  • 131. Data: 2009-03-05 21:32:59
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:gop34h$p51$1@news.interia.pl...

    Mądre słowa ale ja prowadzę inną politykę. Sprzedaję wszystkim po tej samej
    cenie i nie uzależniam niczego od ilości, no chyba, że dużo weźmie. każdemu
    kto płaci to sprzedaję i nie daję na kreskę. kasa a później towar.

  • 132. Data: 2009-03-05 21:50:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > No to ja mam lepiej, nie musze placic za WZ :-)

    Ani ja "wielki przedsiebiorca" ani szanowana znana osoba a też przez cały
    okres budowy(i do dzisiaj zresztą) brałem na WZ a płaciłem raz na miesiąc.
    Zwracałem wszystko co nie wykorzystałem nawet pojedyncze sztuki. a rabaty
    miałem spore- procentowo najwiekszy na przewodach chyba 69% i na grzejnikach
    bliko 50%. W procentach zreszta to żadne porównywanie ale kwotowo kupowałem
    w podobnych cenach jak lokalni wykonawcy. Po prostu hurtowni zalezało na
    sprzedaży towaru i tyle. Miałem z nimi niepisany układ że jak u
    konkurencji/Allegro dostanę lepszą cenę to mam im ja podać i oni jak bedą
    mogli to za min. tyle samo sprzedadzą. I w 80% mogli. Łacznie kupiłem u nich
    towaru za ok 150tys więc chyba wyszli na swoje. Ale może nasi sprzedawcy
    psują rynek?

    > Ja oczekuje ceny za usluge, wylacznie i ta moze podlegac negocjacjom.
    > Jezeli bede chcial z materialem to prosze z materialem. Mam na to jakis
    > wplyw, moge sam kalkulowac co mi sie bardziej oplaca i nie mam wrazenia,
    > ze jestem naciagany na jakis sponsoring rabatowy. Dla tego powinno sie
    > operowac cena za usluge, reszta to niepotrzebne motanie i wprowadza
    > niepotrzebny zamet.

    Widzisz ale wykonawcy tego nie chcą przyjać do wiadomości

    Kris

  • 133. Data: 2009-03-05 22:37:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
> [...]
    > każdemu kto płaci to sprzedaję i nie daję na kreskę. kasa a później towar.

