  • 21. Data: 2016-04-18 11:32:40
    Temat: Re: Koszt docieplenia pianką PU
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 kwietnia 2016 19:58:12 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Hint2: gdzie napisałem, że "polowa grubosci piany zastepuje z
    > powodzeniem gruba welne".

    "Lambda piany otwartokomorowej i wełny jest porównywalna. Tak więc jak
    dasz tyle samo piany co miałbyś dać wełny to będziesz miał zdecydowanie
    lepszą izolację niż przy wełnie. Masz po prostu szczelny "termos" i nie
    tracisz na konwekcji i generalnie na przewiewach (zwłaszcza przy
    ewentualnych błędach wykonawczych). "

    + tresc reszty postow, ktora mozna z powodzeniem tak zinterpretowac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2016-04-18 11:42:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-04-18 11:32, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > ewentualnych błędach wykonawczych). "
    >
    > + tresc reszty postow, ktora mozna z powodzeniem tak zinterpretowac :)

    OMG! EOT z mojej strony.

    Piotrek

  • 23. Data: 2016-04-18 11:49:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 kwietnia 2016 11:42:47 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > OMG! EOT z mojej strony.

    I dobrze, mniej bzdur bedzie na grupie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2016-04-18 14:29:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 kwietnia 2016 11:49:53 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > I dobrze, mniej bzdur bedzie na grupie :-)

    :-)

    akurat mój dach liczę.
    gips-karton
    wełna min IIga warstwa 15cm
    wełna min w krokwiach 15cm
    płyta osb
    i wychodzi U=0,116W/m2K

    wersja pianą bedzi taka
    gips-karton
    piana miedzy krokwiami 18cm
    płyta osb
    to wychodzi U=0,19W/m2K
    czyli, umówmy sie -do dupy...(norma od 1stycznia 2017 wymaga 0,18)

    natomiast zuzycia rocznie na m2 wychodzi mi 60kWh, a gdy uwzglednie tajemnicze
    nasloniecznienia i zyski bytowe to 45kWh/m2 rocznie.

    b.

  • 25. Data: 2016-04-18 14:48:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 kwietnia 2016 14:29:57 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > :-)
    >
    > akurat mój dach liczę.
    > gips-karton
    > wełna min IIga warstwa 15cm
    > wełna min w krokwiach 15cm
    > płyta osb
    > i wychodzi U=0,116W/m2K
    >
    > wersja pianą bedzi taka
    > gips-karton
    > piana miedzy krokwiami 18cm
    > płyta osb
    > to wychodzi U=0,19W/m2K
    > czyli, umówmy sie -do dupy...(norma od 1stycznia 2017 wymaga 0,18)

    A czemu liczysz wełny 30cm a piany 18cm?
    Piany na krokwie się nie daje?

    > natomiast zużycia rocznie na m2 wychodzi mi 60kWh, a gdy uwzglednie >tajemnicze
    nienasłonecznienia i zyski bytowe to 45kWh/m2 rocznie.
    Czyli dla chaty 100m2 jakieś 3 tys czystym prądem rocznie? To nie byłby zły wynik i
    nie warto się wtedy lądować w koszty PC chociażby.

  • 26. Data: 2016-04-18 16:10:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 kwietnia 2016 14:48:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A czemu liczysz wełny 30cm a piany 18cm?

    taka jest roznica miedzy naszymi dachami, on dal tylko piane miedzy krokwie a ja
    twierdze ze powinien dac jeszcze jedna warstwe welny...

    > Piany na krokwie się nie daje?

    ... albo piany, tyle ze po co w nastepne koszty wchodzic. Wełna jest tańsza, a
    szczelnosc juz zrobił.

    nienasłonecznienia i zyski bytowe to 45kWh/m2 rocznie.
    > Czyli dla chaty 100m2 jakieś 3 tys czystym prądem rocznie? To nie byłby zły wynik i
    nie warto się wtedy lądować w koszty PC chociażby.

    i tak za duzo chyba -jeszcze licze stosunek kosztów inwestycji do eksploatacji

    b.

  • 27. Data: 2016-04-18 16:41:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 kwietnia 2016 16:10:41 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > taka jest roznica miedzy naszymi dachami, on dal tylko piane miedzy krokwie a ja
    twierdze ze powinien dac jeszcze jedna warstwe welny...

    a to ty porównujesz Swoje i Piotrka. To ok chociaz to bez sensu porównanie. Lepiej
    albo porównywać współczynniki i koszty przy takich samych grubościach albo zrobić
    porównanie dla dwóch materiałów przy grubościach takich żeby u było to samo. To by
    ładnie pokazało co tańsze. Za piana przemawia mniejsza liczba możliwych do
    popełnienia błędów ale w necie sa fotki z popękana piana i szczelinami takimi że kot
    by wszedł. Wełny żadna ekipa prawidłowo raczej nie ułozy to trzeba samemu zrobić a i
    nie kazdy sam to poprawnie zrobi.
    > ... albo piany, tyle ze po co w nastepne koszty wchodzic. Wełna jest tańsza, a
    szczelnosc juz zrobił.
    Pod warunkiem że nie popeka.
    Pierwsze z brzegu zdjęcie
    http://www.cyfrowepodpisy.pl/images/pianka.jpg

