  • 1. Data: 2017-12-29 21:40:46
    Temat: Kontrola sczelności instalacji CWU i podłogówki
    Od: uciu <a...@g...com>

    Cześć:-)

    już prawie skończyłem robić wode i podłogówke.

    W sumie woda to jedno popołudnie na ułożenie rurek pex16 (dałem po 3 - na wszelki
    wypadek gdyby potrzebna była cyrkulacja). W kotłowni sa 3 rozdzielacze. Jutro
    połączę, pozakładam trójniki na rurki ciepłe i pozaciskam. Troche szkoda mi ciąć
    rurek na ciepłą wode by wpinać trójnik no ale najwyżej cyrkulacje pozamykam na
    rozdzielaczu i w tych pętla woda będzie stała...

    Jak najlepiej teraz sprawdzić szczelność???? dodam, że nie mam jeszcze wody z
    wodociągu wiec nie dam rady napełnić.... Jedynie kompresor + jakaś złączka na 1/2 i
    podłączenie pod jakiś punkt. Ile nabić cisnienia? Ile może zejść i w jakim czasie?

    To samo tyczy podłogówki, choć jej całej jeszcze nie zrobiłem - ale wiedza na
    przyszłość cię przyda:-) Podłogówka na rurkach kan blue 18mm, 11 pętli. Pętle 75-87m
    czy jakoś tak :-) Do ilu mam nabić ciśnienia?

    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku :-)
    uciu

  • 2. Data: 2017-12-29 22:19:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 21:40:48 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > złączka na 1/2 i podłączenie pod jakiś punkt. Ile nabić cisnienia? Ile może
    > zejść i w jakim czasie?

    Nabiłbym do ~8 bar i zostawił na 24h. Próby ciśnieniowe robi się krótsze
    ale przecież masz czas :) Powietrze ma niższą gęstość i może spierniczyć
    szybciej niż gęstsza woda. Ale nie powinno zejść poniżej 6-7 bar.
    Jak będziesz miał nieszczelność to spadnie bardzo szybko dużo więcej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-12-30 05:59:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za to woda jest niescisliwa. Ubytek kilku kropel spowoduje bardo duzy spadek
    cisnienia. Skad pomysl ze jak napompuje do osmiu atmosfer i spadnie do siedmiu to
    jest ok. Jak jest szczelne to na powietrzu za rok ma byc tyle ile napompowal.
    Sprawdzanie instalacji wodnej powietrzem to marny pomysl, nke twierdze ze sie nie da.
    Da sie jak ma sie pojecie jak to zrobic. Wystarczy ze w instalacji beda zawory z
    glowicami ceramicznymi albo jakies polaczenia skrecane na pakuly i przy wodzie bedzie
    ok a przy powietrzu beda ubytki cisnienia.

  • 4. Data: 2017-12-30 07:09:51
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    uciu wrote:
> [...]
    > pętla woda będzie stała...
    >
    > Jak najlepiej teraz sprawdzić szczelność???? dodam, że nie mam

    http://www.e-instalacje.pl/a/proba-cisnieniowa-insta
    lacji-w-domu-10118.html

  • 5. Data: 2017-12-30 12:13:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 grudnia 2017 05:59:30 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    glowicami ceramicznymi albo jakies polaczenia skrecane na pakuly i przy wodzie bedzie
    ok a przy powietrzu beda ubytki cisnienia.

    Dlatego twierdzę, że jak spadnie do 6-7 bar to będzie OK, a jak spadnie do
    zera to będzie źle ;)

    Twierdzę to z praktyki - największą próbę ciśnieniową powietrzną robiłem
    na DZ o pojemności 1000l i kilkudziesięciu złączkach skręcanych na pakuły
    + kilkudziesięciu złączkach uszczelnianych uszczelką (skręcane złączki PE).

    Pewnie, że lepiej byłoby nabić wodą, odpowietrzyć i wtedy po tygodniu
    musi być tyle ile w momencie nabijania ale nie doczytałeś chyba, że
    uciu nie ma jeszcze wodociągu, za to ma kompresor. Więc po co kombinować
    z pompami wodnymi jak ma wszystko co trzeba żeby zrobić poprawnie
    test szczelności :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2017-12-30 12:55:52
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    Sprawdzanie instalacji wodnej powietrzem to marny pomysl, nke twierdze ze sie nie da.

    znajomek instalator mówił mi ze niezacisniete pexy potrafią przetrzymac próbę wodą, a
    powietrzem zawsze pokaże błąd (czyli zdrowo huknie).
    Cos o 6 atmosferach mówił chyba.

    b.

  • 7. Data: 2017-12-31 14:18:46
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, December 30, 2017 at 12:13:34 PM UTC+1, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > + kilkudziesięciu złączkach uszczelnianych uszczelką (skręcane złączki PE).

    Dosc odwaznie ;)

    Jesli strzeli napelnione woda to pikus, ale powietrzem ~8 bar?
    https://www.wykop.pl/link/1814844/skutek-gwaltownego
    -uwolnienia-8-atmosfer/

    Proby cisnieniowe buli np. nurkowych tez robi sie woda...

    WS

  • 8. Data: 2017-12-31 14:35:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 14:18:47 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > Dosc odwaznie ;)
    >
    > Jesli strzeli napelnione woda to pikus, ale powietrzem ~8 bar?

    A co tam ma strzelić? Instalacja 3 x tyle pewnie wytrzyma :)

    > https://www.wykop.pl/link/1814844/skutek-gwaltownego
    -uwolnienia-8-atmosfer/
    > Proby cisnieniowe buli np. nurkowych tez robi sie woda...

    Wpisałem "butla nurkowa" i wyskoczyło mi 300 bar. To jednak nie to samo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-12-31 14:37:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 14:18:47 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > Dosc odwaznie ;)

    Powiedz o tym wszystkim lakiernikom, wulkanizatorom i innym, którzy używają
    w swoich garażach i warsztatach instalacji pneumatycznych nabitych do
    jeszcze wyższych wartości ;) Chyba lekko przesadzasz z tym strachem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-12-31 16:03:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 grudnia 2017 14:18:47 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > Dosc odwaznie ;)
    >
    > Jesli strzeli napelnione woda to pikus, ale powietrzem ~8 bar?

    Opony w rowerze pompuje do 4,5 bar
    I żyje póki co