  • 31. Data: 2018-01-02 00:04:50
    Temat: Re: Kontrola sczelności instalacji CWU i podłogówki
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rozmowa jest o tym o czym nie masz zielonego pojecia i braki uzupelniasz poprzez
    opowiesci dziwnej tresci.

  • 32. Data: 2018-01-02 07:35:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Rozmowa jest o tym o czym nie masz zielonego pojecia i braki uzupelniasz poprzez
    opowiesci dziwnej tresci.

    Jak widać jesteś głupszy niż ustawa przewiduje.

    I jak tu cie traktować normalnie?

  • 33. Data: 2018-01-02 08:26:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 1, 2018 at 4:36:39 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    > Znowu nieprawde wypisujesz. Cisnienie proby w instalacjach hydraulicznych to 1,26
    obliczeniowego maksymalnego cisnienia pracy. Jak instalacja obliczona na 0,1 MPa to
    cisnienie proby 0,126MPa. I powyzej 0,126 nie moze wzrosnac bo zawor bezpieczenstwa
    ma miec taka przepustowosc zeby nie wzroslo.

    a jakas podstawa prawna? od reki znalazlem (nie wiem, czy te normy sa aktualne)

    http://www.instsani.pl/821/odbior-i-proby-szczelnosc

    ale z tabeli 1 wynika np. ze podlogowke testuje sie na min. 9 bar, co oznacza, ze
    test robi sie bez zaworow bezpieczenstwa...

    WS

  • 34. Data: 2018-01-02 12:41:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-02 o 08:26, WS pisze:
> [...]
    >
    > ale z tabeli 1 wynika np. ze podlogowke testuje sie na min. 9 bar, co oznacza, ze
    test robi sie bez zaworow bezpieczenstwa...

    Nie licz na to, że Kogutek jest cokolwiek w stanie zrozumieć, a jeszcze
    Ci się od niego oberwie.

  • 35. Data: 2018-01-02 15:10:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko znalazles czy jeszcze przeczytales? Jak nie przeczytales to czytaj tyle razy az
    znajdziesz odpowiedz na pytanie o zawor bezpieczenstwa. Sprawe badan szczelnosci
    reguluje ustawa o dozorze technicznym.

  • 36. Data: 2018-01-02 15:14:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znowu amerykanski smieciu sie przypierdlasz chociaz nie masz zadnego powodu. Wkurwic
    mnie nie mozesz bo byle kto nie moze mnie wkurwic. Zebys znowu sie nie odgrazal ze
    mnie gdzies podpierdolisz albo straszyl co to mi nie zrobisz.

  • 37. Data: 2018-01-02 15:37:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    odgrazal ze mnie gdzies podpierdolisz albo straszyl co to mi nie zrobisz.

    Jak to byle kto nie może? Amerykański śmieć (co by to nie znaczyło)
    doprowadził cię do szału.

    Odgrażał, podpierdolisz?

    Poza tym dlaczego amerykański śmieć? Co ja mam wspólnego z amerykanami?

    Kogutek tobie to już całkiem odjebało i rzeczywistość ci się myli z
    twoimi fantasmagoriami. Spróbuj jeszcze udać się do psychiatry. Może uda
    mu się choć trochę zahamować tę chorobę, albo daj se chłopie spokój z
    grupami typowo technicznymi, bo już nie ogarniasz i idź się produkować
    na grupach /science-fiction/  :)

  • 38. Data: 2018-01-02 15:38:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Tylko znalazles czy jeszcze przeczytales? Jak nie przeczytales to czytaj tyle razy
    az znajdziesz odpowiedz na pytanie o zawor bezpieczenstwa. Sprawe badan szczelnosci
    reguluje ustawa o dozorze technicznym.

     Kogutek pierdolisz od rzeczy.

    Najpierw dowiedz się o czym jest mowa w tym wątku i o co pytał autor
    tego wątku.

  • 39. Data: 2018-01-02 16:26:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, January 2, 2018 at 3:10:41 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:
    > Tylko znalazles czy jeszcze przeczytales? Jak nie przeczytales to czytaj tyle razy
    az znajdziesz odpowiedz na pytanie o zawor bezpieczenstwa.

    Przeczytalem i nie znalazlem bezposrednio ;) (nie chcialo mi sie tylko szukac, czy
    normy na ktoresie powoluja sa jeszcze aktualne, czy zostaly zastapione innymi...)

    "2.4 Należy od instalacji odłączyć naczynie wzbiorcze, zaślepić rurę wzbiorczą i inne
    rury zabezpieczające. Jeżeli instalacja jest zasilana z kotła z wbudowanym naczyniem
    wzbiorczym przeponowym, należy odłączyć kocioł od instalacji."

    wg powyzszego nalezy odlaczyc/zaslepic

    wg tabeli 1 punkt 1 (to w sumie nas interesuje w inst CO domowych) cisn. proby ma byc
    rowne max. cisnieniu roboczemu + 2 bary, nie mniej nic 4 bary ( 9 dla podlogowki),
    biorac pod uwage, ze zawor bezp. jest ustawiony na znacznie mniejsze cisnienie, to
    logicnym jest, ze trzeba go odlaczyc/zaslepic...

    >Sprawe badan szczelnosci reguluje ustawa o dozorze technicznym.

    Inst. CO w domkach jednorodzinnych dozor techniczny raczej nie dotyczy (chyba, ze
    ktos sobie wymysli cisnieniowy zbiornik >= 1000dm3...)

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających
    dozorowi technicznemu

    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20120001468

  • 40. Data: 2018-01-02 17:49:00
    Od: l...@g...com

    Z tymi 9 barami dla podłogówki trzeba uważać, jeszcze nie tak dawno powszechne były
    rury Pexowe na PN6.