :)
    Tez mysle ze najsensowniejszy bedzie gaz.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.