    Nie kazdy moze sobie na to pozwolic. Rabaty to normalna polityka handlowa.
    Na niektore dlugo pracowalem, inne mam nie zaleznie od ilosci i na dzien
    dobry, kwestia dobrego ukladu. Ludzie ponauczali sie dostawac rabaty,
    wykonawcy tez chca/musza cos tam opuscic i w obawie o zarobek odbijaja sobie
    na rabatach kombinujac jak kon pod gore, a jak cos wyjdzie to pretensja ze
    co to kogo obchodzi. Wszystko stoi na glowie. Jezeli sprzedajesz cos bez
    wiekszej konkurencji to i owszem mozesz nie opuszczac, ale w sytuacji kiedy
    hurtownie zaczynaja bawic sie w handel obwozny po mechanikach to po prostu
    nie masz wyjscia. Kto taniej kupuje ten taniej sprzedaje. Nie tak dawno temu
    przyszedl do mnie facet, zamowil 1000 m kabla YDY na poczatek. Wiadomo, ze
    nie sprzedam mu tego w cenie detalicznej jak za 1m. To normalna polityka,
    zamawiam jednorazowo, calosc sprzedaje od reki za gotowke, kosztow nie mam,
    przy tej ilosci cos tam zawsze zostaje, klienta mam na dalsze zakupy i
    wszyscy sa zadowoleni. Przy okazji cena nie byla wyzsza jak na Allegro. A
    paranoja tworzy sie do tego stopnia, ze ludzie patrza wylacznie na wartosci
    procentowe. Malo kto patrzy za ile kupuje, jakby jakies stado na rzez,
    klapki na oczach a w glowie chyba gazety.
    Zanudze Was kolejna ciekawostka handlowa: dostawca piany montazowej
    opowiedzial mi historyjke jego dwoch klientow. Sklepy sa w odleglosci nie
    przekraczajacej 100m po przeciwnych stronach ulicy. Jeden ma uczciwe ceny z
    dliczona normalnie marza, a drugi cena razy dwa co najmniej. Paradoksalnie
    ten z cena razy dwa sprzedaje piany iles tam wiecej. Przedstawiciel pyta w
    tym drozszym sklepie na czym myk polega? Ten mu odpowiada, widzisz do mnie
    klient przychodzi po piane, to mu daje 30% rabatu z miejsca. Ten piane
    kupuje i jest szczesliwy, ze taki rabat dostal. To nic, ze mimo 30% rabatu i
    tak zaplacil dwa razy wiecej jak w drugim sklepie, nikt na to nie patrzy.
    Drugi sklep nie da rabatu 30%, bo jego uczciwa marza to 20% i po prostu nie
    ma z czego.
    Patrzac na to nieco z boku, zastanawiam sie jakie to szkoly trzeba konczyc,
    zeby tak kupowac? Mowa nie o jakichs tam burkach z bramy, ale takze o malych
    firmach wykonujacych jakies tam uslugi, o mechanikach samochodowych nie
    wspomne, bo wszedzie maja po 45%. :-) Z budownictwa to ceny katalogowe
    hydrauliki, czy elektryki mozna sobie w d.. wsadzic, bo co to za cena od
    ktorej udziela sie rabatu 50, czy 70%? Daje sie taki katalog detaliscie, czy
    podaje linki do stron z grzejnikami, ktore spokojnie kupuje sie 30% taniej i
    wiecej. No tak jelenia mozna sobie urobic, jak bedzie glupi to zaplaci. Dla
    tego uwazam, ze wykonawce powinno brac sie do wykonania uslugi, a jezeli
    cena za calosc jest dobra to i z materialem. Inaczej pozbywamy sie wplywu na
    ceny calkowicie. Ja tez nie bawie sie w rabaty od zawyzonych cen, choc
    czasami trzeba sie naprodukowac zeby malo inteligentnym twarzom naswietlic w
    czym rzecz. Doliczam swoje i tak sprzedaje. Jak wieksza ilosc to porownujemy
    czy sie da, czy nie. Jak nie to za darmo tez nic przerzucac nie bede, moze
    sa tansi? Jak komus chce sie za 5 zl jechac dalej to jego wybor, moze i
    samochod po drodze rozbije, bedzie taniej.

    Dobra sorry, wiem ze przydlugie.

    Pozdro.. TK

  • 134. Data: 2009-03-05 23:11:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > mogli to za min. tyle samo sprzedadzą. I w 80% mogli. Łacznie kupiłem u
    > nich towaru za ok 150tys więc chyba wyszli na swoje. Ale może nasi

