    From: Paweł Hadam <h...@g...invalid>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Koszty ogrzewania mieszkania
    Date: Thu, 08 Aug 2013 16:40:57 +0200

    W dniu 2013-08-08 11:03, Przesmiewca pisze:

    > A jak mam mieszkanie rogowe to sasiedzi maja wiecej grzac, zeby mi bylo cieplej?

    Twój wybór, coś za coś. Mogłeś wybrać sobie takie w środku.

    > Nie ma czegos takiego. Jeden woli 26 zima, drugi 18.

    Jak do tej pory zawsze z takim zapisem się spotykałem w przypadku
    wspólnoty i spółdzielni. Jak nie ma to pewnie się pojawi po kilku
    "akcjach" z niegrzejącymi sąsiadami.
    U mnie jest 16 stopni minimum. Chyba niewiele jest osób, które lubią
    zimą mieć mniej... Przewidziane dodatkowe opłaty karne od metra w
    przypadku niedotrzymania. Nie wiem tylko czy ta kasa w razie czego trafi
    do sąsiadów...

    > Jesli tak sie dzieje, to developer dal dupy z ociepleniem budynku.

    Ocieplone masz ściany zewnętrzne. Do sąsiada ciepło nie ucieka, bo tam z
    założenia ma być ciepło, no załóżmy te 16 stopni minimum. Co będzie, gdy
    w czasie mrozów u sąsiada spadnie do 10? Dalej to wina izolacji? Pół
    biedy jeden sąsiad, ale jak trafi się takich trzech?

    Wbrew pozorom to nie jest taki rzadki problem, mam znajomych w nowych
    blokach, którzy mają takie problemy. Co z tego, że kaloryfery zgodnie z
    normą, jak ciepło i tak ucieka tam gdzie nie powinno.
    Ja póki co czekam na zimę czy się wszyscy zdążą wprowadzić.

    Pozdrawiam,
    Paweł