  • 11. Data: 2010-05-09 07:23:46
    Temat: Re: Kosiarka - kolejny raz
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    J_K_K wrote:
    > Użytkownik "mayky" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli nadal nic tam nie będzie - to jak najszersza, z napędem.
    > Po obsadzeniach napęd może jednak zacząć przeszkadzać.

    Jak masz dzialke plaska - daruj sobie naped. Oczywiscie, ze kosiarki
    Husq. są lepsze, natomiast kwestią dyskusyjna jest, czy na tyle, na ile
    są droższe. Jakbym mial nadpłynnośc kupiłbym sobie od razu mulczująca
    Husq. za 4k zł. Ale naprawdę spełniac bedzie swoją rolę również Al-ko za
    1300,-. A czy wybierzesz Honde czy B&S to sprawa drugorządna. Te silniki
    się nie psują.

    --
    pzdr - Zyga

  • 12. Data: 2010-05-09 07:34:07
    Od: mayky <m...@c...pl>

    z pewnościa powstaną jakieś rabaty mysle ze z tych 4.500 odpadnie z 1500
    właśnie na dom , rabaty itd ale 3000 zostanie trawnika i myślę że w
    miarę regularnej formie.

    > Jak masz dzialke plaska - daruj sobie naped.
    wiesz co , wczoraj jechałem tym partnerem bez napędu
    i powiem że przy koncu już czułem to w rękach .
    Ona wazy cos kolo 30 kg , ja potrzebuje mocniejsza i
    tam wagi oscylują juz w okolicach 45 kg

    Jak to jest
    Czy napęd da się np wyłączyć ????
    Albo czy tam jest cos a-la wsteczny bieg ????

> [...]
    > Husq. za 4k zł. Ale naprawdę spełniac bedzie swoją rolę również Al-ko za
    > 1300,-. A czy wybierzesz Honde czy B&S to sprawa drugorządna. Te silniki
    a co z podwoziami ???
    są stalowe , sa AL i honda ( która przyznam najbardziej mi się "podoba")
    ma z jakiegoś tworzywa

    dzieki za podpowiedzi

    Mayky

  • 13. Data: 2010-05-09 14:03:32
    Od: Jan <n...@v...pl>

    W dniu 2010-05-09 09:34, mayky pisze:
    > Jak to jest
    > Czy napęd da się np wyłączyć ????
    > Albo czy tam jest cos a-la wsteczny bieg ????
    Ja bym kupił 6,5KM Partnera/McCullocha. To są kosiarki robione w USA.
    Proste jak dla... (...nie jestem rasistą....) Ja pracuję taką na ok.
    2500m2, traktuję ją skandalicznie i (w związku z tym) nie odmawia mi
    nigdy... 4 lata. Te kosiarki maja duże tylne koła - łatwiej nimi
    manewrować. Oczywiście jako opcję ma bio-clip (rozdrabnianie - na dźwięk
    "mulczowania" dostaję torsji... Toż to germanizm najgorszego gatunku.
    Jak waserwaga, szrank itp).Jeśli chodzi o silniki, to B&S ma najlepiej
    rozwinięty serwis/dostępność części. Legenda Hondy... no, cóż...
    legenda. Przecież silniki H nie są produkowane w Japonii (chyba Turcja
    ?). Każdy silnik może ulec uszkodzeniu. Polityka reklamacyjna H jest
    bardzo restrykcyjna... H podobnie jak Kawasaki jest nieco cichsza. Ale w
    naprawach droższa. Z drugiej strony, B&S też ma fabrykę w Chinach... :)
    Wstecznego biegu nie spotkałem nigdy. Napęd jest włączany, w związku z
    tym możesz pracować nie włączając go.
    Zwróć uwagę, czy napęd jest na przednią oś, czy na tylną. Trochę kwestia
    gustu, ale ja zdecydowanie preferuję przedni. Możesz go chwilowo
    "wyłączyć" lub zmniejszyć szybkość, unosząc przednie koła. Przy tylnym
    biegasz cały czas.
    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 14. Data: 2010-05-09 14:53:54
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Jan wrote:

    MF 70 to traktorek z dwoma biegami do przodu i jednym wstecznym osobne
    sprzegło do wałka mocy, który zasilał dwa typy kosiarek - podstawowa
    listwowa palcowa szerości koszenia około 120 cm i rotacyjna z jednym nożem,
    mulczer o szerokości koszenia ponad 50 cm. Do tego jeszcze mozna podłączyc
    wózek operatora, aby nie biegać. Hamulec na traktorku, sprzeęgło cierne
    nieautomatyczne, na wózku drugi hamulec. Sa nowe kosiarki do tego
    urządzenia.
    http://www.kosiarki.info/kosiarka-ags-mf70.html

    Podobno nie jest w ofercie. Produkowała je grupa AGS z Czech.
    Inne można kupić w Hortmaszu np. ADELA:
    http://www.sklep.hortmasz.com.pl/go/_info/?id=257
    Tutaj system Terera - Vari:
    http://www.sklep.hortmasz.com.pl/go/_category/index.
    php?idc=id_37&page=2

    Oczywiscie te na trudny lub duży teren, Traktorki mają znqaczną przewagę nad
    samymi kosiarkami z napędem, gdyz można agregowac różne inne maszyny
    przydatne w ogrodzie i sadzie przydomowym.

  • 15. Data: 2010-05-10 07:05:33
    Od: "misio" <a...@o...com>

    > Witam
    >
    > W zasadzie byłem zdecydowany na zakup traktorka
    > bo do obkoszenia jest okolo 4500 m2 trawnika
    > ale ze w tym sezonie jeszcze nie będzie na niego funduszy
    > a założony jesienią trawnik trzeba było zacząć kosić
    > właśnie dzisiaj "podjąłem rękawicę" PARTNERKĄ z silnikiem B&S

    Wpadła mi w oko tabelka kosiarek z silnikami B&S i wynika z niej że
    traktorki sa zalecane już od powieżchni cietego trawnika 1500 m2.
    Przy powierzchniach 1000 - 1500 m2 sa zalecane kosiarki z napędem
    profesionalne. o mocy 8,5 KM
    Przy powierzchniach 600 - 1000 m2 kosiarki z napedem (choć nieprofesjonalne)
    o mocy 6,5 KM
    Moim zdaniem jak sie kupi mniejszą kosiarkę niz wynika z tych zalecen to
    trzeba starac się robic przerwy w koszeniu, niedopuszczac do przerostu trawy
    (kosic regularnie), zadbać o to by powierzchnia trawnika była płaska,
    pozioma.