  • 1. Data: 2009-03-25 13:49:27
    Temat: Kominek raz jeszcze
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Wczesniej pytalem o czas do budowe kominka po zalaniu podlog a teraz mam
    inne pytanie: dolot powietrza do kominka mamm plastikowa rura
    kanalizacyjna. W zwiazku z tym ze w okolicy wkladu jest goraco to
    powinienem ta rure uciac przy podlodze i przedluzyc metalowa (czy inna
    niepalna) rura czy wystarczy ta plastikowa dobrze owinac welna nieplana?
    Jak to robiliscie?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-25 13:56:13
    Temat: Re: Kominek raz jeszcze
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > powinienem ta rure uciac przy podlodze i przedluzyc metalowa (czy inna
    > niepalna) rura czy wystarczy ta plastikowa dobrze owinac welna nieplana?

    Zależy czy masz wkład z bezpośrednim doprowadzeniem powietrza czy nie.
    Jeżeli wkład ma przyłącze powietrza do spalania to musisz podłączyć je
    zgodnie z zaleceniem producenta wkładu. Zazwyczaj rura spiro.

    Jeżeli nie podłączasz bezpośrednio do wkładu dolot możesz obciąć przy
    ziemi a w górę wypuścić przepustnice zamykaną na linkę. Ja tak mam u
    siebie.

    Inna kwestia, że pod wkładem temperatura wcale nie jest bardzo wysoka.
    Zakładam, że masz wlot powietrza konwekcyjnego pod wkład.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-03-25 14:13:06
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    > Zależy czy masz wkład z bezpośrednim doprowadzeniem powietrza czy nie.
    > Jeżeli wkład ma przyłącze powietrza do spalania to musisz podłączyć je
    > zgodnie z zaleceniem producenta wkładu. Zazwyczaj rura spiro.

    Tak - mam we wkladzie przylacze

> [...]
    >
    > Inna kwestia, że pod wkładem temperatura wcale nie jest bardzo wysoka.
    > Zakładam, że masz wlot powietrza konwekcyjnego pod wkład.

    Tak

    Czyli podsumawujac - nie bawic sie w owijanie tylko ciac przy podlodze?

    Piotr

  • 4. Data: 2009-03-25 14:54:09
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Piotr pisze:

    > Czyli podsumawujac - nie bawic sie w owijanie tylko ciac przy podlodze?

    Ja bym ciał jak najniżej i dał przyłączeniowe spiro.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...