  • 1. Data: 2012-11-20 00:52:21
    Temat: Kostka brukowa - pytan kilka
    Od: adam <a...@w...pl>

    Powoli przymierzam się do ułożenia przed domem i na drodze do bramy.
    Będzie po tym jeździć na co dzień sprzęt do 3,5 tony i co jakiś czas
    szambiarka.

    Wyczytałem, że do obciążeń małych daje się kostkę 6 cm, do większych 8
    cm. Ale nie wiem dlaczego? Na zdrowy rozum to do większych obciążeń
    trzeba zrobić lepszą podbudowę, co ma do tego grubość kostki? Czy może
    chodzi o to, że grubsza kostka ma lepszą warstwę ścieralną, czy może o
    to, że grubsza kostka lepiej się klinuje wzajemnie między sobą i przez
    to może jeździć po niej ciężki sprzęt.

    Druga sprawa, jest taka kostka granitowa
    http://allegro.pl/kostka-brukowa-granitowa-szara-7-9
    -producent-i2805528289.html
    Cena za m2 jest niższa niż niejednej kostki brukowej. Co to może być warte?

    Pzdr
    Adam

  • 2. Data: 2012-11-20 07:42:14
    Temat: Re: Kostka brukowa - pytan kilka
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Druga sprawa, jest taka kostka granitowa
    > http://allegro.pl/kostka-brukowa-granitowa-szara-7-9
    -producent-i2805528289.html
    > Cena za m2 jest niższa niż niejednej kostki brukowej. Co to może być warte?

    Kostka granitiwa byla i jest tansza od brukowej. Tak to sie porobilo w
    tym ziwnym swiecie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2012-11-20 08:28:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to, że grubsza kostka ma lepszą warstwę ścieralną, czy może o to, że
    > grubsza kostka lepiej się klinuje wzajemnie między sobą i przez to może

    Ja mam u siebie 140m2 kostki ale nie granitowej tylko betonowej. Wszędzie
    gruba 6cm ale miejscami podbudowa dochodzi do 60cm. zużyłem 20 ton pospóły,
    40 ton klinca grubego i 6 ton drobnego na podsypki. Szambiara nie robi na
    niej wrażenia.

> [...]
    -producent-i2805528289.html
    > Cena za m2 jest niższa niż niejednej kostki brukowej. Co to może być

    Zapytaj brukarzy o ceny za układanie jednej i drugiej. Mnie żadna z
    powyższych cen nie odpowiadały więc sam się wziąłem za to. Od kolegi miałem
    możliwośc pożyczyć płytę i kangura na cały rok więc spokojnie powoli sobie
    dłubałem.

    Marek

  • 4. Data: 2012-11-20 10:13:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > to, że grubsza kostka ma lepszą warstwę ścieralną, czy może o to, że
    > grubsza kostka lepiej się klinuje wzajemnie między sobą i przez to może

    Dokładnie to - lepiej się klinuje.

> [...]
    -producent-i2805528289.html
    > Cena za m2 jest niższa niż niejednej kostki brukowej. Co to może być

    Zależy do czego - na alejki w ogrodzie IMO ok, na podjazd już nie bardzo bo
    jest nierówna i źle się odśnieża, na taras kategorycznie nie bo jest
    nierówna i później jest wieczny problem z ustawianiem stołu i krzeseł tak by
    się nie chwiały.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-11-20 10:20:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > bo jest nierówna i źle się odśnieża, na taras kategorycznie nie bo jest
    > nierówna i później jest wieczny problem z ustawianiem stołu i krzeseł tak

    Potwierdzam. Już zwykłą kostkę jest problem dokładnie umyć po zimie a co
    dopiero granitową. Wogóle sprzątanie granitowej to masakra. Ale granitowa ma
    ten swój urok i się nie zetrze a ni nie spęka... Więc coś za coś.
    Ja granitową planuję kupić na obrzeża wokół klombów i drzewek. 1/4 tony
    piasku, młotek gumowy, ostry nóż do darni i jazda.

