  • 1. Data: 2013-08-06 08:15:17
    Temat: Koszty ogrzewania mieszkania
    Od: "reader001" <no_spam@please>

    Witam serdecznie,

    Orientuje się ktoś z Państwa ile mogą wynieść średnie miesięczne koszty
    ogrzania gazem nowego mieszkania własnościowego (rok budowy 2012) 46m2 na 1
    piętrze, mieszkanie usytuowane od strony wschodniej w "środku" bloku,
    mieszkanie to nie byłoby narazie zamieszkane (brak funduszy na wykończenie
    wnętrza), na grzejnikach termostat byłby ustawiony na "gwiazdkę".

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2013-08-06 13:19:56
    Temat: Re: Koszty ogrzewania mieszkania
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "reader001" <no_spam@please> napisał(a):

> [...]
    >mieszkanie to nie byłoby narazie zamieszkane (brak funduszy na wykończenie
    >wnętrza), na grzejnikach termostat byłby ustawiony na "gwiazdkę".

    Moze wynosic tylko oplaty przesylowe, poniewaz nie musisz go ogrzewac wcale.
    Trzymalem tak kiedys mieszkanie przez 4 lata na ostatnim pietrze i nawet zima temp.
    nie spadla nizej
    niz 9 stopni. Ty masz mieszkanie w srodku bloku na pietrze, jak stolarka okienna nie
    jest
    w jakims oplakanym stanie, mozesz probowac nie ogrzewac.

  • 3. Data: 2013-08-06 15:31:30
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "reader001" <no_spam@please> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkanie to nie byłoby narazie zamieszkane (brak funduszy na wykończenie
    > wnętrza), na grzejnikach termostat byłby ustawiony na "gwiazdkę".

    Zrób audyt energetyczny. Albo odbierz od developera. Jaka klasa okien, jakie ściany,
    ocieplenie. To wszystko wpływa na średnie miesięczne...

    J.

  • 4. Data: 2013-08-06 21:23:51
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zrób audyt energetyczny. Albo odbierz od developera. Jaka klasa okien,
    > jakie ściany, ocieplenie. To wszystko wpływa na średnie miesięczne...
    >
    > J.

    W realnych warunkach, jeszcze bardziej zależy od tego, czy inni wokół
    mieszkaja i grzeją.
    Jeśli tak to 0 zł.

  • 5. Data: 2013-08-06 21:36:25
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2013-08-06 21:23, t-1 pisze:

    > W realnych warunkach, jeszcze bardziej zależy od tego, czy inni wokół
    > mieszkaja i grzeją.
    > Jeśli tak to 0 zł.

    A sąsiedzi za ciebie zapłacą, a co. Nie ma to jak od pierwszego dnia
    zadbać o stosunki dobrosąsiedzkie.
    W regulaminie wspólnoty/spółdzielni pewnie istnieje zapis o minimalnej
    temperaturze i tego bym się trzymał (a nie nastawiał na *). Jeśli
    deweloper przyoszczędził na kaloryferach i moc zainstalowana jest "na
    styk" to sąsiedzi mogą mieć problem z dogrzaniem mieszkania w przypadku
    dużych mrozów, jeżeli dużo ciepła będzie im uciekać do ciebie.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2013-08-08 11:03:43
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Paweł Hadam <h...@g...invalid> napisał(a):

    >A sąsiedzi za ciebie zapłacą, a co. Nie ma to jak od pierwszego dnia
    >zadbać o stosunki dobrosąsiedzkie.

    A jak mam mieszkanie rogowe to sasiedzi maja wiecej grzac, zeby mi bylo cieplej?

    >W regulaminie wspólnoty/spółdzielni pewnie istnieje zapis o minimalnej
    >temperaturze i tego bym się trzymał (a nie nastawiał na *).

    Nie ma czegos takiego. Jeden woli 26 zima, drugi 18.

> [...]
    >styk" to sąsiedzi mogą mieć problem z dogrzaniem mieszkania w przypadku
    >dużych mrozów, jeżeli dużo ciepła będzie im uciekać do ciebie.

    Jesli tak sie dzieje, to developer dal dupy z ociepleniem budynku.

  • 7. Data: 2013-08-08 16:40:57
    Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid>

    W dniu 2013-08-08 11:03, Przesmiewca pisze:

    > A jak mam mieszkanie rogowe to sasiedzi maja wiecej grzac, zeby mi bylo cieplej?

    Twój wybór, coś za coś. Mogłeś wybrać sobie takie w środku.

    > Nie ma czegos takiego. Jeden woli 26 zima, drugi 18.