    Nie zgodzisz sie, ale po czesci tak jest. To nie jest calkiem dobry interes
    dla sprzedawcy. Oczywiscie przy kwocie 150tys cos zawsze zostaje, tyle ze ta
    cene ktos tam postronny pozna i pozniej sie zaczyna... No ale sorry, jak
    ktos przyjdzie kupic 10m kabla YDY, to mu z 70% rabatem nie sprzedam, niech
    kupuje na allegro. Malo tego, nie sprzedam nawet 100m byle komu w tej cenie.
    Dla czego? Bo przy tej cenie i tak g.. zarobie sprzedajac taka ilosc, wiec
    rownie dobrze moge nie zarobic nic, a pozniej zaden tzw. rabatowy glab nie
    bedzie mi mowil za ile co mam sprzedawac. Niech sobie jezdzi i szuka, pali
    paliwo, placi mandaty za zle parkowanie itd. Jak dotad staram sie wazyc
    argumenty i wierz mi dochodzimy czasami pod plot. Ludzie chca maksymalnie
    tanio i nic ich nie interesuje. Sprzedawcy daja sie za wszelka cene wkrecic
    klientom i zanizaja marze maksymalnie kopiac pod soba dolek. Kllientow nie
    interesuje, ze od stycznia place faktury za prad dla dzialalnosci 100%
    wyzsze jak w poprzednim roku i nie dziwne ze ich nie interesuje, ale jakos
    trzeba to zaplacic. Wydaje im sie, ze jak masz cos za 100zl, to kupiles to
    za 30, a tak nie jest. Do tego Ci durni mechanicy ze swoimi rabatami nawet w
    sklepach spozywczych. Krotko mowiac, schodzenie ponizej pewnej marzy jest
    psuciem rynku, bo na dluzsza mete to nie sluzy nawet klientowi, ktory byc
    moze tez pracuje w firmie handlowej, czy uslugowej i ze sprzedazy ma pensje.
    Jak rentownosc spadnie to i pensji moze nie byc.

    > Widzisz ale wykonawcy tego nie chcą przyjać do wiadomości

    Bo kazdy powinien robic co do niego nalezy, najlepiej jak umie, a nie
    skupiac sie na kombinowaniu.

    Pozdro.. TK

  • 135. Data: 2009-03-06 08:21:52
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Piotr Maksymowicz pisze:
    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > To juz wiem, aczkolwiek przy pewnym poziomie dochodów nie opłaca sie spedzać
    > godzin w samochodzie czy przy necie aby zaoszcządzić 10gr na bloczku. Inna
    > sprawa to 20%.
    > Narzut 4% za wyszukanie naprawde tanich materiałów- rozumiem, ze wykonawca
    > ma specjalne dla siebie upusty w hurtowni, jest dla mnie do zaakceptowania.
    > A co z robić z kosztami pośrednimi, zyskiem czy to sa wartości rynkowe?

    Jak masz sporo kasy zatrudnij inwestora zastępczego, z pewnością
    znajdzie się jakiś może nawet emeryt czasowy, który Ci dopilnuje
    wszystkich zakupów, dopilnuje budowy, zrobi dokumentację foto. Ważne aby
    ta osoba była spoza branży ale znała się choć trochę na budowie.

    Ariusz

  • 136. Data: 2009-03-06 09:13:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Nie zgodzisz sie, ale po czesci tak jest. To nie jest calkiem dobry
    > interes dla sprzedawcy. Oczywiscie przy kwocie 150tys cos zawsze zostaje,
    > tyle ze ta cene ktos tam postronny pozna i pozniej sie zaczyna...>

    Widzisz Ty przedstawiłeś argumenty Swoje jako sprzedawcy i na pewno masz
    sporo racji. Oczywiście macie koszty ale kupujacego to nic nie interesuje.
    Sprzedajesz za tyle aby pokryć te koszty i zarobić. Ja uznaje zasadę że
    towar jest tyle wart ile ktoś chce za niego dać. Ale skoro ktoś inny
    sprzedaje taniej to znaczy że mu się to opłaca(ma mniejsze koszty, mniejszy
    zarobek itp). Takie są prawa wolnego rynku. A czy to jest dla niego
    opłacalne czy nie to juz nie mój problem.
    Mnie też sprzedawcy nie pytają czy ja zarabiam pieniadze ciężko czy lekko,
    czy jak zapłacę za towar to mi zostanie na chleb. Chcielismy kapitalizmu to
    go mamy;)))

    Krzysiek

  • 137. Data: 2009-03-06 09:22:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:

> [...]
    > wszystkich zakupów, dopilnuje budowy, zrobi dokumentację foto. Ważne
    > aby ta osoba była spoza branży ale znała się choć trochę na budowie.

    genialna rada...

    niech zatrudni kierownika budowy ale własnego, a faceta co jest z poza
    branży to będzie miał żaden pożytek, tylko jeszcze jedna gęba do opłacenia.

    jak sądzisz iel mu musi dać za miesiąc roboty.

