  • 21. Data: 2022-03-10 10:15:58
    Temat: Re: Koszt montazu klimatyzacji
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A rurki?

    -----
    > Każda nowa klima jest nabita.

  • 22. Data: 2022-03-10 10:34:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 10:15 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > A rurki?
    >

    > -----
    >> Każda nowa klima jest nabita.

    Rurki trzeba zrobić, choć widziałem kiedyś na alle zestawy z rurkami.
    Zrobienie rurek to najmniejszy problem - musisz mieć trochę gratów aby
    odpalić klimę.Trzeba sprawdzić szczelność azotem, zrobić próżnię w
    układzie - czyli minimalny zestaw to:
    pompa próżniowa, zegary, węże, butla z reduktorem, kielicharka, gratownik,
    obcinarka no i podstawowa wiedza jak to uruchomić.

    TG

  • 23. Data: 2022-03-10 10:42:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to nabita czy nie nabita?
    Bo dla mnie nabita oznacza zawieszam na kołkach na elewacji (jednostka zewnętrzna) i
    ścianie (jednostka wewnętrzna) , łączę rurkami,
    włączam pilotem i działa.
    Z rurkami tradycyjny myk, że rurki cieńsze, końcówki grubsze i jak wiercić Tusku jak
    wiercić?

    -----

  • 24. Data: 2022-03-10 10:49:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-03-2022 o 16:24, Myjk pisze:
    > 08 Mar 2022 18:59:53 GMT, Budzik

    > Mnie policzyli 1500zł 10 lat temu (teraz nie wiem), dlatego pojechałem z
    > Wawy do COCH w Kra, zrobiłem sobie szkolenie z instalacji i obsługi PC,
    > zakupiłem wszystko co potrzeba (w tym pompę próżniową), połowa się nie
    > przydała (np. kielicharka, bo przewody już były z kielichami) i generalnie
    > to wszystko wyszło taniej niż sprzęt + montaż.

    Bezrobotny byłeś, że nie policzyłeś straconego w tym czasie
    wynagrodzenia w pracy?

  • 25. Data: 2022-03-10 10:53:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 10:42 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

> [...]
    > pilotem i działa.
    > Z rurkami tradycyjny myk, że rurki cieńsze, końcówki grubsze i jak

    Nabita, gaz masz w urządzeniu zewnętrznym. Ale jak podłączysz splita i
    "rurki" - to one są "nie nabite", masz w nich powietrze pod ciśnieniem
    atmosferycznym. Musisz usunąć z nich powietrze i po sprawdzeniu
    szczelności całego układu (sprężarka > rurki > split) wpuścić do niego gaz
    ze sprężarki.

    TG

  • 26. Data: 2022-03-10 10:55:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 10:49 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Bezrobotny byłeś, że nie policzyłeś straconego w tym czasie
    > wynagrodzenia w pracy?

    Zrobiłem tak samo (szkolenie, FGaz'y, egzamin), szkolenie i egzamin był w
    weekend.

    TG

  • 27. Data: 2022-03-10 11:06:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Zrobiłem tak samo (szkolenie, FGaz'y, egzamin), szkolenie i egzamin był
    > w weekend.

    Z zawodu jesteś budowlańcem, albo innym manualnie technicznym pracownikiem?

  • 28. Data: 2022-03-10 11:24:15
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-03-10 o 10:49 +0100, Cavallino napisał:

    > Bezrobotny byłeś, że nie policzyłeś straconego w tym czasie
    > wynagrodzenia w pracy?

    Jak instalowałem swoją PC zeszłej jesieni to miałem oferty kompleksowe
    na ok 15 tys. euro (PC split + montaż z uruchomieniem i drobne
    dostosowanie instalacji elektrycznej).

    Ostatecznie zarejestrowałem się u producenta jako instalator, kupiłem
    monobloka w hurtowni i sam go sobie zainstalowałem. Łącznie 3 dni pracy
    (nie spiesząc się). Koszt całkowity 4 tys. euro (3 tys. sama PC po cenie
    "instalatorskiej" + jakieś drobiazgi, rurki, itp za tysiąc). Wychodzi
    oszczędność 12 tys. euro w trzy dni. Ja tyle nie zarabiam, więc to dla
    mnie była bardzo korzystna fucha.

    Mateusz

  • 29. Data: 2022-03-10 11:37:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > "instalatorskiej" + jakieś drobiazgi, rurki, itp za tysiąc). Wychodzi
    > oszczędność 12 tys. euro w trzy dni. Ja tyle nie zarabiam, więc to dla

    Ale to jest polska grupa, więc mówimy o polskich realiach.
    A tu padła kwota 1500 zł, a nei 11 tys euro za montaż.

    Za 1500 zł to bym się nawet nie zastanawiał, czy jechać na jakieś
    szkolenia i uczyć się od podstaw mechaniki (założenie jest takie, że na
    dzień dobry w temacie umiem zadzwonić do specjalisty)....

    Generalnie to dyskusja jest całkowicie nie na temat, nie każdy jest
    fizyczny, a rady były typu (z mojej branży):
    -ile kosztuje napisanie programu?
    -sam go napiszesz taniej...

  • 30. Data: 2022-03-10 12:31:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 11:06 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Z zawodu jesteś budowlańcem, albo innym manualnie technicznym
    > pracownikiem?

    po politechnice :-) działam w IT

    TG