    Marek

  • 6. Data: 2012-11-20 10:40:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > by się nie chwiały.

    > Potwierdzam. Już zwykłą kostkę jest problem dokładnie umyć po zimie a co

    Mnie nie chodziło o mycie ale o przesuwanie szufli.

> [...]
    > Ja granitową planuję kupić na obrzeża wokół klombów i drzewek. 1/4 tony
    > piasku, młotek gumowy, ostry nóż do darni i jazda.

    Dokładnie tak! Na obrzeża granit jest ok i sam też go trochę będę miał, a na
    podjazd najlepszy jest zwykły betonowy behaton - ten kształt się najlepiej
    klinuje i nie powstają koleiny.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-11-20 11:56:39
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    > dopiero granitową. Wogóle sprzątanie granitowej to masakra. Ale
    > granitowa ma ten swój urok i się nie zetrze a ni nie spęka... Więc coś

    Mam działkę na terenie wiejskim, na odludziu, przy lesie. Kostka brukowa
    to sztuczny twór, kłóci mi się z otoczeniem i zawsze chciałem mieć
    granit. Zachęciła mnie tu niska cena tej granitowej, ale nigdy nie
    pomyślałem, że może być tak upierdliwa. A wieje u mnie czasem nieźle,
    nanosi drobne listeczki, brzozowe nasionka i inne śmieci.

  • 8. Data: 2012-11-21 09:11:56
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 20.11.2012 11:56, adam wrote:

> [...]
    > pomyślałem, że może być tak upierdliwa. A wieje u mnie czasem nieźle,
    > nanosi drobne listeczki, brzozowe nasionka i inne śmieci.

    Przy granicie jedyny problem to odsniezanie. Inne rzeczy daje sie
    sprawnie zamiesc sztywna szczotka. Przy okazji zawsze sie wyrowna i
    uzupelni piasek w szczelinach.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 9. Data: 2012-11-21 23:58:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 listopada 2012 11:56:34 UTC+1 użytkownik adam napisał:

    > Mam dzia�k� na terenie wiejskim, na odludziu, przy lesie. Kostka brukowa
    > to sztuczny tw�r, k��ci mi si� z otoczeniem i zawsze chcia�em mie�
    > granit. Zach�ci�a mnie tu niska cena tej granitowej, ale nigdy nie
    > pomy�la�em, �e mo�e by� tak upierdliwa. A wieje u mnie czasem nie�le,
    > nanosi drobne listeczki, brzozowe nasionka i inne �mieci.

    Ja tez biore pod uwage wylacznie granit. Mam "tyle dobrze" ze mam podjazd z ciaglym
    spadkiem wiec czyszczenie IMHO bedzie proste - karcher i jechane - brud powinien sam
    splywac w dol :)

    Ciekawe jak sprawdzaja sie tego typu urzadzenia na granicie:

    http://allegro.pl/zamiatarka-karcher-ksm-700-b-i2804
    268951.html

    http://allegro.pl/szczotka-zamiatarka-odsniezarka-fa
    woryt-5-5-km-i2786845639.html

    Mam tez przystawke t-racer do karchera tego typu:

    http://allegro.pl/szczotka-do-mycia-karcher-t-racer-
    t250-t-250-i2745624306.html

    Raz na rok mozna troche czasu poswiecic i caly podjazd tym przejechac, acz jak ktos
    nie ma spadku i brud nie ma gdzie i jak splywac to nic mu to w sumie nie da :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2012-11-22 08:53:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    http://allegro.pl/szczotka-do-mycia-karcher-t-racer-
    t250-t-250-i2745624306.html

    To ustrojstwo mam. Na początku trochę używałem. Jest to ułożyskowane dość
    kiepsko i dostaje się tam piasek blokując ten kołowrotek w środku. Z czasem
    piasek wyrabia plastik, robi się luz i ciśnienie spada. Teraz myję zwykłą
    lancą.

    Marek