  • 138. Data: 2009-03-06 10:11:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Widzisz Ty przedstawiłeś argumenty Swoje jako sprzedawcy i na pewno masz
    > sporo racji. Oczywiście macie koszty ale kupujacego to nic nie interesuje.

    Ja powiedzmy sprzedawca jestem do godziny 17, pozniej jestem klientem jak
    kazdy. Nie oddzielam tego, bo wszyscy jada na jednym wozku, tylko nie
    wszyscy to widza.

    > Sprzedajesz za tyle aby pokryć te koszty i zarobić. Ja uznaje zasadę że
    > towar jest tyle wart ile ktoś chce za niego dać. Ale skoro ktoś inny

    Towar nie jest tyle wart ile ktos chce za niego dac. To jest uproszczenie na
    potrzeby klienta.:-) Towar jest wart tyle ile wynosza koszty produkcji i
    zysk producenta. Jezeli nikt za niego tyle nie chce dac to sie go nie
    produkuje. Nie jest przeciez tak, ze koszt produkcji kibla to 150zl, ale
    skoro nikt nie chce dac wiecej jak 50, to koszty tez wynosza 50, a nawet
    mniej. Ten moze glupawy przyklad pokazuje subtelne zaleznosci o ktorych
    warto wiedziec, zanim wszystko zacznie sie krytykowac awansem.

> [...]
    > czy jak zapłacę za towar to mi zostanie na chleb. Chcielismy kapitalizmu

    Najlepiej, jak nikt sie nad nikim nie bedzie uzalal. :-)
    Jest kilka strategii sprzedazy, jedna z nich chetnie widziana przez klientow
    to maksymalizacja obrotu. Sprzedaje sie maksymalnie duzo towaru po
    maksymalnie niskiej cenie. Zarabia sie wowczas na duzym nazwijmy to
    przerzucie. Ale te przerzuty generuja straszne koszty, magazyn, ludzie to
    obslugujacy, logistyka itp. Sila rzeczy trzeba bardzo duzo sprzedawac, zeby
    wykazac jaki kolwiek zysk. Nie wydaje mi sie, zeby jakas okoliczna hurtownia
    byla w stanie prowadzic polityke sprzedazy w oparciu o ta strategie i koniec
    koncow musi utrzymywac marze na oplacalnym poziomie. Slowem nie kazda cena
    klienta jest akceptowana przez sprzedawce.
    Napisalem o kiju i jego dwuch koncach. Klient nie moze oczekiwac stalej
    obnizki cen do poziomu jakiejs hybrydy, bo cos z czegos wynika i tyle. Ja
    nie rozmawiam z klientami ktorzy mowia mi ile co powinno u mnie kosztowac.
    Kosztuje tyle na ile to wyceniam. Nie pasuje moze jechac gdzie chce, a
    czesto wraca z zaliczeniem kilkunastu kilometrow. Wyszlo taniej. :-) Co do
    cennikow z Allegro, jest drobna roznica miedzy Allegro a np. sklepem. W
    sklepie widzisz co jest i masz to od reki. Kupujac w necie jest z gola
    odwrotnie. W sklepie nie ponosisz ryzya w necie i owszem. Sam mialem juz
    sprawe ze sprzedawca Allegrowym i komentarze mial 100% pozytywne. Nie wdaje
    sie w dysusje ze na Allegro jest taniej, niech sobie zamawiaja i ponosza
    ryzyko zakupow sieciowych ich sprawa. Jezeli jestem w stanie zaakceptowac
    cene klienta to czemu nie, ale za przerzucanie z kata w kat sprzedawac nie
    bede. Nie stoje na pierwszej lepszej tirowej drodze i nie musze miec kazdego
    klienta. Bywa, ze kupia sobie jakis komplet kluczy, a pozniej przychodza czy
    nie dalo by sie tego wymienic. Pytam gdzie bylo kupowane, no na Allegro, czy
    w innym markecie, no sorry niech wysyla i reklamuje nasadke kosztujaca u
    mnie 3-5zl, bedzie taniej.:-) Ja to wymieniam bez gadania i wnikania, na
    korzysc klienta zawsze, ale wylacznie towar kupiony u mnie. Na to trzeba
    patrzec szerzej nie wylacznie przez pryzmat ceny. Czasami oplaca sie
    zaplacic wiecej i cieszyc sie dozywotnia gwarancja, niz za 20zl robic z
    siebie glupka.
    Ale na koniec, mowie o normalnych uczciwych cenach, nie tych z katalogu
    minus 70%. Moze glupio wychodzi, bo niedawno pisalem o uslugach z pozycji
    klienta, ale tak to jest, ze nikt nie jest tylko klientem, czy wylacznie
    sprzedawca. Wszyscy z siebie zyja i niech tak bedzie, byle godnie.
    Pieniadzom tez nie mozna sie sprzedac, bo wszystko to i tak na chwile.:-)
    No i znow za dlugo. :-/