    > i tak za duzo chyba -jeszcze licze stosunek kosztów inwestycji do >eksploatacji
    Gdyby czystym pradem zejść do 2500zł to można olac PC itp.
    Marek Dyjor chyba kiedyś pisał że PC Dalkin altherma to coś koło 20 tys więc zwrot w
    stosunku do "czystego" prądu ładnych naście lat.
    No chyba że PC tańsze teraz
    Zreszt

  • 28. Data: 2016-04-18 17:25:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-04-18 16:41, Kris wrote:
> [...]
    by wszedł. Wełny żadna ekipa prawidłowo raczej nie ułozy to trzeba samemu zrobić a i

    Przecież wiadomo, że jeżeli patrzymy wyłącznie na lambda to piana jest
    droższa.

    Tyle tylko, że jak słusznie zauważyłeś szansa na ułożenie poprawnie
    wełny przez *zewnętrzną* ekipę jest praktycznie zerowa. I wtedy nie ma
    co porównywać lambdy jak wiatr hula w wełnie ...

    A nie każdy ma warunki, albo nie każdego stać na samodzielne ocieplanie.

    > Pod warunkiem że nie popeka.
    > Pierwsze z brzegu zdjęcie
    > http://www.cyfrowepodpisy.pl/images/pianka.jpg

    Nie chciałbym powtarzać jakiegoś marketingowego bełkotu ale teoretycznie
    mam 40 lat gwarancji *producenta* (który raczej szybko nie upadnie) na
    usługę zrobioną autoryzowanym wykonawcą.

    Co są warte takie gwarancje to oczywiście można przetestować dopiero jak
    ewentualnie piana popęka.

    No ale nie ma co marnować czasu. Wiadomo przecież, że piana to chuj*wka.
    Najlepsza jest wełna kładziona teściami! ;-)

    Piotrek

  • 29. Data: 2016-04-18 17:41:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 kwietnia 2016 17:25:36 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > Tyle tylko, że jak słusznie zauważyłeś szansa na ułożenie poprawnie
    > wełny przez *zewnętrzną* ekipę jest praktycznie zerowa.

    to też nieprawda, dopilnowac trzeba i tyle. Jak wiekszosci spraw na budowie .

    > e chciałbym powtarzać jakiegoś marketingowego bełkotu ale teoretycznie
    > mam 40 lat gwarancji *producenta* (który raczej szybko nie upadnie) na
    > usługę zrobioną autoryzowanym wykonawcą.

    no i powiedzmy ze za rok usłyszysz strzał, bedziesz podejrzewał ze pękła piana.
    To kto będzie płacił za zrujnowanie poddasza? Pan od piany? Smiem wątpić, on za
    darmo, w ramach gwarancji to szczeline w pianie wypełni. Słabo wierze w takie
    gwarancje gdzie sama sprawa jest niewiel warta a wymaga rujnowania pół okolicy do
    poprawy.

    > No ale nie ma co marnować czasu. Wiadomo przecież, że piana to chuj*wka.
    > Najlepsza jest wełna kładziona teściami! ;-)

    Najlepsza jest cienka piana a potem wełna tesciami kładziona :)

    b.

  • 30. Data: 2016-04-18 20:33:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 kwietnia 2016 17:25:36 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    .

    > Przecież wiadomo, że jeżeli patrzymy wyłącznie na lambda to piana jest
    > droższa.
    Kwestia ile droższa.
    > Tyle tylko, że jak słusznie zauważyłeś szansa na ułożenie poprawnie
    > wełny przez *zewnętrzną* ekipę jest praktycznie zerowa. I wtedy nie ma
    > co porównywać lambdy jak wiatr hula w wełnie ...
    Ano właśnie

    > A nie każdy ma warunki, albo nie każdego stać na >samodzielne ocieplanie.
    Tu jest największy bol- fachowcy tego dobrze nie zrobią

    > Nie chciałbym powtarzać jakiegoś marketingowego bełkotu >ale teoretycznie mam 40
    lat gwarancji *producenta* (który >raczej szybko nie upadnie) na usługę zrobioną
    >autoryzowanym wykonawcą.
    To ze zdjęcia to piana BASF- firma chyba znana
    Inna sprawa że błedy w ociepleniu są trudne do wykrycia w użytkowaniu. Po prostu
    więcej grzejesz i nie wiesz czemu. Nie każdy ma tyle samozaparcia co Kiki ktory
    zrywał płyty gipsowe i poprawiał ocieplenie
    > Co są warte takie gwarancje to oczywiście można >przetestować dopiero jak
    ewentualnie piana popęka.
    Jeśli sie zorientujesz że popękała.
    > No ale nie ma co marnować czasu. Wiadomo przecież, że >piana to chuj*wka.
    > Najlepsza jest wełna kładziona teściami! ;-)
    Rodzina w roli wykonawcy na budowie to murowane kłopoty;)