  • 1. Data: 2010-05-08 18:27:19
    Temat: Kosiarka - kolejny raz
    Od: mayky <m...@c...pl>

    Witam

    W zasadzie byłem zdecydowany na zakup traktorka
    bo do obkoszenia jest okolo 4500 m2 trawnika
    ale ze w tym sezonie jeszcze nie będzie na niego funduszy
    a założony jesienią trawnik trzeba było zacząć kosić
    właśnie dzisiaj "podjąłem rękawicę" PARTNERKĄ z silnikiem B&S
    bez napędu ( PS3 550cm) no po lektórze grupy przeznaczylem na ta
    powierzchnie całą sobotę i jakie było moje zdziwienie gdy po 3,5
    godzinie było po robocie !!!!!
    Skoro z tej powierzchni odpadnie jeszcze ileś metrów na skalniaki ,
    rabaty i jakieś oczko to dobierając odpowiednią kosiarkę
    samobieżną nie potrzeba mi traktorka....
    No i tu pytanie co ????
    Podpowiedzcie coś trwałego sprawdzonego z mocnym silnikiem ....
    Interesuje mnie tylko firmowy sprzęt czyli Husqvarna z silnikiem b&s,
    Honda ....

    z góry dzięki za podpowiedz

    Mayky

  • 2. Data: 2010-05-08 19:33:44
    Temat: Re: Kosiarka - kolejny raz
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    mayky wrote:
> [...]
    > Podpowiedzcie coś trwałego sprawdzonego z mocnym silnikiem ....
    > Interesuje mnie tylko firmowy sprzęt czyli Husqvarna z silnikiem b&s,
    No nie wiem jak to wykonales, mnie 2000 zajmuje 4h. Na 52BR B&S 6KM. Nie
    uzywam napedu... Rozumiem, ze mulczowales? Jesli sie dowiem, ze z
    koszem, to: powinienes wziac sie za to zawodowo :)

    --
    pzdr - Zyga

  • 3. Data: 2010-05-08 19:49:08
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > No nie wiem jak to wykonales, mnie 2000 zajmuje 4h. Na 52BR B&S 6KM. Nie
    > uzywam napedu... Rozumiem, ze mulczowales? Jesli sie dowiem, ze z
    > koszem, to: powinienes wziac sie za to zawodowo :)

    tak z koszem - jestem Pudzian ???:):):)
    to regularny prostokąt , ja spacerowałem , pełny kosz wywalałem do
    taczki a syn odwoził ........
    sprawdziłem właśnie exify z aparatu dokładnie 3.40 minut

    szperam po necie i znalazłem HONDA HRX 537C2 w róznych opcjach
    może to właśnie ????
    odpowiednikiem w Husqvarna co będzie ????

    pozdrawiam

    Mayky

  • 4. Data: 2010-05-08 22:38:02
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    mayky wrote:

    > tak z koszem - jestem Pudzian ???:):):)
    > to regularny prostokąt , ja spacerowałem , pełny kosz wywalałem do
    > taczki a syn odwoził ........
    > sprawdziłem właśnie exify z aparatu dokładnie 3.40 minut

    hm... obliczyłem, że licząc efektywną szerokość pasa koszenia za 50 cm
    zrobiłeś 8,8 kilometra przy szybkości prawie 3 km/godz.
    nie da rady, chyba że na tych 45 arach stoją jakieś zabudowania.

    moon

  • 5. Data: 2010-05-08 22:41:01
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "mayky" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > bo do obkoszenia jest okolo 4500 m2 trawnika
    > to regularny prostokąt
    Masz trawnik ~75m x 65m ?

    > , ja spacerowałem , pełny kosz wywalałem do taczki a syn odwoził ........
    > sprawdziłem właśnie exify z aparatu dokładnie 3.40 minut
    No to we 2-ch ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-05-09 05:50:26
    Od: mayky <m...@c...pl>

    W dniu 2010-05-09 00:41, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "mayky" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Masz trawnik ~75m x 65m ?

    czesc koszona jest mniej wiecej 85 x 53
    bo cała działka ma ponad 100 m dlugosci ale na pozostalej zostawilem
    łąkę kwiatową

    > No to we 2-ch ;-)

    tak we dwóch :):) ja i syn jak pisałem :)
    ale koledzy nie chodzi o to czy pół godziny dłużej czy krócej
    Mi chodzi o podpowiedź w jaka kosiarkę celować ???

    > Pzdr
    >
    > JKK

    pozdrawiam
    Mayky

  • 7. Data: 2010-05-09 05:52:43
    Od: mayky <m...@c...pl>

    W dniu 2010-05-09 00:38, Moon pisze:

    > hm... obliczyłem, że licząc efektywną szerokość pasa koszenia za 50 cm
    > zrobiłeś 8,8 kilometra przy szybkości prawie 3 km/godz.
    > nie da rady, chyba że na tych 45 arach stoją jakieś zabudowania.

    da rady da rady bo to wczoraj zrobiłem
    nie ma zabudowań jak piszę prosta jak stół
    pierwsze koszenie od czasu kiedy na jesieni
    obsiałem

    > moon

    pozdrawiam
    Mayky

  • 8. Data: 2010-05-09 06:36:51
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    mayky wrote:

    > ale koledzy nie chodzi o to czy pół godziny dłużej czy krócej
    > Mi chodzi o podpowiedź w jaka kosiarkę celować ???

    Zalezy od kasy. Jesli nie musisz malczowac (masz pomocnika) to jak
    najszersza Husqvarne. Jesli nie masz kasy - cos z tanszej polki np.
    Al-ko ale z dobrym silnikiem B&S lub Honda. Przy prawidlowej
    eksploatacji wiele lat spokoju.

    --
    pzdr - Zyga

  • 9. Data: 2010-05-09 06:45:57
    Od: mayky <m...@c...pl>

> [...]
    > najszersza Husqvarne. Jesli nie masz kasy - cos z tanszej polki np.
    > Al-ko ale z dobrym silnikiem B&S lub Honda. Przy prawidlowej
    kasa to ostatnie kryterium
    ważne żeby wydać dobrze ....

    Jak to jest bo gdzie nie zajrzę na sieci to wszyscy
    piszą ze jednak silniki B&S bo to 90% rynku , łatwość
    serwisu itd......
    No właśnie i teraz czy AL-KO z silnikiem B&S będzie
    o wiele gorsze niż kosiarka z takim samym silnikiem
    ale na podwoziu Husqvarny ????
    Gdzieś znowu ktoś pisze ze z pewnością B&S to super silniki
    ale Hondy są klasą dla siebie tylko wspomniane mniejsze nasycenie rynku
    i co za tym idzie "słabszy" serwis ......

    pozdrawiam
    Mayky

  • 10. Data: 2010-05-09 07:02:29
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Gdzieś znowu ktoś pisze ze z pewnością B&S to super silniki
    > ale Hondy są klasą dla siebie tylko wspomniane mniejsze nasycenie rynku i
    > co za tym idzie "słabszy" serwis ......

    Słabiej osiągalny pewnie.
    W ostatniej ofercie któregoś z marketów
    widziałem jakiegoś stosunkowo niedrogiego wynalazka z silnikiem Hondy.

    Jeżeli nadal nic tam nie będzie - to jak najszersza, z napędem.
    Po obsadzeniach napęd może jednak zacząć przeszkadzać.

    Pzdr

    JKK