    Pozdro.. TK

  • 139. Data: 2009-03-06 11:35:16
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > produkuje. Nie jest przeciez tak, ze koszt produkcji kibla to 150zl, ale
    > skoro nikt nie chce dac wiecej jak 50, to koszty tez wynosza 50, a

    Nieważne ile wynoszą koszty. Skoro nikt nie chce dac więcej jak 50zł to
    znaczy że tyle jest warty kibel. A ze ktoś produkujac go poniósł koszt 150zł
    to znaczy ze biznes nietrafiony. To tak jak z moim mieszkaniem- w zeszłym
    roku mogłem go sprzedac za 180tys. a teraz pewnie dostałbym 130tys. Za rok
    ostane 200tys albo 80tys.

    > Najlepiej, jak nikt sie nad nikim nie bedzie uzalal. :-)

    Niech kazdy robi to o umie najlepiej i tyle.

    > koncow musi utrzymywac marze na oplacalnym poziomie. Slowem nie kazda cena
    > klienta jest akceptowana przez sprzedawce.

    Dokładnie tak

> [...]

    > wdaje sie w dysusje ze na Allegro jest taniej, niech sobie zamawiaja i
    > ponosza ryzyko zakupow sieciowych ich sprawa.

    Jak mawia mój przyjaciel "Jest ryzyko jest zabawa";))

    >Jezeli jestem w stanie zaakceptowac
    > cene klienta to czemu nie, ale za przerzucanie z kata w kat sprzedawac nie
    > bede.

    Ale czasami coś co zalega długo na sklepie warto sprzedać nawet ponizej
    kosztów zakupu aby odzyskac cześc gotówki i nia ponownie "obrócic". Taki
    własnie powinien byc sens wszelkich wyprzedaży

    > Ale na koniec, mowie o normalnych uczciwych cenach, nie tych z katalogu
    > minus 70%.

    Ale wszystkie ceny tzw. katalogowe to teoria. 95% towarów w budowlance
    spokojnie kupuje się poniżej cen katalogowych

    > Pieniadzom tez nie mozna sie sprzedac, bo wszystko to i tak na chwile.:-)

    ;)))

    Krzysiek

  • 140. Data: 2009-03-06 12:33:54
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > przecież kiki ma na budowie monitoring zamontowany, wszędzie są kamery,
    > do okoła jest płot z drutem żyletowym a na bramie stoją strażnicy którzy
    > kontrolują każdego wychodzącego czy cegoś nie wynosi.
    A jak strażnicy są w zmowie z murarzami i dzielą się tym cementem za bramą ?

    pzdr.
    rafał