    Jak do tej pory zawsze z takim zapisem się spotykałem w przypadku
    wspólnoty i spółdzielni. Jak nie ma to pewnie się pojawi po kilku
    "akcjach" z niegrzejącymi sąsiadami.
    U mnie jest 16 stopni minimum. Chyba niewiele jest osób, które lubią
    zimą mieć mniej... Przewidziane dodatkowe opłaty karne od metra w
    przypadku niedotrzymania. Nie wiem tylko czy ta kasa w razie czego trafi
    do sąsiadów...

    > Jesli tak sie dzieje, to developer dal dupy z ociepleniem budynku.

    Ocieplone masz ściany zewnętrzne. Do sąsiada ciepło nie ucieka, bo tam z
    założenia ma być ciepło, no załóżmy te 16 stopni minimum. Co będzie, gdy
    w czasie mrozów u sąsiada spadnie do 10? Dalej to wina izolacji? Pół
    biedy jeden sąsiad, ale jak trafi się takich trzech?

    Wbrew pozorom to nie jest taki rzadki problem, mam znajomych w nowych
    blokach, którzy mają takie problemy. Co z tego, że kaloryfery zgodnie z
    normą, jak ciepło i tak ucieka tam gdzie nie powinno.
    Ja póki co czekam na zimę czy się wszyscy zdążą wprowadzić.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2013-08-08 17:05:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 16:40:57 UTC+2 użytkownik Paweł Hadam napisał:

    > Jak do tej pory zawsze z takim zapisem się spotykałem w przypadku
    >
    > wspólnoty i spółdzielni. Jak nie ma to pewnie się pojawi po kilku
    >
    > "akcjach" z niegrzejącymi sąsiadami.

    Bardzo głupi zapis nigdy zresztą o czymś takim nie słyszałem. Jak to zreszta
    egzekwować- przeciuez nigogo do mieszkania nie musze wpuścic w celu komisyjnego
    pomiaryu tempp.

  • 9. Data: 2013-08-08 21:24:26
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Paweł Hadam <h...@g...invalid> napisał(a):

    >Twój wybór, coś za coś. Mogłeś wybrać sobie takie w środku.

    Moglem nie moglem, kupilem, bo nie oczekuje, ze sasiad ma mnie ogrzewac. To uczciwe,
    bo kupujac rogowe wiem na cos sie decyduje i nie wymagam niczego od innych.

> [...]
    >zimą mieć mniej... Przewidziane dodatkowe opłaty karne od metra w
    >przypadku niedotrzymania. Nie wiem tylko czy ta kasa w razie czego trafi

    Jesli nawet miales taki zapis w, wlasnie w czym, regulaminie? (ja nie mialem)
    to po pierwsze nie jest do do wyegzekwowania, bo drugie nie jestem pewien, czy nie
    stoi w sprzecznosci z jakim nadrzednym przepisem o wolnosci mieszkaniowej czy
    swobodzie obywatelska.
    Kupujac mieszkanie u dewelopera na pewnie nie podpisuje takiego zobowiazania.

> [...]
    >normą, jak ciepło i tak ucieka tam gdzie nie powinno.
    >Ja póki co czekam na zimę czy się wszyscy zdążą wprowadzić.

    Pawel.
    Jesli dom/blok jest porzadnie ocieplony i sa wyeliminowane mostki termiczne,
    mieszkanie sie nie wychlodzi do takiego stopnia, zeby paru sasiadow
    wokol w znaczacy sposob to odczulo. Wiecej ciepla traca na wentylacji grawitacyjnej
    niz na wspolnym ogrzewaniu pustostanu.

  • 10. Data: 2013-08-09 07:42:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Bardzo głupi zapis nigdy zresztą o czymś takim nie słyszałem. Jak to
    >zreszta egzekwować- przeciuez nigogo do mieszkania nie musze wpuścic w celu
    >komisyjnego pomiaryu tempp.

    Mieszkając w bloku godzi się na pewne opłaty i za pewne dopasowanie do
    reszty.
    Sam mieszkałem w bloku który został wybudowany w 2004r. i każdy miał
    zamontowany cyfrowy licznik ciepła (podający ilość ciepłą w GJ). Liczniki
    były zamontowane na korytarzu i spółdzielnia spisywała je bez wchodzenia do
    mieszkań.

    W niektórych spółdzielniach było montowane głowice termostatyczne z
    całkowitym brakiem możliwości wyłączenia głowicy , minimum było ustawienie
    "2" czy też "3" ...

    Prawda jest taka że jesli w bloku ktoś nie grzeje bo "oszczędza" to tak
    naprawdę za niego płacą sąsiedzi , bo on wychładza im mieszkania a ciepło
    przechodzi przez ściany ...