  • 1. Data: 2009-07-29 19:41:21
    Temat: Korodujące pręty zbrojeniowe
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Mam strop żelbetowy.
    Dawno twemu, jakiś Przodownik Pracy Socjalistycznej nawtykał zbrojenia tuż tuż pod
    powierzchnią betonu.
    Teraz ten złom koroduje i pojawiły mi się odpryski tynku na suficie.
    Czy poza wyrzezaniem prętów nie ma innej metody,żeby to zlikwidować?
    Płyta GK nie bardzo wchodzi w grę, pomieszczenie i tak ma ledwo 2,5m wysokości:(

  • 2. Data: 2009-07-29 20:14:42
    Temat: Re: Korodujące pręty zbrojeniowe
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > Czy poza wyrzezaniem prętów nie ma innej metody,żeby to zlikwidować?
    > Płyta GK nie bardzo wchodzi w grę, pomieszczenie i tak ma ledwo 2,5m

    Ty chcesz te pręty wyciąć/wyrwać? Jak myślisz po co one tam są?
    Mi jak robili tynki maszynowe gipsowe to wszytkie elementy stalawe malowali
    jakąś farbą, to chyba była minia w sprayu czy coś podobnego, żeby włąsnie
    później te elementy nie korodowały.
    Może odkuj (ale tylko ten luźny tynk)zabezpiecz i zatynkuj.

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2009-07-29 20:17:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy poza wyrzezaniem prętów nie ma innej metody,żeby to zlikwidować?
    > Płyta GK nie bardzo wchodzi w grę, pomieszczenie i tak ma ledwo 2,5m

    Aby czasami nie była robiona gipsówka na tym suficie, która styka się z
    owymi prętami ?
    Jeżeli tak to trzeba usunąć gips z tych prętów, następnie pociągnąć wartwą
    zaprawy cementowej lub tynku cementowego, a dopiero później robić gipsówkę.
    Stal koroduje przy kontakcie z gipsem. Nie koroduje natomiast przy kontakcie
    z cementem.

  • 4. Data: 2009-07-29 20:21:28
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Aby czasami nie była robiona gipsówka na tym suficie, która styka się z
    > owymi prętami ?

    Nie. Zwykły tynk.
> [...]
    > gipsówkę.
    > Stal koroduje przy kontakcie z gipsem. Nie koroduje natomiast przy
    Pręty nie są grube- odkułem fragment - wygląda na strzemionowy,średnica 6 lub 8mm

  • 5. Data: 2009-07-29 20:26:35
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    normalnie robi to sie w ten sposób
    co luzne odkuc wypiaskowac na to powłoka antykorozyjna (np CERINOL MK) potem
    warstwa szczepna zh a dalej albo systemowa szpachlowka albo torkret od biedy
    rzucic tynk cem-wap

  • 6. Data: 2009-07-29 20:38:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rentier pisze:

> [...]
    > Czy poza wyrzezaniem prętów nie ma innej metody,żeby to zlikwidować?
    > Płyta GK nie bardzo wchodzi w grę, pomieszczenie i tak ma ledwo 2,5m

    A ile "zje" Ci płyta GK, hmm?

  • 7. Data: 2009-07-31 20:11:03
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Rentier wrote:

    > Nie. Zwykły tynk.
    > Pręty nie są grube- odkułem fragment - wygląda na strzemionowy,średnica
    > 6 lub 8mm
    Ale ich też nie możesz ruszyć, wyczyść je i zacementuj tak jak ci radzą.

    --
    -----
    Pozdr

  • 8. Data: 2009-08-01 12:23:44
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 29 Lip, 22:26, "lukasz" <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > warstwa szczepna zh a dalej albo systemowa szpachlowka albo torkret od biedy

    No ladnie opisane.
    "Wypiaskowac" to za malo powiedziane. Trzeba usunac rdze do "zywego "
    metalu...

    PS. A ten "torkret" to co to takiego ?