  • 1. Data: 2010-05-08 10:15:39
    Temat: Truskawki wiszące z Tesco.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Wczoraj się skusiłam i kupiłam dwie doniczki ww. - no i się nacięłam, bo
    nie doczytałam w sklepie, lecz dopiero w domu (małym drukiem), że są "nie
    do spożycia". Zastanawia mnie, dlaczego tak - i wychodzi mi, że truskawka
    to truskawka, powinna być jadalna i jeśli nie wolno jej spożywać, to
    ewidentnie z powodu zastosowanych środków nawozowych w podlożu oraz
    niewątpliwego oprysku przeciw pleśni (na zawiązane już owoce), bo cóż
    innego?

    Ale jeśli je rozmnożę i wyhoduję w innym podlożu i z zachowaniem środków
    ostrożności w pielęgnacji chemią, to powinny byc ok jako wisząca atrakcja
    spożywczo-dekoracyjna na tarasie w następnych sezonach... Jak myślicie?

  • 2. Data: 2010-05-08 12:45:46
    Temat: Re: Truskawki wiszące z Tesco.
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > ostrożności w pielęgnacji chemią, to powinny byc ok jako wisząca atrakcja
    > spożywczo-dekoracyjna na tarasie w następnych sezonach... Jak myślicie?

    Na Allegro sprzedają truskawki wiszące, owocujące non-stop, podobno smaczne
    wiec zjadliwe, przeznaczone do hodowli w pojemnikach.
    Mogę stwierdzić - są mocno dekoracyjne.

  • 3. Data: 2010-05-08 13:03:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 08 May 2010 14:45:46 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Na Allegro sprzedają truskawki wiszące, owocujące non-stop, podobno smaczne
    > wiec zjadliwe, przeznaczone do hodowli w pojemnikach.
    > Mogę stwierdzić - są mocno dekoracyjne.

    Fajnie, dzięki, ale nie na temat :-)

  • 4. Data: 2010-05-08 15:06:45
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Ikselka wrote:

    Mea culpa Allegro to nie Tesco.

  • 5. Data: 2010-05-08 15:39:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 08 May 2010 17:06:45 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Ikselka wrote:
    >

    > Mea culpa Allegro to nie Tesco.

    Nie rozumiesz: ja już kupiłam te truskawki i pytam o to, czy są niejadalne
    z powodu odmiany, czy z powodu oprysków przed transportem wykonanych na
    zawiązane już owoce, które zostały poddane opryskowi wraz z całą rośliną.
    Bo jeśli tylko to drugie, no to ich pokolenie następne bedzie już jadalne,
    jak sądzę.

  • 6. Data: 2010-05-08 15:53:39
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > Bo jeśli tylko to drugie, no to ich pokolenie następne bedzie już jadalne,

    Dziecinne pytania - dojrzeją, wymyjesz i spróbujesz.

  • 7. Data: 2010-05-08 16:44:07
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

> [...]
    > Bo jeśli tylko to drugie, no to ich pokolenie następne bedzie już jadalne,

    Być może "wciśnięto" Tobie pod nazwą truskawki wiszącej
    Duchesnea indica - poziomkówkę indyjską. Niesmaczna ale ładna.
    Gdyby to były jadalne poddane opryskowai przeciw chorobom
    grzybowym, to do okresu ich dojrzenia karencja by minęła.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 8. Data: 2010-05-08 17:32:08
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    On 5/8/2010 12:44 PM, skryba ogorodowy wrote:

    > Być może "wciśnięto" Tobie pod nazwą truskawki wiszącej
    > Duchesnea indica - poziomkówkę indyjską.

    Liście ma istotnie jak truskawka, tylko mniejsze.
    Kwiaty zupełnie inne, bu żółte. Owoce bardzo podobne do
    poziomek, znacznie mniejsze niż truskawki. Tak więc nie
    będzie kłopotu z odróżnieniem.

    A ostrzeżenie było pewnie na wszelki wypadek - żeby nikt ich po
    sądach nie targał.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 9. Data: 2010-05-08 17:48:34
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Ikselka wrote:

    http://www.allegro.pl/item1015079326_truskawka_zwisa
    jaca_sadzonki_duze_owoce_wart0.html#gallery

  • 10. Data: 2010-05-08 18:06:22
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Ikselka wrote:

    http://www.allegro.pl/item1015079326_truskawka_zwisa
    jaca_sadzonki_duze_owoce_wart0.html#galleryTe są jadalne,. ale cena za sadzonkę
    "księżycowa".Dwa lata temu płaciłem po 1,50 za sztukę "w realu" na targach w
    Poznaniu..Mnożą się na potęgę.Pozdrawiam praktycznie skryba