    From: "Piotr P." <p...@w...pll>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł olejowy.
    Date: Fri, 13 Sep 2013 16:42:50 +0200

    In news:7d5c3d78-2673-4a65-8ccc-1778ca964433@googlegrou
    ps.com,
    *Adam* <a...@g...com> typed:

    > Czyli mozna powiedziec ze grzejesz glownie kominkiem z rozprowadzeniem
    > powietrza po domu, w nocy (jak w kominku przygasa) dogrzewasz piecem
    > olejowym. A kiedy uruchamia sie ten piec - jest jakas automatyka ktora
    > tym steruje?

    Jest sterownik pokojowy o czym pisalem powyżej.

    > A jak grzejesz baniak CWU? Pradem czy tym olejakiem?

    Prądem,

    > Czyli masz pewnie sterownik pokojowy, ktory uruchamia piec w momencie
    > kiedy temperatura w pokojach spadnie ponizej jakiejstam okreslonej
    > (w praktyce - kiedy kominek przygasnie) ? A oprocz tego ten olejak
    > grzeje zasobnik CWU niezaleznie?

    Olejak nie grzeje CWU

    > A jakiej pojemnosci jest zasobnik CWU?

    100 litr

    > Cena dobra, tylko ze ten kominek powietrzny polowe ciepla niestety wywala
    > przez komin, trzeba policzyc ile Cie kosztuje kWh takiego grzania. Do
    > wzoru brakuje jeszcze rodzaju drewna jakim palisz :)

    Grabem, zawsze od 15 lat

    > O mamuniu:) To sie nie dziwie ze sie na 2-3h zalacza tylko.
    > Liczylem Ci ze realnie ~46kWh energii zgromadzisz w 1000l buforze - to
    > jest odpowiednik ~1,5h grzania tym olejakiem (no moze 2h uwzgledniajac
    > sprawnosc tego pieca).

    Piec załącza się na ~1 godzine, o czym pisałem powyżej.
    Natomiast przeważnie to jest około godziny 2-3 w nocy.

    > Na prad? Masz licznik II taryfowy?

    Tak, na prąd, mam taryfe o czym pisalem powyzej.

    > A jeszcze napisz czy wiesz jaka max temperatura idzie w grzejniki w czasie
    > najwiekszych mrozow?

    Tego nie wiem, temperature ustawiam na kotle i przwaznie jest to 60stopniC.
    Tak jak pisałem kocioł jest dość stary (dokladnie 20 lat) i dlatego chcę go
    wmienić na nowy bardziej funkcjonalny.

    Pzdr. Piotr